<thrive_headline click tho-post-15873 tho-test-9>Copywriting și Content Writing – asemănări și diferențe</thrive_headline>

Copywriting și Content Writing – asemănări și diferențe

Scrisul este asemeni aerului pe care îl respirăm – indispensabil. Este mijlocul prin care ne exprimăm în fiecare zi ideile, gândurile sau chiar nemulțumirile. Și cel mai important, este arma ta de bază pentru a comunica în mod eficient cu beneficiarii afacerii tale.

Modul în care scrii pe website este unul dintre elementele esențiale pentru a avea un conținut relevant în mediul online. Însă, probabil știi deja că spațiul virtual nu se rezumă doar la existența unor site-uri, ci sunt și alte situații în care este nevoie de scriere de conținut.

În funcție de tipul conținutului, există două procese diferite de scriere: copywriting, respectiv content writing. Deși sună similar și deseori aceste noțiuni sunt confundate, ele sunt în esență diferite.

Cum niciodată nu poți spune niciodată, s-ar putea ca la un moment dat să apelezi la servicii de scriere de conținut. Nimănui nu-i place să solicite servicii despre care nu deține îndeajuns de multe informații, de aceea te invităm să ni te alături într-o călătorie a scrisului și să dezbatem împreună care este diferența dintre copywriter vs. content writer.

Asemănări între copywriting și content writing

Atât scrierea de tip copywriting, cât și cea de content writing se utilizează în mediul online și vizează nevoile publicului țintă. Diferențele majore dintre cele două sunt scopul final, modalitatea în care se face apel la nevoile cititorului, precum și situațiile în care sunt folosite.

Diferențe între copywriting și content writing

Copywriting

#1. Ce este? 

Principala modalitate prin care poți diferenția cu ușurință cele două tipuri de scriere este obiectivul textului în cauză. În ceea ce privește copywriting-ul, conținutul scris acoperă o nevoie imediată a cititorului. În acest caz, scopul este de a crea o interacțiune de moment prin atragerea atenției cititorului.

Exemplu de pop-up

Exemplu de text pop-up

Prin urmare, se urmărește vânzarea pe termen scurt și obținerea de profit. Fiind vorba despre un proces de persuasiune, cititorul este deseori îndemnat să întreprindă o acțiune imediată precum cumpărarea unui anumit produs sau serviciu, abonarea la un newsletter, înscrierea la un curs, descărcarea unui e-book etc.

#2. Unde se folosește?

Există diverse contexte în care se utilizează conținutul de tip copywriting. Iată lista celor mai întâlnite situații:

  • PPC marketing (campaniile plătite în mediul online): Facebook Ads, Google Adwords, Youtube Ads;
  • headline-uri;
  • concepte pentru campaniile de comunicare;
  • landing page-uri (paginile de vânzare);
  • scrisori de vânzare;
  • newslettere;
  • butoane de call to action (îndemnurile precum Abonează-te la newsletter, Descarcă ebook-ul, Comandă acum, Înscrie-te la curs, Cere o ofertă etc.);
  • formulare de orice fel;
  • pop-up-uri (acele reclame care apar instantaneu în momentul accesării unui site);
  • website-uri: homepage, paginile de vânzare;
  • afișe, broșuri, flyere, bannere;
  • scenariile pentru spot-urile radio și video (online și TV).

#3. Ce face un copywriter?

În cazul în care te-ai gândit deja să apelezi la serviciile unui copywriter, este bine să știi din timp care sunt principalele atribuții și la ce să te aștepți într-un astfel de context.

Pentru realizarea textelor persuasive, un copywriter interpretează informațiile pe care tu le furnizezi și se familiarizează cu brand-ul afacerii tale, produsele / serviciile pe care le oferi, cât și cu publicul țintă și activitatea competitorilor tăi. Odată cunoscute și înțelese toate aceste detalii, el realizează conținutul propriu-zis în funcție de tipul de material solicitat și de cerințele tale.

Exemplu buton call to action

Exemplu de buton call to action

În ceea ce te privește, așteaptă-te ca persoana cu care colaborezi să-ți adreseze diverse întrebări pentru a înțelege pe deplin activitatea pe care o desfășori. Totodată, copywriter-ul în cauză trebuie să fie atent la detalii, să aibă o gândire cât mai flexibilă și creativă pentru a-ți sugera idei, cunoștințe complexe în domeniul advertising-ului, abilități de scriere în diverse stiluri, de comunicare și de vânzare.

Content writing

#1. Ce este?

Spre deosebire de copywriting, content writing-ul urmărește educarea și informarea cititorilor referitor la diverse subiecte conexe nișei în care îți desfășori activitatea. În consecință, interacțiunea este una de durată, cu efecte pe termen lung, întrucât astfel de texte nu îndeamnă la o acțiune imediată.

Exemplu video educativ

Exemplu de video educativ

Având în vedere că astfel de texte educă cititorul, îl emoționează, inspiră ori motivează, și vânzarea se produce într-o perioadă îndelungată.

#2. Unde se folosește?

Asemeni copywriting-ului, și content writing-ul se folosește pentru scrierea de diverse materiale precum:

  • website-uri;
  • blog-uri;
  • ebook-uri;
  • postări social media;
  • video-uri de tip educativ;
  • comunicate de presă;
  • email-uri;
  • podcast-uri (acele înregistrări audio pe teme variate);
  • advertoriale;
  • infografice;
  • aplicații mobile sau web;
  • cataloagele de produse;
  • mesaje personalizate;
  • chat boți;
  • recenzii.

#3. Ce face un content writer?

Dacă te-ai decis să închei o colaborare cu un content writer, iată ce trebuie să știi despre activitatea acestuia.

Primul pas pe care îl face orice content writer este să se familiarizeze cu website-ul tău, cu produsele, serviciile tale, cât și cu activitatea firmelor concurente. De asemenea, studiază profilul clienților tăi pentru a ști cui se adresează și ce stil trebuie să adopte în scrierea textelor.

Într-o etapă ulterioară, stabilește un plan editorial pentru blog și pentru rețelele de social media, precum și tipul de conținut necesar (articole, ebook-uri, interviuri etc.) pe care îl validează împreună cu tine. Pe baza planului editorial, content writer-ul realizează planul de cuvinte cheie adecvate optimizării SEO (Search Engine Optimization), se documentează pentru scrierea fiecărui tip de conținut și implementează planul.

Totodată, el este cel care se ocupă de adăugarea în text a link-urilor interne către anumite secțiuni din site-ul tău sau a unor link-uri externe credibile acolo unde este necesar.

Tu, în calitatea de client, trebuie să te aștepți ca persoana cu care colaborezi să-ți adreseze întrebări suplimentare ori de câte ori este nevoie, mai ales dacă domeniul în care activezi este unul foarte nișat. În egală măsură, este important să comunici în permanență pentru a oferi feedback pe textele create.

Sperăm că acest articol te-a ajutat să înțelegi mai bine în ce scop poți apela la un copywriter vs un content writer și care sunt aspectele vizate de fiecare domeniu.

Până data viitoare, îți urăm mult spor și colaborări de succes!

About the Author
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Leave a Reply

shares