Cele mai importante 4 pagini ale unui website și cum să le optimizezi rapid

Cele mai importante 4 pagini ale unui website și cum să le optimizezi rapid

Tu știi care sunt cele mai importante pagini ale site-ului WordPress?

Chiar dacă pare o întrebare simplă la care crezi că ai răspunsul potrivit, hai să te mai întreb ceva.

Știi care sunt paginile statice cele mai vizitate?

Indiferent de ceea ce ai crede, iată datele care se aplică pentru majoritatea website-urilor, indiferent de domeniul lor de activitate.

Fiecare website are 4 pagini importante. Sau, mai bine spus, 4 pagini mai importante decât restul.

Acestea sunt:

  • Homepage;
  • Despre Noi;
  • Contact;
  • Blog.

De ce sunt ele mai importante decât alte pagini similare?

Pentru că există pe toate site-urile, pentru că Google le acordă o atenție specială și pentru că reprezintă principalele pagini care convertesc.

Pe scurt, aceste 4 pagini pot face diferența dintre un site bine indexat care vinde și de un site care se zbate undeva în subsolurile motoarelor de căutare.

optimizare pagini importante site

Așadar, este esențial să acorzi o atenție specială acestor pagini web.

Mai mult, trebuie să le optimizezi conținutul pentru a te asigura că îndeplinesc 2 cerințe:

  • Asigură o bună experiență utilizatorului final (cel care îți accesează website-ul).
  • Urmează recomandările Page Quality Rating pentru o bună indexare organică.

Ei bine, sfaturile practice de mai jos îți vor arăta cum poți îndeplini aceste 2 cerințe. Totul fără a uita scopul principal: creșterea conversiilor.

Rezultatele le vei putea observa în Google Analytics și Search Console. Îți recomand să urmărești rapoartele de acolo lunar pentru a analiza evoluția site-ului tău și pentru a remedia eventualele probleme în timp util.

Optimizarea celor mai importante 4 pagini ale website-ului

Înainte de a modifica structura și conținutul acestor pagini trebuie să ai în vedere 2 aspecte:

  1. Care este scopul paginii.
  2. Ce se așteaptă utilizatorii să găsească pe aceste pagini.

La aceste aspecte o să ne raportăm în continuare.

Optimizarea paginilor trebuie să se facă păstrând scopul inițial al paginii. În plus, păstrează în minte care este intenția utilizatorilor care accesează paginile web. Conținutul pe care tu îl oferi răspunde unor așteptări, temeri sau cerințe.

Conversiile vin în mod natural, atunci când utilizatorul este mulțumit, liniștit și informat.

Optimizarea Homepage-ului

Pe homepage clienții tăi trebuie să primească cele mai importante informații. Aceste date vin în ajutorul lor și reprezintă un value proposition pentru serviciile pe care tu le oferi.

Ce este un value proposition?

Un mod prin care îți asiguri utilizatorii de calitatea serviciilor pe care le oferi. Și asta se aplică atât pentru bloguri cât și pentru magazine online.

Așadar, un homepage trebuie să conțină cel puțin un titlu și un subtitlu. În funcție de domeniul de activitate poți include oricâte titluri și subtitluri dorești. Evită însă conținutul redundant.

Poți adăuga și scurte paragrafe acolo unde acest lucru vine în completarea naturală a subtitlurilor.

Pe parcurs, nu uita să incluzi cel puțin un call to action. Fă-l cât de vizibil poți pentru a te asigura că cei interesați îl regăsesc cu ușurință.

Desigur, începe prin afișarea headline-urilor – acestea sunt declarații de valoare care cresc încrederea în serviciile pe care le oferi.

optimizare homepage

Apoi, afișează câmpurile de call to action pentru a converti – după ce ai convins trebuie să și convertești.

Cu cât ai mai mult conținut pe homepage cu atât mai bine. Ține minte că motoarele de căutare analizează cuvinte cheie. Așadar, scrie totul plecând de la un keyword research.

Optimizarea paginii Despre Noi

Pagina Despre Noi este mai accesată decât ai crede.

Potențialii tăi clienți vor să afle mai multe despre tine și echipa ta înainte de a alege să lucreze cu tine.

Este de datoria ta să lași o impresie bună și pe placul utilizatorilor online.

Pe pagina Despre Noi include cât mai multe informații despre istoricul companiei. Include orice date care îți pot evidenția experiența și expertiza în domeniul în care activezi.

Publică conținutul relevant în partea de sus a paginii. Cei mai mulți dintre utilizatori vor ieși de pe această pagină fără a da scroll.

Învață cum să optimizezi textul de pe site fără ajutorul unui specialist.

Nu uita să oferi poze. Poți avea poze individuale, cu echipa, cu biroul sau cu locul în care lucrezi în fiecare zi.

Adoptă un ton familiar, prietenos și direct. Asigură transparență și încearcă să răspunzi temerilor clienților tăi.

În pagina Despre Noi îi convingi că tu (compania ta) ești potrivit pentru nevoile lor.

Include câmpuri call to action din loc în loc, fără a exagera. Oferă date de contact pentru fiecare membru al echipei, asigură-ți clienții că ești gata să îi ajuți.

Optimizarea paginii Contact

Păstrează pagina de Contact simplă și clară.

Cei care o accesează știu exact la ce să se aștepte. Nu-i plictisi cu date care s-ar potrivi mai bine pe homepage sau pe pagina Despre Noi.

Poți folosi un titlu și un subtitlu pentru a personaliza pagina de Contact dar evită paragrafele stufoase. Nu o să le citească nimeni.

Alege un formular de contact scurt și clar. Nu solicita date doar de dragul de a o face.

Simplifică totul pentru a crește conversiile. De exemplu, nu ai nevoie de 2 câmpuri separate pentru Nume și Prenume, poți folosi unul singur Nume și Prenume.

Optimizarea paginii de Blog

Pagina de Blog are importanța ei și nu doar din punct de vedere SEO.

Citește ghidul de optimizare SEO pentru WordPress și învață cum să-ți pregătești paginile web pentru indexarea organică.

Aici vor intra cei care caută să se informeze. Este important să găsească rapid și ușor articolele care să îi ajute.

Așadar, include un câmp search pentru a facilita navigarea în pagină.

mentenanta wordpress singur vs mentenanta wordpress cu specialist

Alege un design de pagină aerisit, cu background alb dacă se poate.

Articolele pot fi listate oricum îți dorești, însă îți recomand un template de tip revistă. Apoi, poți să le distribui în funcție de categorii, sau poți alege să plasezi contentul important pentru tine în față.

Folosește câmpuri call to action în pagina de Blog. Poți pune câte un call to action diferit pentru fiecare categorie conform cu intenția utilizatorilor. De exemplu, nu trimite utilizatorul către o pagină transport marfă dacă el caută informații despre transport persoane.

Scrie doar articole relevante pentru domeniul tău de activitate. Urmează un plan editorial, păstrează constanță în publicarea articolelor și nu uita să faci un research pe cuvinte cheie înainte de toate.

Concluzii

Acum că ai aflat care sunt cele mai importante 4 pagini ale unui website este timpul să faci o analiză.

Accesează pe rând aceste pagini pe site-ul tău. Observă cum ai structurat conținutul și vezi dacă poți aplica sfaturile de mai sus.

Optimizează aceste pagini pentru a:

  • Crește conversiile.
  • Obține o mai bună indexare organică a site-ului tău.
  • Crește numărul de cuvinte cheie pentru care apari în rezultatele organice.
  • Asigura o experiență online pe placul celor care îți vizitează website-ul.

Dacă ai nevoie de ajutor echipa ServHost îți stă la dispoziție. Folosește pagina noastră de Contact și spune-ne mai multe despre proiectul tău. Te vom contacta de îndată pentru a vorbi în detaliu despre cum poți avea succesul pe care îl dorești.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares