Ce îți trebuie ca să începi o afacere online. Pe înțelesul tău

Ce îți trebuie ca să începi o afacere online. Pe înțelesul tău

Dacă ai ajuns aici după articolul anterior despre transformarea pasiunilor în idei de afaceri, înseamnă că eşti cu adevărat dornic să începi o afacere online. Te cam trec însă fiori când te gândești cât de puţine ştii despre asta? Relaxează-te! Cum tehnologia a evoluat atât de mult, cu atâtea instrumente online ridicol de accesibile şi specialişti gata să răspundă nevoilor şi nedumeririlor tale, nu există un moment mai bun pentru a-ţi construi propria afacere online şi a începe să câştigi de pe urma ei.

Acestea fiind spuse, să trecem la treabă şi să despicăm firul în patru.

Domeniul web. Ce-i cu el?

Orice afacere online trebuie să aibă un nume. Este vorba despre numele domeniului web pe care să îl înregistrezi online. Acesta ar putea numele tău de brand sau cuvinte cheie legate de domeniul acestuia de activitate. Să zicem, aşadar, că oferi servicii de make-up la domiciliu. În acest caz, numele afacerii tale online ar putea fi şi makeupacasa.ro. În fine, poate nu e cel mai inspirat, însă e doar cu titlu de exemplu.

Numele domeniului trebuie să aibă maxim 63 de caractere, însă chiar nu e indicat să faci un nume cât o propoziţie. Cu cât mai concis, cu atât mai uşor de reţinut.

Apoi, important este ca acel nume pe care vrei să îl alegi să fie şi liber, întrucât fiecare domeniu este unic. Exact ca atunci când îţi alegi combinaţia pentru numărul de înmatriculare al maşinii.

Domeniul web poate avea mai multe extensii: .ro, .com, .net, .info, .org. În funcţie de extensia pe care o alegi, costul achiziţiei domeniului variază, însă nu depăşeşte 100 lei/an. Odată achiziţionat, numele domeniului devine proprietatea ta pentru perioada respectivă, care poate fi apoi prelungită cât de mult doreşti. Asta înseamnă că nimeni nu va mai putea folosi acelaşi domeniu web ca tine. E, dacă vrei, ca şi cum ai avea propria marcă înregistrată online.

Vrei să alegi un nume pentru viitorul tău site? Iată aici câteva sfaturi utile: Cum iti alegi numele site-ului cand ai o afacere la inceput de drum

Hosting-ul. La ce-i bun?

Odată achiziţionat domeniul, ai nevoie de un spaţiu fizic pe care urmează a fi stocate fişierele tale (text, imagini, clipuri video) pentru a putea fi accesate apoi de către utilizatorii de internet. Acest spațiu este disponibil pe un server web şi fără el un site nu poate exista online. Server-ul este pentru afacerea ta online precum hard disk-ul pentru computerul tău personal sau precum cardul de memorie pentru mobil.

Web hosting sau găzduirea web este asigurată de companii specializate care îţi închiriază practic spaţiu pe serverele lor şi au grijă ca site-ul tău să beneficieze de cele mai bune condiţii pentru a rula online. Tot ele te pot scăpa de unele dureri de cap atunci când ai nevoie mai mare.

sursa foto: pixabay.com

Când alegi găzduirea web fii sigur că îţi poate acoperi nu doar nevoile de început ale afacerii tale online, ci şi pe cele viitoare. Ţine cont, aşadar, de capacitatea de stocare a informaţiilor de care dispun, de procentul service uptime, de posibilitatea de a-ţi crea adrese de email domain based, de back-up, viteza de încărcare a site-ului, dar şi de securitatea serverelor. De asemenea, capacitatea de a-ţi menţine site-ul în siguranţă chiar şi atunci când alte conturi sunt vulnerabile, de a-ţi oferi suport tehnic rapid de câte ori ai nevoie sunt şi ele criterii importante de luat în considerare atunci când alegi web hosting-ul.

Serviciul de găzduire web necesită doar o taxă modică, aceasta fiind lunară, trimestrială, bianuală sau pe mai mulți ani, în funcție de preferințele şi bugetul afacerii online. Costul de pornire este de aproximativ 15 lei/lună, iar pentru plata anuală se pot obţine inclusiv discount-uri.

Dacă te-ai făcut curios, vezi tarifele noastre de web hosting pentru wordpress.

Site-ul, piatra de încercare pentru o afacere online?

Nicidecum.

Elegant, clasic sau neobişnuit, site-ul – pilonul afacerii tale online – trebuie să reflecte ceea ce vinzi, indiferent că este vorba despre produse sau servicii. Şi trebuie să pară profesionist, din moment ce el va vorbi lumii în lipsa ta.

Dar nu te speria! În ziua de astăzi, pe cât este de important să ai o prezenţă online, pe atât este de uşor. Nu ai nevoie nici de cunoştinţe de programe, nici de web design pentru asta, doar de puţin timp.

Probabil cea mai bună şi mai renumită platformă din lume pentru a pune bazele unor afaceri online este WordPress. Îţi ia mai puţin de 1 minut să o instalezi şi are o mulţime de template-uri şi plugin-uri disponibile, care pot face site-ul tău să arate şi să funcţioneze profi. Chiar dacă este realizat de cineva fără cunoștințe în web design.

S-ar zice, dacă vrei, că un site WordPress se creează la fel de simplu precum se instalează o aplicaţie pe smartphone. În plus, dacă îţi alegi bine găzduirea web, îţi poţi crea site-ul odată cu domeniul şi hosting-ul şi poţi beneficia de suport pentru realizarea sa. Ce-ai putea să-ţi doreşti mai mult pentru afacerea ta online?

În WordPress totul este simplu și intuitiv. Poți adăuga pagini noi, texte, imagini, clipuri video sau fișiere audio după nevoi şi bunul plac. Iar dacă la un moment dat decizi că te-ai cam săturat de tema actuală, schimbi design-ului cu doar câteva click-uri.

Social media. Cum te ajută?

Be social! Cam acesta ar fi îndemnul erei în care trăim. Pentru că, indiferent de profilul afacerii online, este obligatoriu să foloseşti cele mai importante tool-uri de comunicare şi promovare online pentru a da boost succesului tău. Acestea îţi permit să menţii un contact permanent cu publicul tău şi să interacţionezi cu acesta, pentru a-ţi creşte rata de conversie.

Da, vorbim aici de Facebook, ca principală platformă social media, care, în România, are 7 milioane de utilizatori. Îţi permiţi să nu fii acolo? Nu prea.

Şi da, mai vorbim şi de YouTube. Mai ales că este al doilea motor de căutare, după Google şi o sursă de trafic cu potenţial imens.

social media afacere online

sursa foto: pixabay.com

Şi la urmă, dar nu cel din urmă, vorbim de blogul afacerii tale online. Este recomandat ca blogul să fie o pagină distinctă în cadrul site-ului tău şi nu un site de sine stătător. Aici e locul în care să publici regulat conţinut relevant şi de calitate legat de afacerea ta online. Google te va răsplăti cu indexări, cititorul cu vânzări. Ai grijă însă ca atunci când îţi alegi web hosting-ul, să poţi beneficia, printre altele, şi de posibilitatea găzduirii unui blog pe server-ul respectiv.

Desigur, toate conturile social media trebuie să ducă către site-ul tău şi vice-versa.

Vezi, chiar nu e nimic complicat în a-ţi deschide o afacere online în ziua de astăzi! Îţi alegi domeniul, hosting-ul, creezi site-ul, îl promovezi! Iar dacă te împotmoleşti undeva pe drumul acesta, ai specialişti pe care să-i chemi în ajutor.

Dacă vrei să afli încă şi mai multe despre cum sa faci o afacere online, stai pe-aproape. În articolul următor, vorbim pe îndelete despre ce trebuie să știi despre gazduire web.

Cu drag,

Ninel

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

shares