<thrive_headline click tho-post-15644 tho-test-3>Ghid de promovare social media pentru afacerile online</thrive_headline>

Ghid de promovare social media pentru afacerile online

Conform datelor furnizate de statista.com, în anul 2017, numărul de utilizatori social media la nivel global a fost de 2.46 miliarde. Se preconizează că până în anul 2020 acesta va ajunge la 2.95 miliarde. Tot statista.com precizează că în topul preferințelor utilizatorilor social media la nivel global se află Facebook pe primul loc, urmat îndeaproape de Youtube și WhatsApp.

Devine lesne de înțeles, dacă luăm în calcul toate aceste informații, cât de important este ca o afacere online să fie bine consolidată pe rețelele sociale. Dacă nu știi cum să implementezi tactici de promovare în social media, care sunt cele mai potrivite dintre acestea pentru afacerea ta și cum să te conectezi cu audiența ta, noi ți-am pregătit câteva sugestii care sperăm să te ajute:

Scurt ghid de promovare în social media pentru afaceri

#1 Alege platforma potrivită

Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru promovarea afacerii tale pe social media este să alegi platforma potrivită. Probabil te întrebi cum poți face asta. În primul rând trebuie să-ți cunoști audiența, să știi cui i se adresează conținutul tău și unde este cel mai probabil să-ți găsești utilizatorii în funcție de segmentele de vârstă în care se încadrează – Facebook, Twitter, Youtube etc.

Trebuie să ții cont de asemenea și de specificul materialelor tale, produselor sau serviciilor. De exemplu, dacă deții o companie care activează în domeniul video marketing-ului, o alternativă evidentă ar fi Youtube pentru promovarea prin materialele video.

#2 Concepe un plan în avans

Este indicat să fii organizat în comunicarea pe social media pentru a nu fi repetitiv, a te conecta cu audiența ta și a obține răspunsuri și reacții favorabile din partea sa. Câteva sugestii pe care le poți implementa sunt crearea unor planuri de postări săptămânale în avans, programarea postărilor pentru a fi publicate automat în anumite zile, la anumite ore (de exemplu pe Facebook) sau căutarea în avans a imaginilor sugestive care să completeze postările de tip text.

Dacă îți pui la punct un calendar al conținutului, vei putea mereu să-ți surprinzi în mod plăcut publicul și să distribui materiale de calitate în fiecare zi.

#3 Creează engagement

Nu doar persoanele fizice sau entertainerii trebuie să creeze engagement pe social media, ci și companiile. Acest îndemn are legătură și cu sugestia anterioară. Nu este de ajuns doar să creezi un conținut de calitate, ci și să îndemni audiența ta să relaționeze cu el. Dacă vinzi produse sau servicii, poți folosi întrebări deschise de tipul „Tu ai încercat produsul X? Povestește-ne experiența ta printr-un comentariu mai jos!”

Indiferent de specificul afacerii tale, este important să incurajezi interacțiunea prin share-uri, like-uri, comentarii sau hashtag-uri. Profită de avantajele unice ale fiecărei platforme de socializare și adaptează-ți conținutul pentru a obține maximul de interacțiune din partea publicului tău.

#4 Construiește-ți o imagine de brand puternică

Social media te poate ajuta să-ți construiești, consolidezi dar și să-ți promovezi o imagine de brand puternică. La fel ca în cazul sugestiei precedente, îți recomandăm să profiți de avantajele unice ale fiecărei rețele sociale (ex: să folosești hashtag-uri pe Twitter, să distribui conținut video educativ pe Youtube), dar să-ți păstrezi în același timp și un mod de comunicare consecvent. Stilul de comunicare trebuie să scoată în evidență vocea unică și identitatea de bază a companiei tale.

#5 Urmărește-ți competiția și…depășește-o!

Este important să fii mereu la curent cu oferta competiției dar și cu modul în care comunică cei care distribuie produse similare cu ale tale sau care se adresează unui public țintă asemănător cu al tău.

Dacă îți urmărești competitorii, dar și canalele pe care sunt activi sau strategiile de social media marketing pe care le implementează, poți să împrumuți câteva idei de bază (ex: un stil prietenos de comunicare) dar să le îmbunătățești, să vii cu ceva nou la care ei poate nu s-au gândit.

#6 Măsoară-ți succesul

Îți recomandăm să folosești așa numitele instrumente de analiză, cum este de exemplu Facebook Analytics pentru a afla informații cheie despre audiența ta, dar și pentru a avea o perspectivă de ansamblu asupra modului în care este receptat conținutul tău și de către cine.

Insight-urile pe care le oferă astfel de software-uri sunt valoroase și te pot ajuta să-ți îmbunătățești strategia în cazul unui reach scăzut sau să-ți menții un segment de audiență căruia ai reușit să-i captezi atenția la început.

#7 Folosește reclame plătite

ReclamePlatite

Unele platforme de social media, cum este Facebook, îți oferă posibilitatea de a crea și reclame plătite și a le targeta în funcție de un anumit public țintă. Poți utiliza Facebook Ads pentru a-ți vinde cu o mai mare ușurință produsele, în afara conținutului gratuit, organic pe care îl distribui pe pagina afacerii tale.

#8 Urmează regula 1 din 7

Această regulă presupune ca numai una din 7 postări pe social media să promoveze în mod direct, explicit afacerea ta, iar celelalte 6 să fie mai degrabă postări axate pe conținut valoros (de tipul știați că, lucruri amuzante, noutăți dintr-un anumit domeniu de interes etc.)

Dacă ții cont de acest principiu vei putea evita transformarea contului tău de social media într-un spațiu publicitar – da, este bine să-ți promovezi produsele, dar trebuie să ai mereu un echilibru între postările de promovare și cele de informare, de conștientizare etc.

#9 Oferă ceva de valoare

O regulă de copywriting bine cunoscută este „Oamenii cumpără beneficii.” Pe social media este valabilă o variație a acestui principiu, și anume că oamenii caută să obțină ceva din interacțiunea cu brand-urile pe social media (sfaturi, conexiune, informații practice, identificare etc.). Cu alte cuvinte, este important să le oferi clienților tăi ceva de valoare, ceva ce îi ajută în viața de zi cu zi.

Social media se definește prin faptul că este creatoare de comunități, iar modul în care poți crea o comunitate în jurul produselor și serviciilor tale este prin conținut valoros. Împărtășește sfaturi practice pentru clienții tăi, pune-le întrebări deschise, ține-i la curent cu noutățile din domeniul în care activezi iar ei te vor urmări și îți vor răspunde prin fidelitate.

Sperăm că acest mic ghid de social media ți-a furnizat ideile necesare pentru poziționarea afacerii tale în mediul online. Dacă implementezi toate aceste sfaturi, vei putea să-ți crești audiența și vânzările și să fii activ într-un mediu dinamic, aflat în constantă evoluție.

Mult succes!

Despre autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares