<thrive_headline click tho-post-15725 tho-test-6>Greșeli de evitat în antreprenoriat</thrive_headline>

Greșeli de evitat în antreprenoriat

Oricât de mult ne-ar plăcea și oricât de convenabil ar fi, din păcate nu există o rețetă sigură pentru a atinge succesul pe care o poți urma încă de la deschiderea afacerii tale. De aceea, mai ales cei aflați la început de drum se confruntă cu o serie de greșeli în antreprenoriat. Multe dintre acestea sunt frecvente, așadar dacă ți s-a întâmplat să comiți anumite erori pe parcurs, nu ești singurul și nu trebuie să te îngrijorezi pentru că este firesc să se întâmple așa.

Atunci când începi ceva pe cont propriu, trebuie să iei o serie de decizii importante, iar de foarte multe ori este greu să știi exact ce trebuie să faci pentru a îndeplini nevoile tale specifice de business – de exemplu dacă să te riști și să investești mai mult la început, sau dacă să fii ambițios și să angajezi mai multe persoane decât ți-ar permite realist bugetul, mizând că vei recupera banii pe parcurs.

Noi ți-am pregătit o listă cu cele mai des întâlnite greșeli în antreprenoriat pentru ca tu să fii pregătit și să le poți evita pe cât posibil.

Cele mai frecvente 6 greșeli în antreprenoriat

#1 Te lași influențat de sfaturile tuturor

Nu ne înțelege greșit, este chiar indicat să primești sfaturi de la persoane avizate, poate cu mai multă experiență în antreprenoriat sau care activează deja de ani buni pe nișa pe care vrei și tu să pătrunzi. Însă, atunci când permiți prea multor persoane să își dea cu părerea în legătură cu business-ul tău, direcțiile strategice sau potențialele investiții, te poți lăsa influențat și te vei îndepărta tot mai mult de viziunea ta originală și de misiunea setată pentru afacerea ta.

În schimb, îți recomandăm să îți stabilești un grup select de persoane avizate cu care eventual să te sfătuiești periodic, dar deciziile majore de management să-ți aparțină ție, să te obișnuiești să iei decizii dificile și să-ți conduci afacerea pe cont propriu.

#2 Aloci mai mult timp etapei de creare a unui concept sau produs decât promovării și vânzării

Foarte mulți tineri întreprinzători alocă mai mult timp definirii conceptului afacerii, respectiv produselor sau serviciilor pe care plănuiesc să le comercializeze decât etapei de promovare și vânzare efectivă a acestora. Este bine să acorzi atenție detaliilor, să vii cu o idee bună sau un concept inedit și promițător, însă degeaba ai toate acestea dacă nu reușești să-ți promovezi ideea de afacere eficient, dacă nu reușești să-ți popularizezi conceptul în rândul publicului țintă.

#3 Lipsa unui plan de afaceri

Nu poți lansa o afacere cu potențial de succes dacă nu ai un plan care să cuprindă măcar principalele idei strategice ale afacerii și un buget estimativ. Desigur că piața poate fluctua și pot apărea schimbări neprevăzute, însă este bine să ai un plan cât mai detaliat pentru a știi ce acțiuni trebuie să întreprinzi de la lansare până la etapa de consolidare a business-ului.

#4 Alegerea unei nișe prea restrânse

Dacă faci acest lucru, trebuie să-ți asumi că nici profitul nu va fi foarte mare. Pe baza principiului simplu de cerere și ofertă,  șansa să te remarci pe o piață restrânsă poate fi mai mare datorită lipsei competitorilor majori, dar vei avea acces la un public restrâns, respectiv un profit mai mic.

#5 Lipsa parteneriatelor

Este important pentru succesul afacerii tale să faci networking cât mai mult, să stabilești o legătură cu persoanele care te pot ajuta pe termen lung și să dezvolți parteneriate strategice, benefice pentru ambele părți. De exemplu, un specialist în relații publice, pentru a-și putea construi o reputație și o bază solidă de clienți, trebuie să construiască parteneriate cu mass-media.

#6 Recrutarea persoanelor nepotrivite

Nicio afacere nu poate crește fără oamenii potriviți, fără o echipă competentă și dedicată care să contribuie direct la dezvoltarea ei. Mulți întreprinzători începători nu au un spirit managerial îndeajuns de dezvoltat și preferă să recruteze din rândul apropiaților sau prietenilor sau nu stabilesc criterii potrivite de selecție.

De exemplu, dacă ai o agenție de publicitate aflată la început de drum, câteva criterii importante pentru profilul angajaților tăi ar fi creativitatea, respectarea deadline-urilor și experiența anterioară. Dacă nu identifici corect profilul de angajat, nu vei avea parte de echipa pe care ți-o dorești iar business-ul tău va suferi pe termen lung.

Acestea sunt doar câteva dintre greșelile frecvent întâlnite în antreprenoriat pe care ar trebui să le eviți pentru consolidarea business-ului tău și pentru construirea unei relații de lungă durată atât cu publicul țintă, cât și cu partenerii.

Sperăm că articolul nostru te-a ajutat să fii informat și să iei decizii cât mai inspirate pe viitor. Îți dorim un drum cât mai lin în antreprenoriat!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares