5 metode pentru optimizarea paginii de produs

5 metode pentru optimizarea paginii de produs

Să vinzi online nu este atât de simplu pe cât ai spune la început.

Ai atât de multe lucruri pe care trebuie să le faci. Și nu, realizarea site-ului nu este cea mai dificilă etapă pe care o vei parcurge.

Pare greu de crezut? Crede-mă, nu este.

Provocarea începe imediat după publicarea primelor produse. Ok, ai totul online, ai investit chiar și în reclame plătite. Și totuși, de ce nu curg comenzile?

Problema este, de cele mai multe ori, legată de pagina de produs. Află că, atunci când vorbim despre shop-uri online și despre strategii de marketing pentru creșterea vânzărilor, ne uităm prima dată la această pagină.

Cu siguranță că site-ul tău are nevoie de optimizarea paginii de produs. Ți-o spun din experiență pentru că aceasta este pagina cea mai ignorată.

Și ar trebui să fie exact invers.

Utilizatorii care ajung pe site-ul tău vor accesa, de regulă, direct pagina de produs. Datele spun că această proporție se învârte în jurul valorii de 75%. Asta se întâmplă pentru că fiecare call to action pe care îl folosești are ca destinație o pagină de produs.

date analytics

Odată ajunși pe această pagină clienții tăi trebuie să fie convinși să finalizeze comanda. Însă, o pagină de produs care nu este optimizată corect nu va genera conversiile pe care le aștepți.

Date care confirmă aceste lucruri le poți observa foarte ușor în Google Analytics: analizează rapoartele referitoare la bounce rate, la rata de conversie și la timpul petrecut de utilizatori pe paginile de produs.

Optimizarea paginii de produs: parametrii care ne interesează

Ok, atunci să trecem la lucruri serioase.

Am stabilit că o parte din motivul pentru care site-ul tău nu vinde eficient este legat de modul în care ai ales să creezi pagina de produs. Hai să vedem cum putem schimba acest lucru.

Parametrii care trebuie să te intereseze în analiza de mai jos sunt următorii:

  • Produsul.
  • Brandul companiei tale.
  • Designul paginii.
  • Copywriting.

Desigur, în pagina de produs atenția trebuie să se concentreze în jurul produsului. Așadar, asigură-te că produsul este cât mai vizibil. Poziționează-l în așa fel încât utilizatorul să îl vadă fără a fi nevoit să navigheze în pagină pentru a obține detalii suplimentare.

pagina de produs

Având în vedere că nu toți utilizatorii ajung pe pagina de produs de pe homepage, trebuie să te asiguri că brandul companiei tale este vizibil și aici. Altfel, posibili clienți ar putea avea anumite incertitudini cu privință la identitatea magazinului tău online.

Să ai un brand cu care te mândrești, vizibil în mod clar în toate paginile site-ului oferă un plus de încredere viitorilor clienți.

Design-ul paginii de produs este extrem de important. El trebuie să permită o navigare intuitivă, indiferent de profilul utilizatorului care a ajuns pe magazinul tău online. Desigur, design-ul trebuie să fie optimizat pentru navigarea pe mobil.

Nu poți vinde fără conținut de tip text. Și un conținut făcut pentru a vinde intră în domeniul copywriting-ului. Pe scurt, textul din această pagină trebuie să convingă și să convertească.

Dar, o să intrăm în detalii pe măsură ce explic cum se face optimizarea paginii de produs.

Soluții practice pentru optimizarea paginii de produs

Folosește fotografii cât mai clare

O poză face cât 1000 de cuvinte. Ei bine, în cazul nostru o poză face cât 1000 de comenzi.

Este obligatoriu să incluzi poze de cea mai bună calitate care să descrie în detaliu produsul tău.

Cu cât pozele sunt mai frumoase și cu cât ele oferă cât mai multe detalii, cu atât site-ul tău inspiră mai multă încredere.

Îți recomand să folosești poze cu fundal alb, sau negru în funcție de produsul pe care îl vinzi. Un fundal prea colorat va prelua din importanța produsului. Secretul constă în a găsi contrastul perfect între fundal și produs.

pagina de produs optimizata

Poți prelucra fiecare poză înainte de a o publica însă nu denatura realitatea. Clientul vrea să primească exact ce a văzut pe site-ul tău. Nu te juca cu așteptările lui dacă vrei să nu ai reclamații ulterioare.

Include oricât de multe poze dorești. Cu cât mai multe, cu atât mai bine în special atunci când acestea prezintă produsul din toate perspectivele.

Asigură-te că butonul de call to action este vizibil

Există o singură cale prin care comanda se poate încheia. Prin butonul adaugă în coș, sau oricum l-ai denumit în magazinul tău online.

Acesta este butonul de call to action. Asigură-te că este vizibil indiferent de locul în care utilizatorul se află în pagină.

El trebuie să poată fi accesat chiar și atunci când clientul tău alege să citească descrierea produsului. Nu complica procesul de vânzare-cumpărare și oferă totul pe tavă.

Butonul poate fi colorat, însă contrastul dintre culoarea de fundal și text trebuie să fie cât mai bun.

Lasă butonul de adaugă în coș să respire. Nu înghesui text în jurul lui și nu îl izola. Integrează-l în design-ul paginii în așa fel încât să fie, alături de produs, în centrul atenției.

Include recenzii

Încrederea în produsul tău crește cu fiecare recenzie pe care o primești.

Cu cât un produs are mai multe comentarii, cu atât va genera mai multe comenzi. În plus, un comentariu nu este decât o invitație la dezbatere.

Dacă primești recenzii negative nu te speria. Încearcă să răspunzi în cel mai calm și obiectiv mod posibil încercând să-i mulțumești chiar și pe cei mai rău intenționați clienți.

design pagina de produs

Nu uita, nu există reclamă negativă. Nu renunța la recenzii doar pentru că ai primit câteva comentarii răutăcioase. Scopul este  să crești activitatea pe pagina de produs și să implici cât mai mulți cumpărători să-și spună părerea despre serviciile tale.

Desigur, dacă comentariile negative predomină, ar fi bine să încerci să îți îmbunătățești propriile servicii.

Adaugă filmulețe de prezentare

Mai mult de 45% dintre cei care cumpără online preferă filmulețele de prezentare în detrimentul descrierii clasice de tip text.

Optimizarea paginii de produs trebuie să includă introducerea videoclipurilor aceasta fiind o metodă garantată prin care poți crește vânzările online.

Avantajul unui videoclip este acela că transmite multe informații într-un timp foarte scurt. În plus, prezintă în detaliu produsul dar și modul în care acesta este ambalat și livrat.

În acest filmuleț poți arăta cum se instalează sau cum funcționează un produs, poți include testimoniale și poți da detalii despre garanție și procedura de retur. Cu cât ești mai generos în informații cu atât vei inspira mai multă încredere în serviciile magazinului online.

Justifică prețul prin descrieri care vând

Descrierea produsului trebuie să justifice prețul de vânzare. Așa îl convingi pe utilizator că are nevoie de produsul tău și că prețul este unul corect.

Concentrează descrierea pe avantaje și beneficii. Nu intra în detalii de tip tehnic decât atunci când este cazul.

Structurează descrierea pentru a ușura parcurgerea ei. Folosește titluri și subtitluri, include infografice, adaugă liste și orice alt element grafic care ar putea sublinia beneficiile produsului pe care îl vinzi.

Concluzii

În acest punct ar trebui să știi care sunt cele mai rapide soluții prin care poți optimiza pagina de produs pentru a crește vânzările online.

Nu uita de testele A/B. În anumite cazuri sunt soluții care funcționează, în timp ce pentru alte site-uri aceleași soluții nu vor avea rezultatele dorite.

De aceea trebuie să rulezi teste A/B ori de câte ori faci o nouă modificare. Pe scurt, iată ce înseamnă aceste teste:

  • Înainte de a modifica ceva folosește Google Analytics, Search Console și tool-uri care permit analiza comportamentului utilizatorilor pe pagina de produs.
  • Notează datele importante pentru un interval de timp bine stabilit (minimum 3 luni). Îți recomand să ai în vedere date despre rata ieșirilor din pagină, numărul de accesări vs. numărul de comenzi, timpul petrecut în pagină, sursele de trafic, sau datele demografice.
  • Aplică modificările discutate mai sus.
  • Urmărește evoluția magazinului online. Analizează aceleași date și valori ca cele deja enumerate și vezi în ce măsură schimbările tale au ajutat creșterea conversiei, sau nu.
  • Concluzionează: în baza datelor obținute decide dacă schimbările sunt justificate, sau nu.

Pentru alte sfaturi care te pot ajuta să vinzi mai eficient citește articolele din blogul ServHost.

Dacă ai întrebări sau dacă ai nevoie de ajutorul nostru pentru realizarea unui magazin online, nu ezita și contactează-ne. Îți vom răspunde de îndată.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares