Cum sa iti cresti baza de date email. Eficient si sigur

Cum sa iti cresti baza de date email. Eficient si sigur

Acum că ai o idee mai amplă despre cum să îţi creezi un brand personal puternic în online, ne vom focusa atenţia către email marketing şi ce poţi face ca să îţi creşti baza de date email.

Poţi să ai cea mai bună ofertă şi cele mai convingătoare texte de marketing; dacă nu ai cui să le trimiţi, e în zadar. Nu degeaba se pune mare preţ pe email marketing şi pe capacitatea acestuia de a aduce rapid vânzări.

Dar cea mai mare provocare este să ai o bază de date email cu persoane care și-au dorit să fie în lista ta. Şi nu, nu ridica din sprâncene; cumpărarea unei baze de date email nu intră în calculele unui email marketing eficient. De ce? Pentru îţi va anula toate eforturile. În ziua de azi, nimeni nu mai vrea să aibă căsuţa de email ticsită cu tot felul de reclame la care nu s-a abonat, le e suficient „bruiajul” din offline.

Crearea şi creşterea bazei de date email se face treptat, susţinut şi continuu.

Iata cum sa cresti baza de date email

Creează un site grozav

Şi când spun grozav, nu mă refer cu precădere la designul său, ci la capacitatea acestuia de a converti. Pentru că, înainte de orice, rolul unui site este să convertească. În acest sens, doar un design ieşit din comun nu reprezintă garanţia succesului.

Alegerea temei WordPress este o etapă importantă, care nu trebuie însă să îţi ia o veşnicie. În fond, oricând poţi reveni asupra design-ului şi să îl schimbi. Însă, mai mult decât un site „frumos” sau „profi”, vei avea nevoie de un site care îţi aduce lead-uri şi te ajută să îţi creşti baza de date email.

Şi cum faci asta?

  1. Inserează un mesaj opt-in ÎN partea superioară a paginii

Partea superioară a paginii site-ului sau „above the fold”, reprezintă tot ceea ce poate vedea vizitatorul site-ului tău fără să dea scroll.

Simpla introducere a unui mesaj de abonare „above the fold” poate, pur şi simplu, dubla numărul abonărilor.

Mulţi au tendinţa de a acorda o importanţă mai mare prezenţei şi locaţiei butoanelor sociale (Facebook, Twitter, Pinterest) în pagina site-ului decât formularului de abonare. Şi nu e prea bine! De ce? Sigur, butoanele sociale au rolul de a adăuga noi fani şi followeri pe paginile tale social media, însă aceştia nu sunt la fel de valoroşi ca baza ta de date email.

Să ne gândim puţin. Facebook are un algoritm care decide ce şi cui afişează din conţinutul pe care îl postezi. Aşadar, acest conţinut nu ajunge niciodată la toţi fanii paginii tale. La fel, pe Twitter există un asemenea flux de informaţii încât este foarte probabil ca mesajele tale să se piardă în tot noianul de ştiri. Asta în timp ce tu, ca proprietar al unei baze de date email, poţi alege când, ce şi cui să trimiţi, având măcar siguranţa că email-urile tale ajung la toţi destinatarii (dar și posibilitatea de a evalua acest lucru).

  1. Adaugă alte 3-5 mesaje de abonare în interioriul site-ului

O greşeală frecventă este aceea că în arhitectura site-urilor se regăsesc doar unul sau două mesaje de abonare. De ce este greşit acest lucru? Există o regulă, cunoscută sub numele de regula celor 7, care spune că o persoană trebuie să vadă un lucru de 7 ori pentru a-l remarca şi a întreprinde o acţiune în acel sens.

Pentru a avea o bază de date email cât mai numeroasă, este bine ca îndemnurile la abonare să se regăsească în mai multe secţiuni ale site-ului tău, cum ar fi:

  • Above the fold (partea superioară a paginii web)
  • În meniul de navigare;
  • La finalul fiecărui articol de pe blog;
  • În sidebar;
  • Ca popup;
  • În conţinutul unor postări;
  • În zona de sub header.

Până la urmă, ultimul lucru pe care îl vrei este să te strădui să creezi conţinut bun însă să nu ai cui să îl împărtăşeşti.

Iată câteva exemple de zone din site-ul tău unde poți adăuga mesaje de abonare la newsletter:

baza de date email - exemple pop-up

Creează un landing page

Landing Page-ul este, plastic spus, acea pagină pe care „aterizează” vizitatorul după ce dă click pe un buton call to action. Scopul său principal este de a aduce lead-uri, în cazul nostru, adrese de email bazei tale de date.

Landing page-urile funcţionează separat de site-ul tău, sunt mult mai specifice, fiind concentrate pe îndeplinirea unui singur obiectiv. Acest lucru le diferenţiază din start de celebra Home Page, care conţine informaţii mult mai generale şi serveşte unor scopuri multiple.

Poţi crea un landing page pentru a promova un produs/ serviciu, pentru a oferi un discount sau pentru a-ţi „vinde” blogul, de exemplu. În toate cazurile, foloseşte landing page-ul şi ca un instrument, de altfel foarte important, pentru a colecta adresele de email ale utilizatorilor.

Unul dintre beneficiile creării unui landing page în detrimentul unui simplu formular de abonare este acela că îţi oferă spaţiul necesar pentru a afişa şi promova texte incitante care să vândă şi să îţi aducă noi abonaţi.

Poți lua ca exemplu landing page-ul pe care l-am creat noi pentru promovarea unui ebook pe care îl oferim gratuit (în schimbul abonării la newsletter): Cele 13 elemente ale unui website

Oferă ceva în schimb

Vrei să primeşti ? Oferă tu întâi.

Pentru a-ţi încuraja clienţii să se alăture bazei tale de date email, oferă-le ceva în schimb. Recompensele pot lua forma unor materiale cu informaţii valoroase, cu sfaturi şi paşi de urmat (ebook-uri, tutoriale video, webinare, înregistrări audio, cursuri printabile, acces la o bibliotecă virtuală) sau a unor discount-uri.

Oricare dintre aceste recompense oferă utilizatorilor un motiv în plus să devină abonaţii dar şi clienţii tăi.

Evidenţiază beneficiile

Fă din îndemnul la abonare ceva imposibil de ratat. Arată-le, spune-le utilizatorilor cât se poate de clar ce au de câştigat dacă devin parte a bazei tale de date email.

De asemenea, poți apela şi la confirmarea publică, la credibilitatea pe care ţi-au acordat-o ceilalţi abonaţi. O simplă menţiune, precum „Alătură-te celor peste 10.000 de abonaţi”,  în cadrul formularului opt-in poate face minuni.

Iar dacă nu ai încă un număr de abonaţi cu care să te lauzi, o bună alternativă este crearea unui landing page în care să evidenţiezi beneficiile abonării, presărat, eventual, cu câteva recenzii ale unor clienţi.

baza de date email - crestere

sursa foto: pexels.com

Lansează concursuri

Da, concursuri. Dacă sunt bine realizate, concursurile pot fi un mod atractiv şi chiar distractiv de a-ţi îmbogăţi baza de date email. De la cele gen trivia la cele pe bază de vot, indiferent ce modalitate ai alege, important este să soliciţi participanţilor să se înscrie în concurs pe baza adresei de email.

Şi, la fel de important, este să primească ceva în schimb, să beneficieze de un fel de recompensă. Aceasta poate lua forma recunoşterii unui grup, dacă vorbim, de exemplu despre un concurs foto sau de creare de articole, sau a unui premiu fizic. Dacă mergi pe aceasta din urmă, doar ţine cont ca premiul pe care îl oferi să fi atractiv pentru cei cărora li te adresezi.

Foloseşte-te de puterea social media

Apelează la pagina ta de Facebook pentru a promova o ofertă care necesită înscriere în baza adresei de email. Poţi face din asta chiar o campanie plătită pentru a-ţi creşte rata de succes. Nu uita să adaugi butoane sociale de share în cadrul landing page-ului şi să încurajezi redirecţionarea acestuia către prietenii utilizatorilor.

Dacă ai şi canal de YouTube, cu atât mai bine! Adaugă în cadrul video-urilor tale îndemnuri de înscriere şi link-uri care să-i direcţioneze către landing page-ul tău.

Adaugă un buton call-to-action paginii tale de Facebook

Când vine vorba despre a-ţi mări baza de date email, Facebook însuşi îţi dă o mână de ajutor în acest sens. Fără prea mult efort, poţi să adaugi un buton tip „Sing Up” în cadrul paginii tale, situat la vedere, imediat sub cover. Tot ce trebuie să mai faci apoi este să legi acel buton de landing page-ul unde vizitatorii se pot înscrie.

Foloseşte-te şi de offline

Orice eveniment, târg, întâlnire poate fi folosit ca prilej de a adăuga noi adrese bazei tale de date email. Doar să fii atent să trimiţi noilor contacte un email de bun-venit prin care să îi rogi să confirme abonarea la newsletter-ul tău. Aşa te asiguri că ai şi acceptul lor de a face parte din baza de date email.

Dacă urmezi mare parte din sfaturile de mai sus, baza ta de date email ar trebui să crească frumos. Însă nu te culca pe o ureche. Potrivit datelor, bazele de email scad în medie cu aproximativ 22,5% în fiecare an. Aşadar, este important să întreprinzi mereu acţiuni care să aducă noi abonaţi în baza de date email.

Iar la final, don’t be a stranger!

În articolul următor, afli ce este certificarea SSL şi mai ales de ce este ea atât de importantă astăzi, în special pentru Google.

Cu drag,

Ninel

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares