<thrive_headline click tho-post-15674 tho-test-4>10 lucruri de știut pentru a-ți crea un magazin online</thrive_headline>

10 lucruri de știut pentru a-ți crea un magazin online

La fel cum crearea unei firme presupune o etapă de documentare temeinică și cunoașterea unor aspecte tehnice și legale în legătură cu procedura de înființare a sa, și în cazul comerțului online există o serie de lucruri pe care ar trebui să le ai în vedere pentru a crește rata de succes a afacerii tale.

Atunci când vorbim de crearea unui magazin online, regulile sunt puțin diferite față de un magazin fizic datorită mediului virtual de comunicare, însă online-ul îți poate oferi și o serie de avantaje, dacă știi cum să profiți de specificul său. Dintre categoriile de comerț din România. comerțul online a cunoscut cea mai rapidă dezvoltare, dat fiind faptul că majoritatea dintre noi alegem să ne facem cumpărăturile folosind laptop-ul, telefonul sau tableta.

Fără alte adăugiri însă, haide să descoperim împreună care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le cunoști pentru a crea un magazin online de succes.

Creare magazin online – 10 lucruri pe care trebuie să le cunoști

#1 Selectează nișa potrivită pentru tine

Înainte să-ți creezi magazinul online, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți alegi o nișă. Îți recomandăm să alegi fie un domeniu căutat (jocuri video, modă, dezvoltare personală, gadget-uri) sau o nișă pe care ești bun. De exemplu, dacă știi să creezi bijuterii handmade, îți poți crea un magazin online prin intermediul căruia să le comercializezi. Însă, nu strică să faci și o cercetare de piață înainte pentru a vedea cum se poziționează nișa respectivă în online și ce șanse ai să te remarci.

#2 Alege numele domeniului

Numele domeniului trebuie să fie cât mai sugestiv pentru specificul afacerii tale și să nu fie generalist. De exemplu, dacă decizi să vinzi produse de patiserie online, un nume de domeniu prea generalist ar fi patiserie.ro. De asemenea, este posibil ca aceste domenii să fie deja achiziționate de altcineva. Un alt lucru pe care trebuie să-l iei în calcul este alegerea extensiei domeniului. Dacă te adresezi unei piețe internaționale, o extensie potrivită ar fi .com, dacă îți comercializezi produsele și serviciile exclusiv pe teritoriul românesc, poți alege extensia .ro.

#3 Studiază competiția

Odată ce ai ales nișa care te reprezintă și numele domeniului, următorul pas este să studiezi competiția, să vezi cum comunică site-urile care comercializează produse și servicii similare cu ce plănuiești tu să vinzi, cum arată magazinele lor online, care sunt funcționalitățile pe care le oferă etc. O bună cunoaștere a competiției te va ajuta să-ți îmbunătățești strategia, să le anticipezi mișcările și să vii cu ceva în plus pentru afacerea ta pentru a te diferenția.

#4 Alege platforma adecvată

Platforma WordPress

Putem compara alegerea platformei adecvate pentru un magazin online cu alegerea sediului unei firme. Pentru a-ți crea un magazin online, ai la dispoziție o varietate de platforme – WordPress, Blugento, Webeshop, Shopmania Biz etc. Câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare pentru a face alegerea potrivită sunt mărimea magazinului tău online, volumul de produse, dar și publicul căruia i te adresezi și ce funcționalități îți dorești de la site-ul tău.

#5 Apelează la o echipă de profesioniști

Dacă vrei să ai parte de cele mai bune rezultate, modul în care se prezintă site-ul tău este fundamental, este aspectul cheie care determină conversia unui vizitator în cumpărător. Îți recomandăm să apelezi la o echipă de web designeri profesioniști sau de experți în domeniul comerțului online.

Website-ul tău trebuie să fie cât mai atractiv, să scoată în evidență atuurile afacerii tale, dar și ale produselor și să fie cât mai ușor de navigat pentru utilizatori. De asemenea, trebuie să aibă integrate și elemente de marketing online (butoane social media, formulare de abonare, call-to-action, buton adaugă în coș).

#6 Definește-ți publicul țintă

Fie că ai un magazin offline bine consolidat pe care vrei să-l „muți” și în online, fie că vrei doar să faci ecommerce, definirea publicului țintă este esențială. Dacă nu ai încă activitate pe piață și nu cunoști suficiente detalii despre acesta, poți încerca să intuiești cum arată profilul tău de client ideal analizând competiția, dar și produsele tale.

De exemplu, dacă vrei să-ți creezi un magazin online pentru a comercializa încălțăminte de damă la un preț mediu, publicul tău țintă ar fi reprezentat de femeile dintr-o anumită categorie de vârstă (ex: 18-35 ani), care își fac cumpărăturile online și au câștiguri salariale medii.

#7 Alege pachetul de hosting

Trebuie să alegi un pachet de hosting potrivit nevilor tale, care să se adapteze specificului magazinului online pe care ți-l dorești. Trebuie să ai în vedere resursele pe care ți le oferă (performanță, spațiu, securitate, stabilitate) și să te sfătuiești cu providerul de hosting pentru a alege funcționalitățile potrivite pentru site-ul tău.

#8 Optimizează-ți site-ul

Viteza de încărcare a site-ului tău este deosebit de importantă, mai ales în cazul magazinelor online. Imaginează-ți cum se simte o persoană când stă la coadă la un magazin fizic – același sentiment îl are și când vrea să achiziționeze ceva, iar pagina de comandă a produsului respectiv nu se încarcă în timp util. Dacă nu vrei să pierzi un cumpărător sau chiar să-l trimiți fără intenție direct în brațele competiției, acordă atenția cuvenită optimizării vitezei de încărcare a site-ului și a paginilor.

#9 Nu uita de SEO

Folosește cât mai multe cuvinte cheie pentru categoriile și paginile de produse și investește într-un conținut relevant și de calitate. În același timp, evită excesele pentru că vei fi penalizat. Este bine ca magazinul tău online să fie cât mai prietenos cu motoarele de căutare dar evită stuffing-ul (folosirea acelorași cuvinte cheie în mai multe locuri de pe site). În schimb, alege să faci descrieri generale pe categorii de produse și să insiști pe beneficiile specifice în descrierea fiecărui produs.

Dacă nu știi cum să alegi cuvintele cheie și care sunt cele mai populare dintr-un anumit domeniu, își recomandăm să folosești și Google Adwords.

#10 Promovează-te prin marketing online

Newslettere, butoane social media, formulare de abonare, call-to-action-uri, toate acestea sunt instrumente de marketing online care te pot ajuta să-ți construiești o audiență, să o fidelizezi și să-ți crești vânzările. Oricât de bine construit și optimizat ar fi un magazin online, dacă nu este promovat intens, oamenii nu vor auzi de tine și de oferta ta, de aceea este esențial să investești timp și resurse în etapa de promovare a afacerii.

Sperăm că aceste sugestii te-au ajutat să faci primii pași spre crearea și consolidarea magazinului tău online. Dacă ai nevoie de sfaturi suplimentare, la ServHost oferim hosting pentru magazine online, dar și consultanță. Contactează-ne oricând!

Mult succes și spor la implementat!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

shares