Cum sa fii antreprenor si sa-ti transformi pasiunile in idei de afaceri

Cum sa fii antreprenor si sa-ti transformi pasiunile in idei de afaceri

Uneori, indiferent cât câştigi în compania pentru care lucrezi, în ce poziţie eşti sau în ce moment al vieţii tale, ai acea senzaţie că ceva lipseşte. Eşti angajatul model, îţi îndeplineşti riguros şi scrupulos atribuţiile de serviciu zi de zi, pentru ca lună de lună să ai măcar satisfacţia unui salariu şi a unui loc de muncă. E confortabil şi (aproape) sigur. Totuşi, parcă îţi doreşti altceva, ceva pentru tine.

Pasiuni vechi, visuri îndrăzneţe… toate pot fi idei de afaceri. Oricând. Iată cum.

Ieşi din zona de confort

Când vine vorba despre a porni o afacere, cel mai mare pericol este să te împotmoleşti chiar la început. Antreprenoriatul este, în primul rând, despre curajul de a începe. Şi poate e mai bine să iei această decizie brusc, exact cum un fumător decide într-o zi să renuţe la fumat. Brusc, drastic şi ferm.

Apoi, pentru a avea curaj, e bine să nu cântăreşti prea mult. Hiperanaliza şi instinctul de conservare s-ar putea să te tragă înapoi şi să te ţină în confortul care nu îţi aduce însă şi satisfacţie deplină.

Pasiunile mici pot naşte idei de afaceri mari

La început a fost ideea de afaceri. Totul porneşte de aici şi are legătură nu doar cu ceea ce ţi-ai dori să faci, cât cu ceea ce ştii să faci, acel ceva la care eşti bun. Dă-i acelui ceva formă antreprenorială şi investeşte în el timpul tău, resurse tale, know-how-ul tău.

Construieşte-ţi o prezenţă online pornind de la crearea unui site propriu, care să te prezinte şi să te reprezinte. În România sunt 9 milioane de utilizatori de internet; indiferent ce idei de afaceri ai, aceştia nu pot fi neglijaţi. Fii prezent online, chiar dacă nu vinzi direct acolo. Oferi servicii; fă-ţi un site de prezentare! Creezi îmbrăcăminte; fă-ţi un magazin online!

Cele mai de succes idei de afaceri s-au născut din pasiuni, unele aparent neînsemnate, banale. Cine şi-ar fi închipuit, de exemplu, ca pasiunea pentru gătit a unei casnice (de la noi) se va transforma într-un brand online cu milioane de accesări şi că video-reţetele ei vor fi atât de căutate şi îndrăgite? Cam despre asta este vorba.

Cu dorinţe şi fără (prea mulţi) bani

Puţini sunt cei care atunci când pornesc la drum dispun şi de sumele necesare pentru a-şi împlini visurile antreprenoriale. Totul se face în timp, cu resurse restrânse în momentul debutului.

idei de afaceri cu dorinte

sursa foto: pixabay.com

De fapt, dorinţa şi ambiţia sunt, la început, mai mari decât resursele de care dispui. Şi e normal, chiar sănătos, să fie aşa. Nevoile financiare îţi vor provoca creativitatea şi capacitatea de management, dându-ţi imboldul să descoperi noi soluţii, să te adaptezi, să inovezi, să te reinvetezi pentru a-ţi atinge obiectivele. Fiecare problemă, fiecare impas te face mai puternic prin rezolvarea sa.

În plus, ia în calcul că online-ul este mult mai accesibil decât offline-ul. Dacă ideea ta de afaceri presupune realizarea unor accesorii din piele, de exemplu, este mai puţin costisitor să le vinzi online decât să deschizi un magazin fizic.

Îndrăzneşte, răzbeşte

Ştii, nu e un capăt de lume dacă nu merg toate ca pe roate şi dacă nu reuşeşti din prima. Un studiu al CITR Group arată că 92% dintre oamenii de afaceri care întâlnesc eşecul renunţă la antreprenoriat. Aceasta însă e calea cea mai simplă, dar şi cea care pune capăt visului tău, refuzându-i orice altă şansă de reuşită.

