Cum creezi un site web în WordPress. Ghid pentru începători

Cum creezi un site web în WordPress. Ghid pentru începători

În urmă cu câțiva ani, activitatea de creare site web aparținea doar celor cu studii în domeniu sau cu experiență. Însă, din fericire, acele vremuri au trecut. Astăzi, există numeroase platforme și instrumente, atât gratuite cât și contra cost, care sunt la îndemâna oricui dorește să își creeze propriul site.

Odată cu apariţia platformei WordPress, procesul s-a democratizat şi, practic, oricine cu minime abilităţi online poate crea un site web. Inclusiv tu!

Tot ce ai nevoie este de un ghid de creare site web în WordPress, care să îți ofere îndrumarea necesară pentru a parcurge, în ordinea corectă, pașii necesari ca să ai propriul website. De aceea, am creat acest material, unde am pus laolaltă legături către toate materialele de pe site-ul nostru care vorbesc despre crearea și administrarea unui site web pe WordPress.

Totuși, să începem cu începutul.

Ce este WordPress?

WordPress este una dintre cele mai populare platforme CMS (Content Management System) din întreaga lume. Rolul ei este să te ajute să creezi un site web rapid dar și să publici cu ușurință conținut pe site-ul tău.

Ca să îți faci o idee, în prezent, conform statisticilor, peste 32% din site-urile existente online sunt pe platformă WordPress. Asta înseamnă aproximativ 20 de milioane de website-uri, printre care se află 14,7% din cele mai populare 100 de site-uri din întreaga lume. Impresionant, nu-i așa?

Pentru a rula pe internet, platforma WordPress trebuie instalată pe server-ul care va găzdui site-ul tău. De acest lucru se ocupă furnizorul tău de găzduire web, procesul instalării fiind extrem de simplu şi rapid. Odată instalată, te poţi loga pe platforma WordPress pentru a adăuga tema pe care o dorești, împreună cu texte, fotografii, video şi orice alt tip de conţinut.

Partea frumoasă în procesul de creare site web în WordPress este că ai la dispoziţie o multitudine de „template-uri” („șabloane”) dintre care poţi alege şi care se pot schimba după bunul tău plac şi în funcţie de nevoile tale. Cu un singur click. De asemenea, poţi adăuga tot felul de „plugin-uri” („extensii”), în funcție de ce ai nevoie. Partea și mai frumoasă? Nu e nevoie să te rezumi la aceste șabloane! Dacă dorești, poți apela la un programator și îți va crea un design 100% custom, conform nevoilor tale. Singura diferență față de un site realizat în întregime de la zero va fi că panoul de administrare va fi cel al platformei WordPress.

Iată o serie de articole pe care te invit să le citești:

Cred că, înainte de a începe să realizezi site-ul WordPress, trebuie să îți pui întrebarea: ce buget și ce timp am la dispoziție? Gândește-te la două opțiuni: fie îți faci site-ul pe cont propriu, cu buget minim și timp maxim de execuție, fie apelezi la un specialist sau o agenție, ca să îți realizeze site-ul cu un buget mai mare. Alegerea îți aparține și depinde cât de important este pentru tine acest website. Dacă nu știi ce buget să aloci pentru niciuna dintre variante (pe cont propriu vs cu programator), atunci acest articol te va lămuri.

În acest articol vei regăsi, explicate, o serie de avantaje precum: posibilități multiple de design și administrare, optimizare organică mai ușoară, update-uri constante și securitate, control mai mare. Sper să îți ofere mai mare claritate aceste informații dacă nu ești hotărât ce platformă să alegi pentru site-ul tău.

Aceasta este întrebarea pe care trebuie să ți-o adresezi de la bun început, dacă ai de gând să îți creezi un magazin online și nu ești decis ce platformă să alegi. Ai numeroase opțiuni când vine vorba de platformele pentru eCommerce, de aceea te sfătuiesc să citești acest articol ca să afli cu adevărat dacă WordPress poate fi varianta potrivită pentru tine.

Noi, la ServHost, am creat pentru tine și un curs gratuit cu 24 de lecții video, care te trec prin pașii menționați mai jos. O parte din lecții sunt incluse și în cadrul acestui articol. Însă, dacă dorești să le parcurgi pe toate, accesează această pagină: Curs – Primii Pași în WordPress.

Bun, că am lămurit aceste lucruri, hai să luăm procesul de creare site web în WordPress pas cu pas.

Pașii necesari pentru procesul de creare site web în WordPress

După ce ți-am făcut cunoștință cu platforma WordPress, acum să vedem care sunt paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a crea efectiv un site web.

#Pasul 1 – Înregistrarea unui domeniu

Crearea oricărui site web pleacă de la un nume pe care îl alegi, dar care trebuie să fie şi disponibil. Fiecare domeniu pe internet este unic, iar verificarea disponibilităţii acestuia este foarte uşor de realizat şi se face prin intermediul furnizorului de hosting.

Este bine să ţii cont de câteva aspecte atunci când te gândeşti la un nume pentru domeniul tău:

  • Să fie scurt – aşa va fi deopotrivă mai uşor de reţinut şi mai uşor de scris în browser;
  • Să fie memorabil – alege un nume care să rămână în mintea publicului de la prima vizită;
  • Să fie atragător – fii creativ şi gândeşte-te la un nume care să capteze atenţia şi care descrie totodată ceea ce faci;
  • Să fie uşor de scris;
  • Să includă cuvinte cheie – cu cât numele domeniului tău este mai aproape de nişa pe care o reprezintă, cu atât mai uşor va fi găsit în căutările Google.

Înregistrarea unui domeniu presupune şi alegerea unei extensii. Cele mai populare dintre ele: .ro, .com, . org, .net.

Iată câteva resurse recomandate pe care le poți citi pentru a aprofunda acest pas:

Am ales să încep cu acest dicționar publicat pe blogul nostru, deoarece cu siguranță vei avea nevoie de o bună parte din acești termeni, pe viitor. Așadar, dacă ești la început de drum cu realizarea site-ului pe WordPress dar și cu marketing-ul online, te invit să te familiarizezi cu acești 20 de termeni și să revii asupra lor ori de câte ori ai nevoie.

Acesta este unul din primele articole pe care le-am scris pe acest blog, însă poate să îți fie util și în ziua de astăzi, dacă ai o afacere nouă și vrei să găsești un nume ușor de reținut, care să te reprezinte.

Alegerea numelui de domeniu este unul din cei mai importanți pași în crearea unui site web. De aceea, dacă nu ai făcut deja alegerea, te invit să citești acest articol în două părți și să ții cont de sfaturile prezentate.

#Pasul 2 – Alegerea hosting-ului

Pentru a rula online, site-ul are nevoie de un spaţiu fizic pe un server. Acest server este ca un fel de hard disk menit să stocheze toate informaţiile de pe site-ul tău (texte, imagini, clipuri video). Furnizorul de găzduire web îţi închiriază practic spaţiu pe serverele lor şi are grijă ca acesta să beneficieze de cele mai bune condiţii pentru a funcţiona pe internet.

Când vine vorba despre creare site web în WordPress, cea mai bună variantă de găzduire este cea shared (Shared Hosting), de altfel şi cea mai accesibilă.

Ca începător, o idee bună este să înregistrezi numele de domeniu în același timp cu alegerea serviciului de găzduire. În acest fel, site-ul tău va fi activ foarte repede şi fără alte configurări.

Iată o serie de resurse utile pentru tine, despre găzduirea web:

Web hosting, Data center, lățime de bandă, cPanel, Disk Space sunt doar câțiva din termenii care sunt explicați, pe înțelesul tuturor, în cadrul acestui dicționar. Te invităm să îl parcurgi dacă te afli la început de drum, deoarece cu siguranță vei avea de-a face cu toți acești termeni pe parcursul creării site-ului tău WordPress.

Există numeroși furnizori de hosting pe piața din România și nu numai. Cu siguranță, dacă site-ul tău va fi pe domeniu .ro sau .eu dar te adresezi unui public din România, atunci e recomandat să îți alegi un furnizor românesc de hosting. De aceea, am realizat acest articol care te va ajuta să îți stabilești propriile criterii, în funcție de cerințele viitorului tău site, pentru a alege furnizorul de hosting potrivit, în funcție de serviciile sale oferite.

Dacă ești la început de drum, îți recomand cu căldură să citești acest articol. Vei afla lucruri de bază despre tipurile de găzduire web existente pe piață, tipurile de servere și nu numai. Vei înțelege astfel cât de important este să îți alegi de la bun început furnizorul de hosting potrivit, ca să scapi de griji pe toată durata folosirii site-ului tău.

Odată ce ai domeniul și hosting-ul, este posibil ca, la un moment dat, să îți dorești o schimbare a numelui de domeniu. Sau, pur și simplu vrei să folosești primii pași din acest articol ca să faci legătura dintre un domeniu nou și hosting-ul tău. Indiferent de situație, acest ghid practic te va ajuta.

Ca să îți fie și mai ușor, am creat un scurt tutorial video despre adăugarea unui domeniu și a unui subdomeniu pe serverul tău din cPanel. Te invit să îl urmărești:

Află mai multe detalii despre beneficiile pe care ți le aduce un furnizor de hosting WordPress.

#Pasul 3 – Creare site web în WordPress

Aşadar, după alegerea domeniului şi hosting-ului, iată-ne în punctul cel mai important: crearea site-ului web. Şi nu-i loc de emoţii! În ziua de azi, chiar nu ai nevoie de cunoștinţe de programare ori web design pentru a crea un site web. Doar de WordPress. Te vei convinge de asta, mai jos.

Înainte de a ajunge la partea unde să te poţi juca cu diverse teme, fonturi şi culori, trebuie să instalezi WordPress, iar pentru asta ai la îndemână două modalităţi: una manuală şi una semi-automată.

Pentru că faci primii paşi în lumea acestei platforme, cel mai indicat pentru tine este varianta instalării semi-automate. Aceasta se face prin intermediul cPanel – interfaţa care administrează contul de găzduire. Iată etapele (care îţi vor lua mai puţin de 1 minut):

  • scrie în browser numele noului tău site şi adaugă la final secvenţa “/cpanel”. Va arăta ceva de genul acesta: www.numesite.ro/cpanel;
  • introdu numele de utilizator şi parola pentru a te loga în cont;
  • click pe pictograma WordPress Installer (din zona numită Softaculous Apps Installer);
  • alege domeniul unde urmează să instalezi site-ul;
  • configurează user, parolă etc;
  • click pe Install.

creare site web instalare wordpress

Odată finalizat procesul instalării, vei avea în faţă varianta basic a site-ului tău WordPress. De aici încolo începe partea frumoasă a creării site-ului web, pentru că de acum poţi începe personalizarea acestuia. Ai la dispoziţie pentru asta o mulţime de teme şi plugin-uri.

Pentru instalarea WordPress din cPanel, am pregătit un tutorial pe care îl poți urmări:

#Pasul 4 – Personalizarea site-ului web

Personalizarea site-ului se realizează prin panoul de administrare WordPress, pe care îl poţi accesa adăugând adresei tale web secvenţa „/wp-admin” (www.numesite.ro/wp-admin).

Şi acum, nu te speria! Impactul vizual cu Dashboard-ul (Panoul de control) s-ar putea să fie puţin copleşitor. E normal, dar nu-ţi fă griji, în WordPress totul este inuitiv, aşa că vei învăţa din mers, pe măsură ce vei folosi platforma. Opțiunile se află în partea stângă a imaginii – sunt încadrate într-un chenar albastru:

wordpress admin panel creare site web

Pentru a configura site-ul în funcţie de nevoile tale, iată ce trebuie să faci.

4.1 Alege o temă

Ai mii de variante disponibile care pot fi filtrate în funcţie de anumite cuvinte cheie pentru a le găsi mai uşor. Instalarea se face extrem de uşor şi rapid: Install – Activate.

Totuși, pentru a alege corect tema ce ți se potrivește, îți recomand următoarele articole:

Am scris mult pe blogul ServHost despre această temă: crearea unui profil de client ideal și construirea întregii strategii de conținut și design pe baza lui. Acest material te va lămuri referitor la importanța acestui profil și de ce trebuie să îl creezi de la bun început.

Ca să îți fie de folos, am creat un formular cu 17 întrebări pe care trebuie să ți le adresezi pentru a identifica profilul clientului tău ideal. Parcurge acest formular și vei primi, la final, pe email, documentul completat cu răspunsurile tale.

Există două tipuri principale de teme: custom (realizate special pentru tine, de un programator) sau predefinite (teme deja existente, pe care le poți doar personaliza. Cele profesionale sunt disponibile contra cost, cele de bază sunt gratuite).

Deși o parte din sfaturi sunt comune cu cele menționate mai sus, totuși îți recomandăm și acest articol, fiind pe subiectul alegerii temei potrivite. În acest fel, ai la îndemână mai multe sfaturi și opinii, ca să alegi varianta cea mai potrivită pentru site-ul tău WordPress.

Dacă dorești să aprofundezi subiectul alegerii temei potrivite, îți recomandăm și acest articol cu 7 sfaturi și trucuri de care să ții cont în alegerea design-ului potrivit pentru site-ul tău. Cea mai mare parte din aceste sfaturi sunt de natură tehnică. Însă, de aceea, nu este suficient să te gândești numai la partea tehnică, ci și la viitorii vizitatori ai site-ului tău.

Acest material te va ghida printr-o serie de elemente de care să ții cont, pentru a te asigura că viitorii vizitatori ai site-ului tău vor fi mulțumiți de experiența de navigare dar și de conținut.

Așadar, dacă ai parcurs materialele menționate mai devreme, te invit să descoperi care este procesul de alegere și instalare temă din următorul tutorial:

Tutorialul de mai sus este pentru WordPress 4.7. În momentul scrierii acestui articol, versiunea de WordPress a ajuns la 5.0.3. Deși au fost mereu făcute actualizări din punct de vedere al securității dar și al îmbunătățirii anumitor funcționalități, totuși pașii de bază pe care trebuie să îi urmezi au rămas aceiași și sunt valabili cei din tutorialul de mai sus.

4.2 Creează pagini

Din mediul lateral vei alege Pages -> Add New. Adaugi titlul  (Despre noi, Servicii etc), imagini şi conţinut. Cu un click pe Publish („Publică”) pagina e publicată și va fi afișată pe site.

Iată ce materiale îți recomand pe această temă:

Odată ce ai ales tema, e timpul să o personalizezi. Acest lucru îl faci în funcție de paginile pe care le vei avea pe site și de structura fiecăreia. De aceea, îți recomand să citești articolul menționat.

Odată ce ai stabilit structura și ești gata să-ți personalizezi tema, te invit să urmărești un scurt tutorial despre publicarea de noi pagini pe site-ul tău WordPress:

4.3 Instalează plugin-uri

Acestea sunt practic nişte module care adăugă caracteristici şi funcţionalităţi suplimentare site-ului tău (formulare de contact, cos de cumpărături, galerii foto, optimizare SEO, newsletter etc). Sunt peste 25.000 de plugin-uri, aşa că ai de unde alege. Iată lectura recomandată pe această temă:

Pentru că ai atât de multe opțiuni, noi am făcut o listă cu cele mai importante plugin-uri pe care majoritatea site-urilor trebuie să le aibă. Îți recomand să nu îți încarci site-ul cu prea multe plugin-uri, ci să le alegi, pentru început, doar pe cele care îți asigură o serie de funcții de bază, de care ai nevoie.

Orice site web trebuie să fie conectat cu Google Analytics, pentru a îi monitoriza traficul și multe alte statistici relevante. Sfatul meu este să faci conexiunea cu Analytics încă de la început. Pentru asta, poți instala un plugin denumit Google Analytics (sunt câteva zeci, alege-l pe cel cu cele mai multe descărcări și instalări). Dacă nu ești încă familiarizat cu Analytics, citește acest articol și află care sunt cei mai importanți indicatori pe care trebuie să îi urmărești.

4.4 Optimizează-ți site-ul WordPress

Dacă ai ajuns la acest punct în procesul de creare site web WordPress, atunci cu siguranță ai nevoie de cunoștințe de SEO ca să mergi mai departe. Optimizarea pentru motoarele de căutare înseamnă, în primul rând, strategie de conținut. De aceea, trebuie să cunoști detaliile de bază despre această strategie, să afli ce metode poți implementa ca să fie totul cât mai natural, fără să riști penalizări cu site-ul tău.

Pentru că este un subiect foarte larg, am cuprins toate materialele de pe blogul nostru într-un ghid pe care îl poți parcurge:

În cadrul acestui ghid vei găsi sfaturi utile și legături către zeci de articole care te ajută să aprofundezi subiectul optimizării site-ului tău. Este necesar să cunoști aceste noțiuni și să parcurgi ghidul înainte să mergi mai departe, deoarece SEO este fundația pentru tot ceea ce ai de făcut în continuare.

Repet: nu începe scrierea conținutului pe site-ul sau blogul tău fără să ai cunoștințe de SEO. Parcurge ghidul de mai sus și după aceea treci la pasul 4.5.

4.5 Scrie conținutul pe site

Odată ce ai stabilit meniul site-ului tău WordPress și numărul de pagini, trebuie să creezi structura și conținutul fiecăreia. Însă, acest lucru nu este suficient, întrucât trebuie să adaugi și elemente de conversie (formulare de contact / abonare la newsletter, butoane call to action, link-uri interne relevante).

Iată câteva resurse utile în acest sens:

Modelul LIFT este strategia pe care trebuie să o aplici pentru site-ul tău, respectiv paginile tale de vânzare, dacă dorești să ai mai multe conversii. Pur și simplu trebuie să te pui, la început, în mintea potențialului vizitator al site-ului tău, să vezi experiența de navigare prin ochii lui. Citește acest articol și salvează-l, pentru că îți va fi de folos de fiecare dată când creezi un site sau o pagină de vânzare.

Pe scurt, dacă dorești să obții lead-uri, respectiv clienți din site, trebuie să îți concepi site-ul ca pe un sales funnel (pâlnie de vânzări). Am abordat destul de des acest subiect pe blogul ServHost dar și în cursurile pe care le susțin. Sper ca acest articol să îți fie de folos în procesul de creare site web WordPress și, mai ales, în procesul de creare a conținutului pe site.

Scrierea conținutului pe site nu este un proces simplu. Cu siguranță, dacă dorești să faci acest lucru în mod profesionist și nu ai experiență, este necesar să apelezi la serviciile unui copywriter. Însă, dacă vrei să scrii pe cont propriu, sau, cel puțin, dacă vrei să înțelegi mai bine procesul de scriere, îți recomand acest articol cu un ghid în 4 pași, explicați pe înțelesul tuturor.

Închipuie-ți că homepage-ul este o vitrină a afacerii tale. Prin geamul ei, vizitatorii pot vedea tot ce expui tu. Ca să îi atragi să intre pe ușă, trebuie să expui în acea vitrină toate lucrurile cu care te mândrești: cele mai importante produse / servicii, opinii ale clienților mulțumiți, îndemnuri de chemare la acțiune, să anunți promoții dacă există. Te sfătuiesc să urmărești cu atenție sfaturile prezentate în acest articol ca să îți structurezi un homepage cât mai eficient.

Formularul de contact este una din cele mai utile secțiuni de pe site-ul tău, pentru că te pune în legătură directă cu vizitatorii care doresc să îți solicite oferta, respectiv să îți adreseze întrebări. De aceea, i-am acordat un articol cu 10 sfaturi utile care te vor ajuta să ai un formular cât mai eficient.

Dacă ai ales varianta potrivită pentru tine și te-ai decis să instalezi formularul de contact pe site-ul tău, iată un scurt tutorial video:

Dacă scopul tău este să obții lead-uri sau vânzări pe termen scurt, prin intermediul campaniilor plătite, atunci cea mai eficientă variantă este să creezi o pagină de vânzare – un landing page. Poți folosi WordPress foarte ușor pentru acest demers, atât cu plugin-uri cât și cu teme special create. Parcurge acest articol și vei afla pașii necesari.

Dacă dorești să creezi pagini de vânzare pe site-ul tău, fie landing page-uri, fie pagini pentru servicii sau produse, atunci cu siguranță ai nevoie și de inspirație. De aceea, am pregătit pentru tine un ghid de copywriting care te ghidează prin cei mai importanți pași de care trebuie să ții cont în scrierea unei pagini de vânzare.

Pentru a aprofunda modul în care concepi structura și scrii conținutul pe un landing page, am creat un scurt curs video în acest sens. Te invit să îl urmărești:

Cu siguranță vrei să vinzi, dacă ai ajuns să citești până la acest punct. Însă, probabil sunt mulți cu aceleași servicii sau produse ca ale tale, care se adresează aceluiași public. Cum te diferențiezi? Testimonialele te ajută în acest sens. Fie ele foto, video sau doar text, ele sunt o mină de aur. Profită de puterea lor și fidelizează-ți clienții existenți ca să le obții.

Dorești să îți creezi baze de date de email? Atunci trebuie să găsești cea mai eficientă metodă de a capta adrese de email pe site. De aceea, am enumerat și am detaliat 10 metode din care poți alege. Sfatul meu este să folosești cel mult două din metodele menționate pe același site, altfel riști să devii prea agresiv și să îndepărtezi vizitatorii.

4.6 Creează un blog

Acest pas este opțional, însă te va ajuta cu siguranță, dacă vrei să îți crești traficul organic și să îți educi publicul țintă.

Ca să dobândești o perspectivă de ansamblu asupra realizării unui blog, iată ce îți recomand:

Prima parte a acestui ghid este o recapitulare a primilor pași despre care am discutat și aici, deoarece articolul a fost scris din perspectiva cuiva care își creează blogul de la zero. Însă, cu siguranță nu strică o mică recapitulare 🙂 În a doua parte, vei regăsi sfaturi generale de planificare și scriere a conținutului pe un blog. Dacă ții cont de ele, cu siguranță vei avea numai de câștigat.

Titlul este cel mai important element al unui articol și al unui text în general. Toată lumea citește titlul și, în funcție de acesta, decide dacă să citească mai departe sau nu. De aceea, am acordat un articol acestui subiect, deși știu că s-ar fi putut spune mult mai multe. Totuși, pornește cu sfaturile de aici înainte să scrii orice fel de articole pe blogul tău.

Ca să faci acest lucru, trebuie să mergi în secțiunea Posts-> Add New. Secţiunea aceasta este dedicată exclusiv creării de conţinut pentru blogul existent pe site-ul tău şi oferă o mulţime de instrumente de editare a textului, plus adăugarea de fişiere multimedia.

Pentru a adăuga un articol pe blog, iată și un tutorial video creat de mine care îți va fi de folos:

Ca să adaugi imagini la fiecare articol și pagină de pe site-ul tău WordPress, este nevoie să le optimizezi. Nu îți recomand să le încarci exact așa cum le-ai primit de la fotograf sau cum le-ai descărcat de pe un site de imagini stock. De aceea, am detaliat pașii de optimizare a unei poze în acest articol.

Dacă ești o persoană vizuală, iată și un tutorial video despre optimizarea pozelor din blog:

Odată ce ai creat site-ul, tot ce trebuie să faci este să îl actualizezi atunci când informațiile prezentate nu mai sunt valabile. Însă, dacă ai creat un blog, acesta trebuie constant actualizat cu noi articole, altfel riști să îi reduci semnificativ impactul pe care îl poate avea. Aceasta este una din cele mai mari provocări pentru orice administrator de site: cum să menții o rată de publicare constantă? Ei bine, fiind un subiect hot, l-am abordat în detaliu în acest articol. Sper să te ajute să îți dezvolți o metodă de a scrie și publica constant și să nu renunți așa ușor!

#Pasul 5 – Menținerea site-ului actualizat

Şi acum, bravo, tocmai ai reuşit să îţi creezi propriul site în WordPress! Iar dacă sunt anumite lucruri pe care vei dori să le modifici pe parcurs, o poţi face foarte uşor tot din panoul de control.

Cu toate acestea, deși partea cea mai importantă din munca ta a trecut, eforturile tale nu se opresc aici. Dacă ai un site, trebuie să îl menții mereu actualizat, atât la nivel de informații, cât și la nivel tehnic.

În mod constant, platforma WordPress, temele și plugin-urile, cer actualizări. Acestea sunt, în primul rând, pentru securitatea site-ului tău. Fiind atât de popular, WordPress este frecvent atacat de hackeri, care vor să injecteze linii de cod nedorite sau chiar viruși în site-urile WordPress. De aceea, programatorii platformei și ai componentelor sale mereu trimit actualizări către toți utilizatorii. În al doilea rând, actualizările sunt recomandate pentru a menține site-ul la curent cu noile cerințe în tehnologie și SEO. Așadar, ai toate motivele să faci aceste update-uri în mod constant. Ca să le faci în mod corect, trebuie să urmezi pașii din articolul menționat mai devreme.

Tocmai din motivele menționate anterior (faptul că WordPress este frecvent atacat de hackeri), trebuie să acorzi o atenție sporită acestui aspect. Uneori, nu e suficient doar să faci update la temă, platformă și plugin-uri. Așadar, există o serie de măsuri de precauție pe care trebuie să le iei ca să îți sporești apărarea site-ului tău. Le-am enumerat pe toate în acest articol, dar și în următorul:

De la datele de logare în contul de administrator și până la aspecte precum limitarea accesului la folderele interne ale site-ului tău, acest scurt ghid te va ajuta să scazi șansa hackerilor să se infiltreze în site-ul tău.

#Pasul 6 – Creare site web WordPress: alte lucruri de știut

Deși ai reușit să îți creezi site-ul pe WordPress și să publici conținut, ghidul nostru nu se oprește aici, tocmai pentru că mereu apar noi aspecte de care trebuie să ținem cont. Dacă vrei să îți menții site-ul ferit de pericole și să faci performanță, iată ce îți mai recomand:

De la neefectuarea unui back-up de siguranță și până la lipsa unui plugin cache, respectiv păstrarea setărilor standard pe care ți le oferă o temă atunci când o instalezi, toate acestea pot fi greșeli pe care să le scapi din vedere. Chiar dacă ai finalizat procesul de creare site web pe WordPress, tot îți recomand să citești această listă, ca să observi dacă nu cumva ți-a scăpat ceva 🙂

Așa cum ai putut observa, platforma WordPress este foarte uşor de folosit şi oferă posibilităţi de personalizare aproape nelimitate, aşa încât rămâne cea mai bună variantă când vine vorba despre procesul de creare site web. Cu atât mai mult cu cât este, la bază, gratuită.

Sper că ți-au fost utile informațiile din acest ghid! Dacă știi persoane cărora le-ar fi utile, apreciez mult să îl distribui către toți cei interesați.

De asemenea, dacă ai orice întrebări despre pașii de mai sus sau dacă ai nevoie de ajutor, scrie-mi în secțiunea de comentarii de mai jos sau contactează echipa ServHost și te vom ajuta cu mare plăcere.

About the Author
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Leave a Reply

shares