9 obiceiuri de succes pentru afacerea ta online

9 obiceiuri de succes pentru afacerea ta online

Într-un articol precedent ți-am prezentat câteva sugestii de afaceri online pe care le poți începe foarte ușor. Astăzi vom vorbi despre obiceiurile de succes care vor contribui la reușita afacerii tale în mediul online. Probabil te întrebi – „Ce înțelegem prin obiceiuri de succes?” Pe scurt, ne referim la tot ce trebuie să faci pentru a-ți îndeplini obiectivele și a-ți crește afacerea, de la atragerea clienților la promovare.

Internetul îți pune deja la dispoziție o mare parte din resursele necesare, dar cu siguranță ai nevoie și de îndrumare sau sfaturi la început de drum, când totul poate părea copleșitor. De aceea, noi ți-am pregătit o serie de obiceiuri de succes pe care să ți le însușești pentru afacerea ta.

Acestea vizează atât comportamentul antreprenorului în general (cât este de organizat, disciplinat și dedicat afacerii), aptitudinile pe care trebuie să și le însușească în construirea magazinului online (optimizarea site-ului, cunoștinte de marketing online și copywriting etc.),  cât și relația cu clienții.

Te invit să descoperim împreună câteva dintre cele mai importante principii de care trebuie să ții cont pentru a avea succes în online:

Obiceiuri de succes pentru afacerea ta online

#1 Pornește de la o idee inedită

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să ai o idee inedită de afacere online și să te orientezi spre o nișă specifică. Nu este indicat să copiezi ceea ce au făcut alții, dar poți folosi activitatea competitorilor ca sursă de inspirație. Dacă ai o idee de bază sau cunoști măcar domeniul în care vrei să activezi, caută o modalitate nouă de a-ți prezenta produsul sau serviciul și de a vinde, un concept creativ care să te diferențieze de celelalte afaceri online cu ofertă similară.

#2 Fii autentic

Afacerea ta este o extensie a ta iar modul în care alții te vor percepe atât pe tine, cât și serviciile tale, va determina succesul sau eșecul bussiness-ului tău. Toate aspectele afacerii tale (produsele, site-ul, relația cu clienții, identitatea vizuală) trebuie să-ți reflecte valorile.

Autenticitatea este deosebit de importantă, atât în relația cu clienții, cât și în comunicare. De la materiale promoționale, la copywriting, la postări pe blog sau pe Facebook, este important să rămâi mereu consecvent în atitudine și fidel principiilor cu care ți-ai obișnuit clienții.

#3 Construiește-ți identitatea

Odată ce știi ce vrei să transmiți, următorul pas este să-ți construiești imaginea de brand. Întreabă-te ce vrei să transmită afacerea ta, care este scopul ei, care sunt valorile sale și care este misiunea sa. Câteva elemente pe care trebuie să le ai în considerare sunt numele afacerii, numele domeniului și un logo reprezentativ. De asemenea, trebuie să ai în vedere și comunicarea cu potențialii clienți și limbajul pe care vrei să-l folosești în relația cu aceștia (formal, prietenos etc.)

#4 Cunoaște-ți competiția

Sursă: pixabay.com

Chiar dacă serviciul tău aduce un plus de valoare potențialilor clienți, este bine să ai în vedere și o analiză a competitorilor care oferă servicii similare, să afli de ce îi aleg clienții, ce le oferă, ce canale de social media folosesc etc. Acest lucru te va ajuta să-ți îmbunătățești strategia și să o adaptezi constant, mai ales dacă te adresezi unui public țintă similar.

#5 Investește într-o conexiune rapidă la internet

Imaginează-ți următorul scenariu – ai pus la punct identitatea viitoarei afaceri (logo, site, comunicare, social media) și te uiți încântat la numărul de comenzi pe care le înregistrează magazinul tău online. Dar, când ți-e lumea mai dragă, internetul pică exact în momentul în care trebuia să confirmi livrarea unei comenzi importante.

Până reușești să rezolvi problema, afacerea ta online va pierde un număr mare de clienți care se bazau pe tine și vei căpăta o reputație negativă. De aceea, în ceea ce privește viteza și calitatea conexiunii la internet, nu este indicat să faci economii.

#6 Fii perseverent și răbdător

Foarte puține afaceri online devin povești de succes peste noapte. Acesta este un lucru pe care trebuie să-l cunoști și să-l accepți dacă vrei să te bucuri de reușită în bussiness-ul online.

Perseverența și răbdarea sunt calități pe care orice antreprenor trebuie să le aibă. Este necesar să-ți stabilești o strategie clară și să fii consecvent în toate acțiunile pe care le întreprinzi pentru a-ți atinge obiectivele pe termen mediu și lung.

Un lucru puțin știut este acela că majoritatea start-up-urilor au nevoie de 3-5 ani înainte de a aduce profit. Poate părea descurajator, dar dacă ești dedicat afacerii tale și știi să folosești toate instrumentele și facilitățile date de mediul online în avantajul tău, poți atinge succesul mult mai rapid.

#7 Învață noțiuni de marketing online

Sursă: pexels.com

Cunoștințele de marketing online sunt esențiale pentru reușita afacerii tale, mai ales pentru a-ți atrage și fideliza clienții și a obține vizibilitate. Trebuie să știi câte ceva despre copywriting (scriere persuasivă cu scop de vânzare), despre motoare de căutare, dar și despre social media sau user experience, și să rezervi timp tuturor acestor activități, chiar și în zilele în care ești foarte ocupat.

Poți apela la tutoriale sau cursuri online care te vor iniția în toate aceste domenii. Odată ce vei deprinde principiile de bază, îți va fi mai ușor să te ocupi de site-ul tău sau să generezi conversii.

#8 Fii cât mai activ pe blog sau social media

Postările pe rețelele sociale și secțiunea blog reprezintă câteva dintre cele mai importante obiceiuri de succes pe care trebuie să le ai în afacerea ta online. Dacă într-un magazin offline, potențialul cumpărător poate testa și vedea produsele, în cazul unei afaceri online, tu trebuie să-i răspunzi cerințelor în alt mod – să comunici permanent cu el, să-i oferi informații relevante pentru interesele sale, să folosești cât mai multe poze cu produsele, dar și să desfășori campanii online sau promoții periodice.

#9 Identifică nevoi și oferă soluții

Orice afacere online de succes trebuie să-și cunoască foarte bine clienții, care sunt nevoile, interesele sau cerințele acestora și să le ofere soluții personalizate. Pe termen lung, toate aceste aspecte vor contribui la crearea unei reputații pozitive și a unei baze solide de clienți.

În orice business sunt importante și profitul sau vânzarea, dar întâi este nevoie să demonstrezi beneficiile serviciilor și produselor tale pentru consumatorul ideal, să te poziționezi pe piață și să stabilești o relație cu publicul tău țintă.

În concluzie…

Dacă vei adopta toate aceste obiceiuri de succes în afacerea ta online, vei avea șanse mai mari de a-ți consolida business-ul și fideliza audiența, te vei bucura de mai multă vizibilitate pe toate canalele de socializare și vei fi mai disciplinat în atingerea obiectivelor tale pe termen mediu și lung.

Spor la implementat!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares