Cum sa scrii articole pe care oamenii sa le citeasca cu placere

Cum sa scrii articole pe care oamenii sa le citeasca cu placere

Toti cei care lucreaza in online, sau care detin cel putin un site, in orice domeniu de activitate, au fost pusi in situatia de a trebui sa realizeze continut, articole informative sau de opinie pentru proiectul lor online. Fie ca detii un magazin online sau un simplu blog unde postezi impresii de calatorie, trebuie sa fii pregatit sa iti exerciti scrisul, sa stii sa asterni pe hartie (ma rog, pe tastatura calculatorului) ideile cu care doresti sa iti farmeci publicul tau.

In ziua de astazi, in mediul online, trebuie sa stii foarte bine cum sa iti expui ideile in articole care sa atraga cititori si de aici vizitatori catre siteul tau, deoarece fara acestia, orice proiect in online este ca si inexistent.

Cautand intr-un hatis foarte mare de informatie, cititorul pe care tu il vizezi prin continutul creat trebuie sa gaseasca articolul tau, sa-l acceseze si sa ajunga sa-l citeasca, dar, mai intai de toate, el trebuie sa il vada atunci cand il cauta sa zicem intr-un motor de cautare precum Google.

Lucrurile stau foarte simplu:

El cauta o informatie, tu ai deja pregatita aceasta informatie pe siteul tau, dar acelasi lucru mai apare si pe alte n siteuri.

Cum poate diferentia cititorul lucrul acesta, si cum va ajunge sa aleaga informatia cu adevarat de calitate si corecta din toate punctele de vedere?

Daca vorbim strict de un motor de cautare online, in speta Google, lucrurile sunt simple.

Persoana interesata va accesa articolele de interes daca acestea au un titlu care sa contina unul dintre cuvintele cheie cautate, dar care este si un titlu care sa atraga, sa incite, “sa cheme” cititorul sa de-a click pe el. La fel si meta descrierea, aceasta trebuie sa fie scurta si la obiect, si sa contina, la fel ca si titlul, cuvintele cheie vizate.

Dar nu este suficient pentru tine, cel care ai creat acel articol, acel continut vizat de cautarea viitorului tau cititor.

Tu trebuie sa te si pozitionezi in rezultatele cautarilor peste competitorii tai. Poate ca si ei au un articol la fel de bun ca si tine, cu un titlu bun si o meta descriere buna.

Dar aici intram in SEO, adica in optimizarea siteului pentru motoarele de cautare, si nu acesta este scopul articolului nostru de astazi.

Pe noi ne intereseaza urmatorul fapt: sa reusim sa aducem cititorul pe site, printr-un motor de cautare, si sa-l retinem acolo, dandu-i sa citeasca un articol de calitate in care sa gaseasca toate raspunsurile pe care le cauta.

Si cum facem asta?

Cum sa realizam un articol de calitate, care sa atraga si sa-l faca pe cititor sa-l parcurga pana la ultimul punct?

O sa incercam sa va dam astazi cateva sfaturi obiective care sa va ajute sa puteti scrie articole pe care oamenii sa vrea sa le citeasca.

Pune-te in locul cititorului tau

In primul rand, cand te apuci sa schitezi continutul unui articol, trebuie sa o faci punandu-te in locul celui pe care il servesti, in locul cititorului tau.

Puneti intai aceste intrebari, si straduieste-te sa gasesti raspunsul la ele:

  1. Ce doreste cititorul sa afle?
  2. De ce va dori sa citeasca acest articol?
  3. Ce informatii noi ii aduci?
  4. Ce aduci diferit fata de altii?

Raspunsul la aceste 4 intrebari iti va aduce cheia realizarii unui articol de calitate si care il va mentine captiv pe cititor pe siteul tau, scopul tau final.

Structura articolului: Introducere, Cuprins si Incheiere

Acesta este primul lucru pe care l-ai invatat inca din primii ani pe bancile scolii, cand trebuia sa faci o compunere pe un anumit subiect.

Si acest lucru este valabil si astazi. Nu exista articole fara aceasta minima structura.

Cititorul doar asa poate intelege ideile pe care doresti sa i le transmiti.

Orice tip de articol pe care doresti sa il aduci in fata cititorului nu are valoare daca nu il structurezi in acest fel.

In primele 2-3 fraze (Introducerea) trebuie sa ii captezi atentia ca sa citeasca si restul articolului!

Aici trebuie sa ii dai cateva indicii despre ce contine articolul. Este vital ca aceste cateva propozitii sa ii trezeasca interesul, altfel acesta va pleca imediat de pe siteul tau.

Incheierea trebuie sa fie si ea foarte clara, concisa si sa reprezinte o concluzie a celor scrise in articolul respectiv.

Foloseste titluri incisive

Toti stim ca titlurile bune “vand”, sunt primul lucru care sare in ochii cititorilor cand i-au pentru prima data contact cu articolul tau, asa ca fii sigur ca ai ales cel mai bun titlu atunci cand te pregatesti sa iti lansezi articolul tau.

Fie te gandesti la titlu inainte sa incepi articolul, fie titlul il vei hotari pe parcurs, in timp ce scrii continutul si in functie de acesta.

In ambele variante trebuie sa alegi un titlu cat mai incisiv si care il poate pune pe cititor pe ganduri, gata sa reactioneze si sa iti acceseze articolul, fiindca acesta este obiectivul principal al unul headline de calitate.

Titlurile pot include si date sau alte statistici, pot fi de forma unor intrebari pertinente sau pot doar sugera o solutie la o problema sau probleme date.

Nimeni nu stie ce titluri atrag mai bine cititorii decat dupa o amanuntita analiza, iar ca sfat: verifica cu aplicatia Google Analytics care sunt cele mai accesate articole ale tale si incearca, pe cat posibil, sa refolosesti acele titluri care au atras cel mai bine cititorii.

Foloseste fotografii sugestive

Toti stim expresia: “O imagine face cat 1000 de cuvinte.” Si este perfect adevarata. Un articol fara imagini este mult mai putin atractiv decat unul ilustrat. Pe Facebook, de exemplu, cele mai multe postari accesate sunt cele care includ si o imagine, o fotografie sugestiva.

Mediul online este in mod sigur diferit de mediul conventional “pe hartie” a altor surse de citit precum ziarele, cartile si revistele. Oamenii din ziua de azi, bombardati din toate partile de informatii, nu mai sunt dispusi sa aloce timp sau poate ca nu mai au rabdarea necesara sa se opreasca si sa citeasca articole lungi fara un “stimulent visual”

Articolul este poate prea putin interesant pentru utilizatorii de social media si, alaturi de titluri foarte bine gandite, pozele vin sa aduca un plus valoare continutului creat de tine. Sunt ca si o poarta de intrare catre textul principal, iar fara ele un articol nu-si atinge scopul sau, adica de a atrage sis a capteze cititorul pana la ultimul cuvant si ultimul semn de punctuatie afisat.

Acum este randul tau sa pui in aplicare sfaturile de mai sus.

Te rog sa comentezi mai jos care a fost rezultatul si daca te-au ajutat aceste informatii.

Cu drag,

Ninel

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares