<thrive_headline click tho-post-16191 tho-test-11>7 Sfaturi și trucuri pentru a crea un site cu design atractiv</thrive_headline>

7 Sfaturi și trucuri pentru a crea un site cu design atractiv

Trăim într-o eră digitalizată și totodată alertă. Probabil ai simțit deseori cum totul în jur se desfășoară atât de rapid încât parcă nu poți ține pasul. Și mai mult decât atât, trăim într-un context al competiției. Cu siguranță știi că spiritul competitiv este un element cheie în domeniul afacerilor și unul dintre factorii esențiali în procesul decizional de achiziție al produselor sau serviciilor tale.

Orice pas greșit în afaceri se taxează mai devreme sau mai târziu. Fie că deții un site, un blog sau un magazin online pe WordPress, te sfătuim să eviți aceste 12 greșeli comune pentru a asigura buna funcționare a website-ului. Știi ce se întâmplă dacă utilizatorii tăi întâmpină dificultăți în a naviga pe site, nu-i așa? Exact, ei pleacă. Și nu doar pleacă, ci aleg de cele mai multe ori competiția și sigur nu-ți dorești acest lucru.

Ei bine, astfel de situații pot fi ușor evitate dacă te familiarizezi cu câteva aspecte importante din sfera online-ului. De aceea, astăzi vom discuta despre cum realizezi un design site atractiv.

Cum creez un design de site eficient?         

Design-ul website-ului reprezintă oglinda afacerii tale. Este imaginea tuturor acțiunilor pe care le întreprinzi și prima interacțiune a viitorilor clienți cu produsele sau serviciile tale.

Se spune că prima impresie contează, și la fel se întâmplă și în mediul virtual. Un nou utilizator pe site își formează o părere bazându-se pe ceea ce vede, iar dacă acest lucru nu corespunde cu dorințele sale, atunci clar opinia lui va fi una defavorabilă.

Iată cum te poți asigura că website-ul pe care îl deții sau pe care intenționezi să-l creezi atrage vizitatori și îi determină să revină pe site-ul tău.

#1. Realizează o schiță organizată

Unul dintre principalele aspecte este să ai grijă ca website-ul să nu fie asemeni unui labirint. Cu alte cuvinte, trebuie să te asiguri că utilizatorii tăi navighează simplu și ușor pe site. Prin urmare, indicat este ca meniul să fie aerisit și ca fiecare pagină să fie clar denumită astfel încât oamenii să găsească informațiile cât mai repede.

Schita organizata

De asemenea, evită ca homepage-ul să fie încărcat cu text. Acesta este un rezumat al site-ului. De aceea, principalul scop este ca utilizatorii să se familiarizeze cu afacerea ta și să fie atrași să afle mai multe. Recomandarea noastră este ca pagina principală să fie însoțită și de un video explicativ animat care să stârnească interesul potențialilor clienți.

#2. Alege o temă potrivită

Principalul avantaj al platformei WordPress este faptul că îți permite să alegi dintr-o multitudine de teme și culori. În consecință, ai la dispoziție o paletă diversificată astfel încât să o alegi pe cea care se potrivește cu domeniul tău de activitate, cât și cu logo-ul afacerii tale.

Tema potrivita

| Mai multe informații despre punctele forte ale unui site WordPress am scris în articolul 9 Avantaje ale realizării unui site pe WordPress.

Oricare ar fi preferințele tale, este important să alegi o temă simplă care să faciliteze citirea conținutului și care să nu îl aglomereze. În cazul în care ești indecis în această privință, te sfătuim să încerci un joc de rol și să te pui în locul utilizatorului.

Dacă tu ești mulțumit de aspectul vizual al site-ului și poți lectura informația fără dificultăți, sunt șanse mari ca și persoanele care îl accesează să aibă aceleași impresii.

#3. Verifică să fie responsive website-ul tău

Smartphone-ul a devenit cea mai la îndemână sursă pentru a căuta informații. În consecință, a devenit o necesitate pentru fiecare deținător de site să se asigure că website-ul lui este adaptat pentru dispozitivele mobile.

Responsive website

În acest mod, aspectul site-ului nu este alterat dacă este accesat de pe smartphone-uri, iar utilizatorii pot să navigheze cu aceeași ușurință cu care o pot face de pe laptop-uri.

Poți începe prin a efectua testul gratuit pus la dispoziție de către Google prin intermediul instrumentului Google Mobile Friendly Test.

#4. Asigură-te că viteza de încărcare este optimă

Într-un context al vitezei, utilizatorii tăi se află și ei pe fugă și în mod evident, nu au timp să aștepte. De aceea, este esențial să te asiguri că fiecare pagină a website-ului se încarcă în mai puțin de 3 secunde. În caz contrar, utilizatorii vor părăsi site-ul și este puțin probabil că se vor reîntoarce.

Pentru a fi sigur că încărcarea site-ului este optimă, indicat este să optezi pentru imagini de dimensiuni mici sau medii și să nu incluzi filmulețe în exces. Un conținut mult prea încărcat foto și video îngreunează viteza de încărcare.

Viteza de incarcare

Un prim pas în acest sens este să testezi viteza site-ului în mod gratuit cu ajutorul instrumentului Google PageSpeed Insights.

#5. Folosește îndemnuri clare

Fiecare website conține diverse butoane de call to action (îndemnuri) care ghidează utilizatorii spre a întreprinde diverse acțiuni pe site. Spre exemplu, dacă îți dorești să-ți formezi o bază de date pentru newsletter, indicat este să apară un îndemn de forma:

Fii la curent cu ultimele noutăți. Abonează-te la newsletter.

Sau dacă scopul tău este ca utilizatorii să achiziționeze produse (în cazul magazinelor online) poți include un buton de tipul: Comandă acum.

Butoane de indemn

Totodată, este esențial ca toate butoanele de call to action să fie vizibile. Ele pot fi inserate în header-ul (zona superioară) site-ului sau în părțile laterale ale acestuia. Nu uita să folosești culori contrastante pentru a le evidenția de restul site-ului.

#6. Comunică cu utilizatorii

Conținutul de tip text face și el parte din design-ul unui site. De aceea, este important ca fiecare pagină a website-ului să transmită un mesaj clar și să fie scris într-un limbaj accesibil.

Comunicare cu utilizatorii

Un text care transmite senzația că te afli față în față cu utilizatorul și comunici în mod direct cu acesta îl va convinge fără îndoială să acorde timp pentru a-ți cunoaște produsele sau serviciile.

| Despre ce înseamnă conținutul scris și colaborarea cu specialiștii în domeniu am scris în articolul Copywriting și  Content Writing – asemănări și diferențe.

#7. Elimină stimulii care distrag atenția

Mai puțin înseamnă mai mult. Prin urmare, limitează-te la a avea un conținut esențial. Prea multe reclame, îndemnuri și recomandări îi va determina pe utilizatori să ignore conținutul fundamental și mesajele pe care vrei cu adevărat să le transmiți.

Sper că toate aceste sfaturi te vor ajuta să creezi cu ușurință un design adecvat pentru utilizatorii tăi. În cazul în care ai nevoie de ajutor profesionist, echipa noastră este pregătită să se ocupe de crearea website-ului afacerii tale.

Până data viitoare, îți doresc să fii inspirat și să iei cele mai bune decizii pentru a obține website-ul mult dorit!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares