Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu? – partea I

Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu? – partea I

Am vazut clienti care vin isi iau un domeniu si apoi neavand rezultate cu el vor sa-l schimbe.

E posibil ca de fapt, problema sa fie numele domeniului.

Intrebarea care ramane in fundal este: cum ar trebui sa imi aleg un nume de domeniu.

Am consiliat multe persoane care erau la inceput de drum cu afacerea/blogul lor si am mers pe sfaturile de mai jos, tinand cont de tipul de site pe care dorea sa il faca.

  1. alege domeniu in functie de ce oferi – de exemplu www.termopane.ro
  2. in functie de clientul tau ideal  – e vorba despre exemplu: www.femeiadesucces.ro/blog, cand aceasta va citi numele domeniului va intelege ca este vorba despre ea si despre subiectele ce o intereseaza.
  3. metaforic –  exemplu – www.construimimperii.ro
  4. numepropriu.ro – cand esti liber profesionist – aici ai nevoie de un branding personal pentru a fi cunoscut si cautat.

***

Am avut o intalnire saptamana trecuta cu un potential client caruia i-am fost recomandati de un client existent.

Nu avea inca un site.

Activitatea de promovare o face pe facebook si pe site-uri gratuite gen olx si bizoo.

Si-a dat seama ca este momentul sa aiba un site pentru ca informatia din aceste site-uri mari este perisabila. Daca nu postezi constant, persoanele interesate nu vor ajunge la ceea ce ai tu de oferit.

Asa ca a luat decizia sa faca un site, dar nu stia ce nume de domeniu sa aleaga.

Avea urmatoarele variante:

  • sa merga pe numele firmei, aici e nevoie de un buget considerabil si strategii de marketing pentru a-ti face un nume si a te face cunoscut potentialilor clienti. In plus de multe ori numele firmei nu reprezinta de fapt produsele sau serviciile ce le vinzi.
  • varianta a doua, sa cautam acele produse pe care le vinde cel mai bine si sa cautam un domeniu liber in functie de domeniul de activitate. Adica ceva de genul prelateauto.ro sau termopane.ro

Am mers pe a doua varianta. Am cautat in planificatorul de cuvinte de a google care este gratuit si am gasit pentru clientul meu 2 cuvinte mai importante – copertine si prelate auto. Lunar sunt 1000 de cautari pentru copertine si 590 pentru prelate.

Asa am gasit un domeniu liber www.copertine-prelate.ro.

Cu ce anume te ajuta alegerea unui domeniu care sa cuprinda ceea ce oferi tu?

Ai sansa sa fii pozitionat in cautari in primele pagini datorita cuvintului cheie din numele de domeniu chiar daca site-ul tau este nou si inca nu are notorietate.

O alta varianta este sa alegi un nume de domeniu metaforic – si aici ai nevoie de buget pentru branding pentru a il face cunoscut. Cuvintele respective sunt inventate sau adaptate la brand. De exemplu Orange, nu are nici o legatura cu telefonia mobila, Vodafone este compus din 2 cuvinte din care unul vine de telefon.

Se mai poate folosi si numele propriu – numeprenume.ro – atunci cand esti freelancer – dar e acelasi lucru, ai nevoie de branding pana cand lumea stie ce faci tu si asociaza numele tau cu un anumit serviciu pe care il oferi.

Voi reveni intr-un articol urmator de cele 4 vechicule de care ai nevoie atunci cand ai ales numele de domeniu pentru a te diferentia de competitie si a te intipari in mintea consumatorilor.

Cum poti aplica cele de mai sus in afacerea ta:

– decide in care din cele 4 situatii te afli,

– cauta in google sa vezi numarul de cautari lunare pe un anumit produs serviciu,

– decide ce varianta este mai buna pentru tine,

– verifica daca numele domeniului este liber,

– comanda din formularul de comanda domeniul,

– apoi ridica platforma si apuca-te de treaba 🙂

Spor!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares