Ce sunt Facebook messenger bots și de ce este util să-i folosești?

Ce sunt Facebook messenger bots și de ce este util să-i folosești?

Mediul digital este într-o continuă evoluție. Oricare ar fi domeniul în care activezi, este crucial să fii la curent cu ultimele schimbări din sfera online-ului. Cu atât mai mult cu cât respectivele modificări te ajută să-ți crești afacerea și să ții pasul cu modul în care consumatorii răspund la stimuli.

Probabil ai auzit în ultima vreme de conceptul de Facebook messenger bots sau de chatbot marketing. Pe scurt, această sintagmă se referă la o nouă modalitate prin care îți poți promova afacerea pe baza chat-ului de Facebook, după cum sugerează și denumirea.

Marketingul prin chatboți nu este doar un nou procedeu, dar este și unul eficient, care îți poate aduce rezultate benefice pe termen lung. Prin urmare, te invităm să afli în continuare mai multe detalii despre această nouă tendință și beneficiile de care te poți bucura.

Ce presupune mai exact Facebook messenger bots?

Chatboții sunt un sistem dezvoltat cu ajutorul inteligenței artificiale, a procesului tehnologic de învățare și a prelucrării limbajului natural. O asemenea inovație a apărut ca urmare a faptului că există un număr mai mare de persoane care folosesc aplicații pentru chat decât numărul celor care utilizează platforme sociale.

În consecință, adaptarea mijloacelor de promovare la comportamentul utilizatorilor este vitală pentru orice afacere.

Pentru a-ți face o idee mai clară, boții de messenger constau în răspunderea în mod automat la mesajele pe care le primești pe pagina de Facebook pe baza unui algoritm. Este ca și când tu ai sta în fața laptop-ului și ai răspunde la fiecare mesaj în parte, doar că tot acest sistem îți ușurează cu mult munca.

În esență, chatboții facilitează interacțiunea cu potențialii tăi clienți.

Acum că am lămurit aspectele de bază, este timpul să descoperim împreună care sunt beneficiile pe care le poți avea în urma implementării acestui sistem.

Cum mă ajută Facebook messenger bots?

Câștigurile de care te poți bucura sunt numeroase. Iată mai jos lista celor mai importante dintre ele.

#1. Rată de conversie mai bună

Trimiterea de mesaje este cel mai simplu mod de a interacționa cu clienții prin intermediul căruia primești un răspuns imediat. Totodată, spre deosebire de email-uri, s-a dovedit că chatboții au o rată de deschidere mult mai mare datorită ușurinței cu care se poate interacționa și a răspunsului în timp real.

La rândul lor, utilizatorii preferă acest sistem, întrucât nu mai sunt nevoiți să aștepte atunci când întâmpină o problemă ori să trimită un mesaj complicat. Este îndeajuns să scrie scurt și la obiect nevoile pe care le au, iar rezolvarea acestora se realizează aproape instant.

#2. Contact direct cu utilizatorii

S-a dovedit faptul că potențialii clienți petrec din ce în ce mai mult timp folosind aplicații pentru comunicare cum este Facebook messenger în defavoarea rețelelor de socializare. În consecință, tu ai acces facil la potențialii tăi clienți, ceea ce îți permite să consolidezi o relație individuală cu aceștia.

Mai mult decât atât, îmbunătățești considerabil experiența pe care aceștia o au cu privire la produsele sau serviciile tale. Ceea ce, evident, va genera pe termen lung vânzările mult dorite.

Contact direct cu utilizatorii - Facebook messenger bots

Sursa: pixabay.com

#3. Oferirea unei experiențe personalizate

Una dintre interesele principale ale fiecărui proprietar de afacere este să gestioneze cât mai eficient solicitările clienților săi, indiferent de natura acestora. Având în vedere că fiecare persoană are propriile ei nelămuriri, este esențial pentru imaginea brand-ului tău să le poți rezolva prompt.

Chatboții sunt opțiunea care te ajută să personalizezi mesajul în mod automat în funcție de cerințele clientului. La rândul ei, personalizarea te ajută să ajungi mai ușor și mai rapid la publicul tău țintă.

În acest mod, le oferi actualilor sau potențialilor clienți o experiență unică și calitativă. Evident, o experiență pozitivă este un plus pentru tine și o modalitate de a te diferenția de concurență.

Iar într-un mediu în care opțiunile sunt la îndemâna oricui, modalitățile prin care te diferențiezi și prin intermediul cărora clienții te identifică pe piață sunt cele care îți aduc succesul pe termen lung.

#4. Trimiterea de mesaje relevante

Chatboții pentru Facebook nu doar răspund mesajelor, dar și trimit mesaje utilizatorilor paginii tale. Ei pot actualiza cu ușurință caracteristicile unui produs sau înștiința utilizatorii despre variate aspecte ce țin de mentenanța produselor.

De asemenea, pot fi implementați în planul tău de marketing pentru a trimite un anumit mesaj în diverse contexte. Boții sunt practic elementul ideal pentru a-ți consolida brand-ul și a distribui mesajele unei audiențe mari și într-un timp scurt.

#5. Colectarea și analiza datelor  

Chatboții sunt special creați pentru a înțelege comportamentul uman și a genera informații despre consumator. În consecință, poți obține cu ușurință detalii despre locația utilizatorului, tipul de dispozitiv folosit, precum și browser-ul utilizat. Toate aceste aspecte te ajută să-ți formezi o imagine amănunțită despre publicul tău țintă și să le înțelegi acțiunile.

Nu în ultimul rând, pe baza datelor obținute poți lua decizii care să te ajute să-ți crești afacerea și să te mulezi și mai bine pe nevoile și cerințele consumatorilor.

La final, sperăm că toate informațiile descrise îți sunt utile pentru a avea o perspectivă de ansamblu a ceea ce înseamnă Facebook messenger bots. Fie că alegi să implementezi acest sistem acum sau în viitorul apropiat, important este să cunoști care sunt metodele care te ajută cel mai mult.

Până la următorul articol, îți dorim mult spor și succes în tot ceea ce ți-ai propus!

Sursă foto principală

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares