<thrive_headline click tho-post-15694 tho-test-7>Profilul unui antreprenor de succes</thrive_headline>

Profilul unui antreprenor de succes

În antreprenoriat, lucrurile cu siguranță nu sunt simple, apar provocări la tot pasul și poate fi greu să nu îți pierzi din vedere obiectivele. Deși nimeni nu îți poate garanta un drum lin atunci când începi ceva pe cont propriu, există totuși o serie de trăsături de personalitate, dar și de acțiuni pe care le poți întreprinde la început, dar și pe parcurs pentru a avea șanse mai mari de reușită.

Așadar, ce au în comun acei antreprenori de succes pe care îi admirăm cu toții? Hai să descoperim împreună…

Antreprenori de succes – ce îi diferențiază?

#1 Persoană cu viziune

Primul lucru pe care trebuie să-l aibă un antreprenor este o viziune proprie originală asupra viitorului business. Acesta trebuie să fie capabil să-și proiecteze ideea unică de business atât într-un viitor ideal, cât și în unul nesigur și să fie mereu pregătit atât pentru eșesc, cât și pentru succes. El trebuie să nu se abată de la viziunea pe care și-a setat-o, fie că cei din jur îi împărtășesc aceste convingeri, fie că nu.

#2 Cunoscător al domeniului pe care vrea să-l dezvolte

Pentru a avea șanse mai mari de reușită, un antreprenor trebuie să fie un bun cunoscător al nișei pe care dorește să o dezvolte. Nu poți bune bazele unei cafenele, de exemplu, fără a cunoaște piața, cum se poziționează competititorii și ce poți aduce tu în plus. O idee de afacere nu este suficientă dacă antreprenorul nu cunoaște bine nișa mai largă în care se încadrează, dar și publicul țintă.

#3 Perseverent, determinat și încrezător

Pentru a putea fi un antreprenor de succes, trebuie să fii o persoană puternică, perseverentă în fața obstacolelor care vor apărea inevitabil pe parcurs, determinat să găsești cea mai bună strategie de a le depăși, dar și încrezător în forțele proprii. Mai ales pentru cei care se află la început de drum, impulsul de a renunța poate apărea de foarte multe ori, de aceea trebuie să fii o persoană puternică și pregătită pentru eșec. Chiar și cele mai bune idei pot da greș dacă renunți după primele obstacole.

#4 Spirit de aventură și asumare a riscurilor

Evident, nu ne referim la a sări cu parașuta sau a căuta adrenalina sub forme extreme, ci la a fi deschis la experiențe noi, la a fi dispus să riști pentru a-ți consolida afacerea. Cu toții avem o teamă de eșec, dar antreprenorii, poate mai mult decât alte categorii de persoane, trebuie să-și învingă această teamă sau măcar sa o controleze, să nu o lase să afecteze rezultatul final. Cele mai bune rezultate apar atunci când îndrăznești și nu te opui schimbării sau riscurilor.

#5 Capacitatea de a lua decizii și de a ți le asuma

Drumul de la idee la afacere consolidată pe piață este greu și anevoios, iar pe parcurs vei fi nevoit să iei o serie de decizii importante și de multe ori vei fi presat de timp sau nu vei putea reflecta asupra lor cât ți-ai dori. Ca antreprenor, trebuie să fii obișnuit să iei decizii, chiar și în momentele dificile în care incertitudinea planează asupra ta și să ți le asumi, chiar dacă sunt corecte sau greșite.

#6 Pasiune

Nu în ultimul rând, trebuie să fii pasionat și să crezi în ideea ta. Dacă tu nu o faci, cum te poți aștepta ca alții să creadă în ea, să te susțină sau să-ți devină clienți pe viitor? Pasiunea însoțită de muncă și dedicare constantă te poate ajuta să ajungi unde îți dorești. Nu este de ajuns să muncești dacă nu ești pasionat de nișa în care vrei să activezi, dacă nu ai încredere că ideea ta are potențial și se poate materializa în succes pe termen lung.

Acestea sunt doar câteva dintre aspectele care definesc profilul unui antreprenor de succes, însă nu trebuie să le vezi ca pe niște garanții sau absoluturi. Cu siguranță nimic nu îți poate garanta 100% succesul, pot apărea factori externi sau alte lucruri pe care nu le poți controla.

Dar dacă faci față incertitudinii și urmezi câțiva dintre pașii de mai sus, te poți apropia mai mult de îndeplinirea obiectivelor tale. Mult succes!

About the Author
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Leave a Reply

shares