Google News vs Google Discover: mai este Google News un serviciu util în 2019?

Google News vs Google Discover: mai este Google News un serviciu util în 2019?

Google News sau Google Discover? Cam asta este întrebarea la modă în online de când am aflat câte ceva despre sfârșitul lent dar sigur al serviciului de știri dezvoltat de Google.

Dacă ești de ceva timp activ în online știi cu siguranță ce este Google News. Sau, mai bine spus, ai o idee despre mitul generat de știrile Google și de mina de aur în care se putea transforma site-ul tău de știri. Asta, dacă era acceptat în Google News, desigur.

Recunosc, nu îmi amintesc cu prea mare plăcere de răspunsurile celor de la Google atunci când un site nu era acceptat în serviciul lor de știri. Dar, măcar erau vremuri când SEO încă se mai făcea cu directoare web și alte trăznăi prin care se „păcăleau” algoritmii de indexare.

google news vs google discover

Află cum să faci linkbuilding eficient în 2019.

Ehe, prin ce vremuri am mai trecut. Dar, cum ne place nouă românilor să filosofăm, timpul le rezolvă pe toate. Ei bine, timpul a rezolvat și Google News și se pare că l-a rezolvat iremediabil. După cum poate ai citit deja, Google se gândește să renunțe la serviciul său de știri în Europa.

Google News sau Google Discover: serviciul News în 2019 pentru România

Din cauza unei legi a copyright-ului la care lucrează Parlamentul Uniunii Europene, Google va renunța cel mai probabil la serviciul de știri pentru Europa (citește mai multe aici). Acest lucru s-a întâmplat în Spania încă din 2014, așadar nu e nimic de speriat. Online-ul nu s-a terminat nici cu apusul Google Plus și nu se va termina cu siguranță nici cu dispariția Google News.

De fapt, se va transforma. Și dovezi ale schimbărilor se pot vedea deja. Ai auzit de Google Discover? Acesta este noul Google News gândit pentru utilizatorii moderni. Da, aceia care folosesc telefonul mobil pentru a fi la curent cu tot ce-i nou.

Google Discover a fost lansat oficial în 2017 sub numele de Google Feed și este în prezent extrem de popular în preferințele utilizatorilor de Android. Datele oficiale furnizate de Google arată o cifră impresionantă și în creștere: 800 de milioane de utilizatori activi pe lună.google discover

După cum intuiești deja, avem în față o nouă perspectivă de a face bani din site-uri de știri și nu numai (învață 9 metode să faci bani din blog). Ți-am spus, serviciile Google au mereu tendința de a se reinventa, ele nu dispar cu adevărat.

În acest sens, îți propun să privești pagina de Google My Business așa cum făceai până nu demult cu profilul de Google Plus. Nu, nu este același lucru, dar Google My Business înlocuiește și completează atât de bine deja defunctul Google Plus.

Google News sau Google Discover: ce este Discover și cum îți poate aduce trafic pe site-ul tău?

Google Discover are o funcționalitate similară cu Google News. Îți arată cam ce crede el că vrei să afli. Pe scurt, îți va afișa știri și articole din aria ta de interes. Și asta se va întâmpla de fiecare dată când vei deschide aplicația Google de pe telefonul tău. Feed-ul se poate personaliza și se poate accesa odată cu asistentul vocal Google.

În plus, și spre deosebire de Google News, Discover va recomanda atât știri cât și articole evergreen. Așadar, serviciul este mai permisiv și garantează trafic crescut pentru site-urile care vor fi incluse în recomandările pe care le primesc utilizatorii. Învață cum poți crește traficul pe un blog WordPress.

Funcționalitatea este simplă și intuitivă: în funcție de căutările recente și de articolele pe care le citești vei primi recomandări. Ele vor fi afișate în pagina de homepage Google, atunci când accesezi asistentul dedicat inclus pe orice dispozitiv ce rulează Android. Poți alege domeniile de interes și sursele de la care să primești textele. Este o aplicație utilă, ușor de personalizat dar încă în curs de dezvoltare.servicii google de crestere trafic

Un algoritm dedicat face selecția site-urilor care sunt arătate în Google Discover. Din nou, fiecare site care dorește să intre în acest serviciu trebuie să urmeze o serie de reguli. Sunt cam aceleași care erau recomandate și pentru Google News.

Dar, momentan nu există un sistem de indexare dedicat în care se face selecția și sortarea site-urile potrivite pentru Discover. Cu siguranță că acolo se va ajunge deci pregătește-ți site-ul din timp.

Așadar, Google News în 2019?

Ca să reiau discuția Google News sau Google Discover, trebuie să ne întrebăm înainte de toate: mai este relevant Google News în 2019? Ei bine, depinde cum privești problema. Cu siguranță că serviciul nu va mai fi activ în Europa în viitorul apropiat. Dar, asta e ceea ce te interesează acum?

Dacă ai un site de știri al cărui public țintă este cel românesc, atunci Google News nu este pentru tine.

Serviciul este încă activ, el rulează și la noi. Poți trimite încă site-ul tău pentru verificare și indexare aici. Dar, impactul referitor la traficul adus nu mai este același ca în trecut. Regulile de indexare sunt mai dure, ceea ce înseamnă că sunt șanse mari ca site-ul tău să fie respins. Pe scurt: muncă multă pentru optimizare SEO și rezultate care s-ar putea să nu fie atât de relevante.

În schimb, dacă targhetezi publicul din SUA, India sau Canada atunci Google News este încă fiabil. Îți va aduce multe vizite organice și implicit, posibilități multiple de monetizare pentru blogul sau site-ul tău.

În acel caz apucă-te de citit și de optimizat. Cel mai probabil folosești WordPress, ceea ce înseamnă că munca ta nu este una foarte complicată. Optimizează conținutul de pe site, învață să creezi știri de calitate și nu uita de auditul SEO.

Soluția de mijloc și cea mai recomandată este perspectiva. De ce să nu ai totul pregătit pentru ambele servicii? În fond, Google News sau Google Discover este o polemică deja consumată. Discover este serviciul de știri gândit pentru utilizatorii actuali.

Pregătește-ți site-ul WordPress pentru serviciile Google

O analiză SEO corectă îți va spune ce trebuie să modifici la site-ul tău WordPress. De la meta titluri, meta descrieri și redimensionat imagini, trebuie să te gândești la toate. Nu uita să ai un sitemap dedicat, să urmărești evoluția din Search Console și să ai o pagină „Despre noi” bine structurată. Vezi cum poți înscrie un site în motoarele de căutare.

Pe scurt, urmează ghidurile actuale pentru Google News. Ele sunt potrivite și pentru Discover, așadar optimizează site-ul tău conform cu recomandările date de dezvoltatorii Google.

După cum am spus, teoretic, în Discover pot fi afișate toate site-urile, chiar dacă ele nu fac parte din serviciul actual de știri. Dar, în realitate în feedul de la Google vor intra acele platforme de încredere și cu autoritate. În câteva cuvinte: acele site-uri agreate de gigantul american iar punctul de plecare nu poate fi altul decât procesul de filtrare propus deja de Google News.

Înțelegi unde vreau să ajung? Oricum am întoarce problema, concluzia pare a fi aceeași. Urmează regulile de indexare Google News. Asigură-te ca blogul sau site-ul tău este corect optimizat din punct de vedere al regulilor SEO. În final, trimite-l la indexare către Google News Publisher Center. Dacă ești acceptat atunci ai toate șansele să apari și în Google Discover.

Concluzii finale

Google News sau Google Discover este și nu este o alegere. Vorbim despre un serviciu regândit a cărui formă finală o putem deja anticipa.

Dacă ai un site inclus în știrile Google, verifică: ar putea fi deja inclus în recomandările Discover de pe Android.

Oricum ar fi, continuă să faci lucrurile așa cum trebuie și concentrează-ți atenția către utilizatorul final. Creează conținut de calitate fie că scrii știri sau articole evergreen. Regulile nu se schimbă radical, ele se pliază pe cerințele actuale. Nu uita, experiențele online sunt din ce în ce mai dinamice și interactive.

Noi, cei de la ServHost îți stăm alături. Dacă vrei să înveți cum să-ți optimizezi site-ul WordPress pentru algoritmii de indexare Google dă-ne de veste. Folosește pagina de contact și spune-ne cum te putem ajuta.

Găsești alte ghiduri utile pentru succesul afacerii tale în online pe blogul ServHost.ro.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares