5 etape pe care să le urmezi atunci când vrei să începi un blog nou

5 etape pe care să le urmezi atunci când vrei să începi un blog nou

Dacă te gândești că vrei să scrii online, un blog personal este soluția cea mai bună pe care o poți alege.

Însă, după cum vei vedea de unul singur, indiferent de domeniile pe care ai vrea să le dezbați, concurența va fi una acerbă. Este greu să găsești ceva unic despre care nu s-a mai scris.

Pe scurt, provocarea cea mai importantă va fi să aduci conținutul tău în primele rezultate Google.

De aceea, sfaturile practice de mai jos te pot ajuta să înțelegi mai bine cum ar trebui să privești noul tău proiect. O să trec în revistă cele mai relevante aspecte pe care să le ai în vedere atunci când începi un nou blog la sfârșit de 2019.

În plus, o să te ajut să-ți pregătești site-ul pentru tendințele din anul 2020. Totul pentru a avea texte optimizate și bine indexate în motoarele de căutare.

Nu trebuie să-ți faci griji sau să te descurajezi. Toate sfaturile descrise în acest articol pot fi urmate fără ajutorul unui specialist.

blog wordpress 2019 2020

Însă este recomandat să ai o strategie bine definită pe care să o urmezi în fiecare zi. Desigur, timpul pe care îl vei acorda blogului tău va depinde în mod direct de succesul pe care vrei să îl atingi.

Hai să vedem despre ce este vorba mai exact.

Ce să faci înainte de a începe un nou blog

Înainte de a începe să scrii pe noul tău blog trebuie să alegi platforma propriu-zisă. Cred că nu trebuie să-ți reamintesc care este cea mai populară soluție folosită la nivel global.

Ei bine, da; este vorba despre WordPress.

Și tu ar trebui să o alegi fiind o platformă dedicată dezvoltării și personalizării de bloguri.

Citește și ghidul WordPress pentru începători.

WordPress este rapid, intuitiv, se instalează și configurează ușor, îți pune la dispoziție teme și template-uri gratuite și oferă module și plug-in-uri diverse prin care poți optimiza paginile tale web.

Și cel mai important aspect, folosirea WordPress este gratuită.

Nu trebuie să investești niciun buget pentru a dezvolta noul tău blog. Desigur, pentru anumite funcționalități va trebui să plătești, dar utilizarea WordPress nu este condiționată de acest lucru.

Află care sunt cele mai recomandate plug-in-uri WordPress pe care trebuie să le încerci.

Ai libertate totală de alegere.

5 sfaturi pe care să le urmezi când vrei să începi un blog nou în WordPress

O să îți explic principalele etape pe care le urmezi atunci când începi un nou blog. Dacă ești organizat și dacă urmezi indicațiile explicate succesul va veni treptat.

Scopul tău este să aduci conținutul pe care îl creezi în primele rezultate Google.

strategii seo pentru mentenanta wordpress

De aceea, regulile SEO nu trebuie să îți fie străine. Și, după cum o să vezi, cam toate sfaturile de mai jos urmează principiile dezvoltate de Google și aplicate de algoritmii săi de indexare.

Vezi care este cel mai nou update Google pentru algoritmii de indexare și aruncă o privire peste Page Quality Rating.

Alegerea domeniului și pachetului de găzduire

Acesta este cel mai important pas. Dacă nu îi acorzi destulă atenție s-ar putea să pornești la drum cu un mare dezavantaj față de concurența ta. Și asta nu înseamnă decât mai multă muncă și mai multe nopți nedormite făcând planuri și analizând rapoarte.

Așadar, alege numele domeniului inteligent.

El trebuie să fie cât mai scurt, dar cât mai relevant domeniului pe care îl vei aborda. Dacă conține și cuvântul cheie principal al domeniului de activitate, cu atât mai bine.

Evită denumirile în engleză dacă te adresezi publicului din România. Mai mult, evită domeniile formate din două sau mai multe cuvinte. Păstrează totul simplu și relevant.

Ai nevoie de un nume cu rezonanță, ușor de reținut.

Îți recomand să pui pe foaie o listă cu nume posibile. Analizează ce fac celelalte site-uri cu care vei concura. Poți face chiar și un keyword research preliminar pentru a vedea care sunt tendințele de căutare organică.