Perseverenţa e cheia, iar istoria antreprenoriatului este plină de dovezi în acest sens. Henry Ford este un exemplu. Înainte să aibă parte de glorie şi să facă istorie a cunoscut multiple eşecuri şi falimentul de 5 ori. La fel şi Bill Gates. Dat afară de la Harvard, şi-a pus speranţele într-un business falimentar, pentru ca abia apoi să creeze gigantul de astăzi, Microsoft. Dar poate povestea care inspiră cel mai mult este cea a colonelului Sanders. Reţeta lui de pui, care a adus ulterior celebritatea lanţului KFC, a fost refuzată de 1009 restaurante.

Fă, aşadar, ceea ce ştii mai bine şi, mai ales, fă-o bine. Profitul şi succesul nu există în lipsa calităţii, nu pe termen lung.

Online şi în offline

Indiferent ce pasiuni vrei să tranformi în idei de afaceri, astăzi ele nu mai pot exista fără expunere online. Nu contează dacă te gândeşti să îţi vinzi produsele exclusiv prin intermediul unui magazin fizic sau să te dedici zonei de servicii şi să mizezi pe recomandări transmise verbal. Online-ul trebuie să existe chiar şi în offline.

Creează, aşadar, o extensie online a afacerii tale şi pune-o să vorbească lumii în lipsa ta, 24/24! E simplu: îţi alegi un domeniu, hosting-ul şi urci site-ul pe internet. Nici măcar nu trebuie să îţi faci griji dacă nu le desluşeşti pe toate într-ale online-ului. Există soluţii la îndemână şi specialişti gata să-ţi ia asemenea poveri de pe cap.

Câteva idei de afaceri care să te pună pe gânduri

Există o mulţime de posibilităţi când vine vorba despre idei de afaceri. Important este să creezi mixtura perfectă între ceea ce îţi place să faci, ceea ce ştii să faci şi ceea ce poţi vinde. Mai jos, doar câteva sugestii menite măcar să te pună pe gânduri:

Produse bio – există o tendinţă vădită către întoarcerea la natură, către bunuri cât mai puţin procesate, mai sănătoase. Fie că este vorba despre produse alimentare sau cosmetice, trendul este acelaşi. De aici şi potenţialul succes al unei afaceri pe această nişă.

Servicii de înfrumuseţare la domiciliu – make-up, hairstyle, manichiură, orice ţine de zona de înfrumuseţare. Pentru toţi cei cu grijă de propria persoană, dar fără timp.

Servicii de consultanţă – cam pe orice, de la consultanţă wellness, la consultanţă în călătorii, consultanţă financiară şi în dezvoltare personală.

Creare de accesorii şi decoraţiuni interioare handmade – într-o eră super mecanizată şi tehnologizată se pune din nou preţ pe lucrurile făcute de mână. Cu cât mai inedite, creative şi atractive, cu atât mai de succes.

Organizare evenimente – Ar putea fi afacerea ideală dacă eşti tu însuţi organizat şi foarte atent la detalii. Sunt multe posibilităţi aici – de la conferinţe şi trainiguri, la evenimente corporate şi petreceri de tot felul – iar profitul chiar şi de 50%.

Servicii de administrare a imobilelor – o afacere mai puţin comună, dar rentabilă şi potrivită celor cu abilităţi administrative şi apetenţă pentru domeniul imobiliar. Un serviciu atractiv mai ales pentru străinii care achiziţionează imobile şi terenuri în România pentru a le oferi apoi spre închiriere şi care au nevoie de cineva care să administreze totul, de la găsirea chiriaşilor la încasarea chiriei şi efectuarea plăţilor aferente.

Pensiuni pentru animale – pentru toţi acei iubitori de animale care vor să plece liniştiţi în vacanţe.

Dezvoltarea de aplicaţii mobile – este poate cea mai profitabilă şi mai puţin riscantă dintre ideile de afaceri. Şi asta pentru că există o cerere foarte mare în această direcţie, iar preţul pentru realizarea unei aplicaţii este de câteva mii de euro. Costurile tale? Ceva timp, energie electrică şi investiţii în propria formare profesională.

Nu uita însă, cele mai bune idei de afaceri se nasc din pasiuni şi se hrănesc tot de acolo. Aşadar, hai, ia-ţi pasiunea în dinţi şi păşeşte pe drumul antreprenoriatului! Fără griji inutile! În era internetului, nimic nu mai este complicat, atât timp cât ai la dispoziție specialiști care te pot ajuta.

Câteva sfaturi concrete vei afla din articolul următor, pe tema: Ce iti trebuie sa incepi o afacere online

Cu drag,

Ninel

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares