<thrive_headline click tho-post-15586 tho-test-1>Mic dicționar de marketing online – 20 de termeni pe care trebuie să-i cunoști</thrive_headline>

Mic dicționar de marketing online – 20 de termeni pe care trebuie să-i cunoști

Data trecută ți-am prezentat principalii termeni relevanți din domeniul hosting-ului. De data aceasta am revenit cu un articol similar care te va iniția în marketing-ul online. Firește, dacă ai o afacere online lansată recent, următorul pas după achiziționarea domeniului și a hosting-ului și stabilirea detaliilor legate de design, este etapa de promovare.

Indiferent de specificul său, o afacere online puternică trebuie consolidată prin tactici de promovare susținute. De aceea, este esențial să cunoști principalele noțiuni și instrumente pe care le poți folosi pentru afacerea ta. Noi ți-am pregătit un dicționar de marketing online cu ajutorul căruia îți vei putea explica anumite concepte pe care poate le-ai auzit înainte, dar și să descoperi informații noi. Haide să le aflăm împreună…

20 de noțiuni de marketing online pe care trebuie să le cunoști

#1 Analytics

Analytics

Cu siguranță ai auzit deja de așa numitele instrumente de analiză din domeniul marketing-ului online, cum este Facebook Analytics sau Google Analytics. Dacă te-ai întrebat pe scurt în ce constau acestea, noi ți-am pregătit și o explicație simplă: aceste instrumente iau informații legate de trafic și alte aspecte ale site-ului tău, le analizează și îți oferă o serie de insight-uri relevante în legătură cu audiența ta.

Cunoașterea audienței este esențială, fie că ne referim la rețele sociale sau website-uri personale, de aceea ar trebui să folosești și tu astfel de instrumente.

Dacă ești curios să afli mai multe, te invităm să consulți și articolul nostru despre Google Analytics și utilizarea sa.

#2 Marketing Afiliat

Un tip de marketing online în care faci parteneriate cu alte website-uri sau companii sau alți indivizi ca ei să trimită trafic înapoi pe site-ul tău.

#3 CMS

CMS este un acronim pentru Content Management System și desemnează o aplicație web care permite utilizatorilor să adauge sau să editeze pagini de pe un site fără a cunoaște limbajul HTML.

#4 Rata de conversie

Rata de conversie este un indicator care se calculează astfel: numărul de vânzări, lead-uri sau acțiuni dorite realizate pe site-ul tău împărțit la numărul total de vizitatori. Acest procent te ajută să afli câți dintre utilizatorii tăi s-au abonat la un newsletter, au descărcat un ghid gratuit sau au întreprins o acțiune dorită de tine pe site.

Află mai multe detalii despre acest subiect consultând și articolul nostru, „Cum poți crește rata de conversie pe site-ul tău.”

#5 PPC (Pay-Per-Click)

Companiile sau brandurile licitează o anumită sumă pe un cuvânt cheie specific pentru a obține o poziție favorabilă în căutările plătite de pe Google, Bing, Yahoo sau alte motoare de căutare. Pay-per-click poate face parte dintr-o strategie mai mare de Search Engine Marketing (SEM).

#6 SEO

SEO

SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization și se referă la o serie de tactici și instrumente prin care poți îmbunătăți poziția site-ului tău în rezultatele gratuite ale căutărilor Google, de la cuvinte cheie la metatitluri și metadescrieri.

Dacă ești confuz în privința asemănărilor și diferențelor dintre SEO și SEM, fii fără griji, noi ți-am pregătit o resursă suplimentară. Te invităm să consulți și articolul nostru despre SEO și SEM pentru a alege instrumentul de promovare adecvat afacerii tale!

#7 A/B Testing

A/B Testing-ul este un proces de compărare a două variante diferite ale aceleiași variabile pentru a o alege pe cea potrivită pentru strategia ta de marketing. De regulă, A/B testing-ul se folosește în e-mail marketing (sunt trimise mai multe variante de conținut diferitelor categorii de public), call-to-action-uri (se folosesc mai multe culori sau tipuri de limbaj) sau în structurarea landing page-urilor.

#8 Link extern

Este un link localizat pe o anumită pagină web care trimite spre o altă locație pe internet. Link-urile interne, pe de altă parte, trimit la o altă resursă aflată pe același site web (de exemplu un alt articol de pe același blog).

#9 Geo-targeting

Cu ajutorul geo-targetării poți să-ți setezi ad-urile să ajungă la o anumită categorie de public, localizată precis din punct de vedere geografic. Motoarele de căutare folosesc adresele IP pentru a determina dacă un utilizator se află pe piața pe care vrei tu să pătrunzi.

#10 Rata de abandon

Această sintagmă se folosește în cazul magazinelor online și se referă la eșecul de a finaliza o vânzare, la numărul de persoane care adaugă produse în coș dar nu le achiziționează. Este esențial pentru tine și afacerea ta să cunoști cât de des este finalizat sau abandonat procesul de achiziție al produselor tale.

Prin intermediul acestor informații, poți determina care sunt zilele, lunile sau perioadele din an cu cele mai multe vânzări finalizate și poți gândi o strategie pentru a preîntâmpina abandonul produselor din coș (promoții, oferte etc.)

#11 Advertorial

Advertorialul poate fi privit ca un amestec între un text de reclamă și un editorial. Practic, ne referim la un articol promoțional, dar în același timp informativ. Clienților li se oferă anumite informații despre un produs dar textul este în același timp persuasiv și îndeamnă la achiziție.

#12 Native Advertising

Conținut editorial creat special pentru a se integra pe un anumit website alături de alte articole ale publisher-ului respectiv.

#13 Autoresponder

Este un program care generează un răspuns automat unui e-mail, unei cereri sau unei acțiuni pe site.

#14 Landing page

Este o pagină web pe care ajunge un utilizator, de regulă după ce a dat click pe un anunț plătit listat pe Google sau pe un link trimis printr-un newsletter. Această pagină este creată de regulă cu un scop specific (ex: creșterea numărului de conversii).

#15 Pop-up

Un pop-up este un tip de publicitate care apare automat într-o nouă fereastră din browser atunci când un utilizator intră pe un site.

#16 Ranking (s)

Se referă la poziția pe care o ocupă un website în rezultatele căutărilor pe Google, Bing, Yahoo sau alte motoare de căutare. Cu cât ranking-ul este mai mare pe un anumit cuvânt cheie, cu atât o pagină web este mai vizibilă pentru utilizatorii motoarelor de căutare.

#17 ROI

Este un acronim pentru „return-on-investment”. ROI-ul se referă la procentajul de profit obținut dintr-o anumită activitate de marketing digital.

#18 Spam

În e-mail marketing, spam-ul se referă la orice ofertă comercială nesolicitată pe care un utilizator o primește pe e-mail. Se mai numește și „junk mail.”

#19 Unique Visitors

Unique visitors (vizitatori unici) desemnează o categorie specifică de vizitatori ai unei pagini web. Aceștia sunt numărați o singură dată pe o anumită perioadă de timp chiar dacă pot avea vizite multiple pe un site. Se disting de restul categoriilor de vizitatori prin cookie-urile salvate.

#20 Engagament

Engagement-ul se referă la modul în care oamenii reacționează la un anumit tip de conținut. Acesta se măsoară, printre altele, în funcție de numărul de click-uri, like-uri sau share-uri. Poate fi calculat sau exprimat și ca procentaj.

Sperăm că acest dicționar de marketing online te-a ajutat să afli principalele concepte și instrumente relevante pe care le poți integra în strategia de promovare a afacerii tale.

Mult succes și spor la implementat!

About the Author
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

4 thoughts on “Mic dicționar de marketing online – 20 de termeni pe care trebuie să-i cunoști

  1. Vasile Mironeasa - 10/01/2018 at 8:16 pm

    Domnu’ Ninel , lauda de sine nu miroase a bine , si stiu din experienta ca este o strategie de marketing , dar lasa-i si pe altii sa spuna despre tine ceea ce spui tu personal ! Nu vreau sa intru in polemica cu tine domnu’ Ninel , este o critica la degringolada pe care o producem noi toti , cu intentia de a castiga cat mai multi adepti , dar eu consider ca e gresita . Lasa-mi posibilitatea sa decid eu ce e valoros pentru mine ! Am tot respectul pentru ceea ce faci si iti multumesc ca vrei sa lasi in urma ta o lume mai bogata de cat ai gasit-o !

    Reply
    • Narcisa - 10/01/2018 at 8:57 pm

      Va multumesc pentru parerea data pe blogul nostru. Sta in legea firii ca parerile exprimate sa nu fie in acord cu toti oamenii. Daca ne-ai urmarit, subiectele abordate sunt dezvoltate si apreciate de oamenii ce rezoneaza cu ele. In cazul in care consideri ca nu rezonezi cu valorile noastre, te poti dezabona din lista site-ului, astfel nu vei mai fi deranjat de abordarile noastre. Iti multumesc inca o data si-ti doresc spor in ceea ce faci!

      Reply
    • Narcisa - 20/01/2018 at 7:01 pm

      Iti multumesc, Vasile! Oricand daca putem fi de ajutor o vom face, daca nu, gandul bun va fi cel ce ne va conduce mai departe.

      Reply

Leave a Reply

Privacy Preference Center

shares