Poți face și un mic studiu de piață. După ce ai ales numele de domeniu întreabă-ți prietenii ce părere au despre el. Poți cere păreri și pe rețelele de socializare și oricui dorești. Cu cât ai un feedback mai mare cu atât mai bine.

Poți consulta și ghidurile noastre detaliate: Cum ar trebui să aleg numele de domeniu, partea I și Cum ar trebui să aleg numele de domeniu, partea II.

alegerea numelui de domeniu blog wordpress

Să spunem că numele de domeniu este deja cumpărat. Ei bine, următorul pas este alegerea pachetului de găzduire, sau serviciul de hosting, după cum preferi.

Îți recomand să nu cumperi cel mai scump pachet. La început traficul pe blogul tău WordPress nu va fi mare. Mai mult, site-ul tău și baza de date nu va ocupa mult spațiu pe server.

Investește inteligent și alege pachetul de găzduire cel mai accesibil. Îl vei putea schimba oricând îți dorești, pe măsură ce blogul tău crește și se dezvoltă.

Alegerea temei și personalizarea ei

După ce ai cumpărat numele de domeniu și după ce ai ales serviciul de găzduire va trebui să instalezi WordPress.

Dar, provocarea următoare este tema pe care o vei folosi pentru noul tău blog.

Tendințele din 2019 și cu siguranță cele din 2020 merg pe simplitate. Ai nevoie de o temă ușor accesibilă, fluidă și rapidă.

Vizitatorii blogului trebuie să aibă acces facil la informație. Fontul este unul care ajută lizibilitatea, navigarea în pagină este intuitivă și accentul cade pe lucrurile importante: conținutul creat de tine.

Alege culori deschise și nu mai mult de 2, sau 3. Nu trebuie să distragi atenția prin elemente care nu sunt relevante.

Vezi care sunt principalele tendințe în web design în 2019 și 2020.

Nu uita, algoritmii Google acordă o mare importanță vitezei de încărcare a paginilor web.

Blogul tău nu poate sta mai prejos decât concurența.

Dacă vrei să ajungi în primele rezultate Google, site-ul trebuie să se încarce mai repede decât competitorii. Așa că, din nou vorbim despre simplitate.

Învață cum poți crește performanța site-ului tău.

Mobile first. Pe scurt, Google analizează în primul rând modul în care blogul tău arată pe mobil. Mai mult, experiența propusă utilizatorilor care folosesc telefonul mobil este cea mai relevantă în ochii motoarelor de căutare.

optimizare blog mobil

Așadar, optimizează blogul tău pentru navigarea pe dispozitivele portabile. Fă asta pentru toate rezoluțiile și nu scăpa din ochi niciun detaliu.

Îți poți oricând analiza paginile web folosind Google Page Speed Insight și Google Lighthouse. Aceste tool-uri gratuite dezvoltate de Google îți vor oferi rapoarte despre performanța blogului dar și recomandări pentru remedierea problemelor identificate.

Alegerea categoriilor și subcategoriilor

După ce te-ai asigurat că din punct de vedere tehnic blogul tău se aliniază cu așteptările motoarelor de căutare este momentul să treci la următorul pas.

Acesta implică un keyword research pentru alegerea categoriilor și subcategoriilor.

Vezi cum faci un research pe cuvinte cheie pentru site-ul tău.

Așa cum am discutat mai sus când am analizat alegerea domeniului, categoriile și subcategoriile pot influența succesul blogului tău.

Așadar, folosește Google Keyword Planner și alte tool-uri pentru analiza cuvintelor cheie de interes pentru tine. Google Trends și chiar Related Search de la Google te pot ajuta să înțelegi ce căutări sunt în domeniul pe care vrei să îl abordezi.

Categoriile și subcategoriile tale trebuie să conțină cuvinte cheie. Chiar dacă sunt formate din cuvinte cheie de tip short tail, adică generice, ele structurează sitemapul ulterior. Arborele site-ului pleacă de la categoriile și subcategoriile alese.

Pe scurt, acesta este modul în care îi transmiți motorului de căutare despre ce va fi vorba în blogul tău.

Categorii alese greșit vor însemna cuvinte cheie targetate eronat. Și, dacă acest lucru se întâmplă, articolele din acele categorii nu vor ajunge probabil nici chiar în prima pagină din Google.

Crearea planului de conținut

În acest punct ai deja un plan de cuvinte cheie realizat. L-ai folosit în alegerea domeniului și în stabilirea categoriilor și subcategoriilor.

Însă, adevărata provocare este stabilirea strategiei de conținut, sau planul articolelor pe care le vei publica.

monitorizare si mentenanta wordpress de lunga durata

Înainte de a stabili titluri, meta descrieri și alte structuri de conținut este important să stabilești un plan pentru identificarea de focus keywords.

Aceste cuvinte cheie vor fi de tipul long tail și vor include tendințele de căutări organice ale publicului tău țintă.

Îți recomand să identifici aceste cuvinte cheie plecând de la planul pe care l-ai stabilit inițial. Adică cel de la care ai plecat în publicarea categoriilor și subcategoriilor pentru noul tău blog în WordPress.

Fiecare cuvânt short tail poate fi împărțit într-o multitudine de cuvinte long tail. Related search te poate ajuta alături de Keyword Planner și alte module pe care le poți instala în Google Chrome (spre exemplu SEOquake).

Dezvoltă o listă cât mai lungă cu aceste cuvinte cheie. De la ele vei pleca apoi cu planul editorial propriu-zis. Fiecare cuvânt cheie long tail poate fi inclus într-un titlu, sau în mai multe, în funcție de numărul căutărilor organice.

După stabilirea planului editorial trebuie să găsești și o soluție pentru calendarul de publicare. Fiind vorba despre un blog, cu cât publici mai des cu atât mai bine.

În plus, trebuie să ai constanță în postarea articolelor. Îți recomand să ai o strategie clară pe care să o urmezi în fiecare zi.

Citește și despre cum creezi un plan editorial pentru blog.

De exemplu: pentru următoarele 6 luni voi publica 5 articole în fiecare zi; în prima lună voi miza pe un grup specific de cuvinte cheie (calup de articole), grupul acesta schimbându-se de la o lună la alta pentru a acoperi cât mai multe cuvinte cheie cu putință.

Crearea paginii Despre noi

Atunci când începi un nou blog trebui să știi că lumea va dori să afle cine se află în spatele conținutului.

Din acest punct de vedere pagina Despre noi este cartea ta de vizită. Algoritmii de indexare pun preț pe autoritatea și experiența echipei editoriale. Pe scurt, demonstrezi că ești în măsură să vorbești documentat și că scopul tău nu este acela de a dezinforma.

Așadar, publică cât mai multe informații în această pagină. Descrie experiența fiecărui editor, folosește poze și oferă date de contact reale.

Include și un formular de contact prin care cei interesați pot lua legătura cu tine sau cu ceilalți membrii ai echipei.

limba engleza sau romana pentru site web

Încearcă să creezi un conținut interactiv și prietenos. Transmite valori morale și empatie. Cititorii tăi vor reveni cu plăcere pe blog dacă vor aprecia valorile pe care le transmiți în această pagină.

Așa îți creezi o autoritate a brandului, sau o strategie de brand awareness.

Concluzii

După cum vezi etapele pe care trebuie să le parcurgi atunci când vrei să începi un nou blog în WordPress nu sunt ușoare. Este nevoie să te ocupi de multe lucruri, dar dacă ai un plan și ești organizat nu vei avea prea mari dificultăți.

Ține minte un aspect: degeaba creezi conținut de calitate dacă nimeni nu îl citește.

Urmează o strategie SEO de conținut și aplică măsuri de optimizare on și off page. Analizează rapoartele pe care le primești în Google Analytics și Search Console. Găsește mereu noi metode prin care poți ajunge mai ușor și mai rapid în atenția publicului tău țintă.

Asigură mentenanță pentru site-ul WordPress și, atunci când timpul nu-ți mai ajunge, externalizează anumite activități.

Echipa ServHost te poate ajuta să dezvolți un blog de succes. Îți punem la dispoziție servicii de specialitate atât pentru găzduirea domeniului cât și pentru crearea paginilor web în WordPress.

Folosește pagina de Contact și spune-ne mai multe despre planurile tale.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares