Page Quality Rating: cei mai importanți factori pentru creșterea organică

Page Quality Rating: cei mai importanți factori pentru creșterea organică

Ai parcurs ghidul nostru de SEO pentru site-uri WordPress.

Cu toate acestea, situația ta este similară cu următoarea: ai deja un site, poate chiar și un blog atașat acestuia. Ai texte pe aproape fiecare pagină. Însă, în ultima perioadă, ai constatat o scădere a traficului provenit din Google.

Poate fi vorba de ultimele luni, poate chiar de ultimele săptămâni. Însă, un lucru e cert: acum simți nevoia să investești mai mult în campanii PPC ca să ajungi la același număr de conversii pe care înainte îl aveai cu un buget mai mic.

Avem o veste pentru tine: nu ești singurul în această situație! Multe brand-uri, chiar și cele mari, au fost afectate. Nu știm neapărat cât de mult te încălzește această veste, însă pentru a înțelege mai bine ce s-a întâmplat, trebuie să știi câteva lucruri de bază despre ultimul update Google.

Update Google 13 martie 2019

google core algorithm update

Pe 15 martie, Google publica un mesaj pe Twitter prin care anunța un update semnificativ la modul de indexare a site-urilor. Bineînțeles, cum este specific Google, mesajul a fost foarte general, fără să ne spună mare lucru despre ce s-a întâmplat.

Așa că specialiștii în SEO de pretutindeni și-au început investigațiile. S-a ajuns la concluzia că update-ul este destinat îmbunătățirii calității rezultatelor. Cu alte cuvinte, toate site-urile al căror conținut nu este optimizat corespunzător și nu respectă standardele minime de calitate, au fost afectate.

Nu vrem acum să reiasă că site-ul tău sau multe altele din această lume care au fost afectate, „nu respectă standardele minime de calitate”. Este foarte general să spunem acest lucru. Totuși, cu riscul de a îți prinde urechile, nu strică să arunci un ochi peste ghidul de evaluare a calității rezultatelor de căutare oficial de la Google. E un pdf de 164 de pagini, să nu spui că nu te-am avertizat 🙂

Dacă nu ai timp să parcurgi acel ghid, ca să îți facem munca mai ușoară, iată un lucru de bază pe care trebuie să îl știi. Acest nou update de la Google, la fel ca majoritatea update-urilor efectuate în trecut, se bazează pe algoritmul de Page Quality Rating, aplicat absolut fiecărei pagini dintr-un website.

Iată care sunt cei mai importanți factori pe care îi ia în considerare acest algoritm.

Page Quality Rating: ce urmărește Google la indexarea unei pagini web

#1 Scopul paginii

Fie că e vorba de portofoliu, pagina unui studiu de caz, un articol de blog, contact sau despre noi, trebuie să reiasă clar scopul paginii din din structura și conținutul ei.

Există numeroase scopuri pe care le pot avea paginile web. Nu înseamnă că trebuie să scrii clar pe fiecare pagină: ACESTA ESTE SCOPUL PAGINII, ci trebuie să o structurezi și să creezi conținut pentru susținerea acelui scop.

De exemplu:

  • Să ofere informație despre un anumit subiect (articol de blog);
  • Să ofere informație despre un brand / o persoană / un autor (pagina despre noi);
  • Să prezinte imagini, video sau alte forme de conținut vizual (pagină de portofoliu, studiu de caz, galerie foto de la evenimente, testimoniale video etc);
  • Să distreze (poate fi articol blog personal, poveste, pagină de vlog etc);
  • Să vândă produse sau servicii;
  • Să ofere acces utilizatorilor într-un cont (pagină de login, creare cont).
  • Etc.

#2 Experiență, autoritate, încredere

Rating-ul dat de Google unei pagini web se bazează în special pe acești trei factori care merg mână în mână. Ține cont, de asemenea, că Google știe limba română și înțelege informațiile pe care tu le transmiți prin paginile tale.

Așadar, ia în considerare acești trei factori când scrii textele și structurezi fiecare pagină din site. Creează-ți conținutul pe fiecare pagină astfel încât să reiasă:

  • Experiența profesională în domeniu a creatorului de conținut;
  • Autoritatea în domeniul său de activitate a creatorului de conținut și, inclusiv a website-ului;
  • Încrederea sau motivele pentru care să aibă cititorii tăi încredere în conținutul creat.

Acești factori sunt valabili pentru orice website, de la site-urile de știri cancan până la cele de modă, umor, forum-uri, magazine online de orice fel, bloguri personale, landing page-uri de vânzare produse, site-uri one-page etc.

După cum probabil ai observat, la majoritatea paginilor de informare ai ocazia să scrii câteva cuvinte despre autor, la final. Aceasta este una din secțiunile care susțin cei trei factori de mai sus.

Dacă tu vinzi, de exemplu, echipamente medicale, însă specializarea ta nu este din domeniul medical, atunci trebuie să inviți persoane de specialitate, cu studii și acreditări în domeniu, să scrie pe site-ul tău.

Știi vorba aceea „Google știe totul despre tine”, nu-i așa?

Ei bine, dacă tu vrei să lansezi un site sau o afacere într-un domeniu nou și pentru tine, trebuie să te aliezi cu cineva cu experiență, autoritate și acreditări în acel domeniu. Altfel, riști să nu crești în căutările organice pe Google pentru că motorul de căutare știe că tu nu ai experiență în acel domeniu.

page quality rating google seo site

#3 Calitatea și cantitatea conținutului

La fel ca până acum, nu este un secret: scrie conținut de calitate, include în conținut diferite expresii și cuvinte cheie, beneficii pentru cititori, astfel încât să îi ții pe pagină. Cât despre cantitate, este clar că de cele mai multe ori nu poți face aceste lucruri doar printr-un singur paragraf.

Se spune că volumul conținutului pe pagină este recomandat să fie de 300 cuvinte. Sunt necesare cel puțin un titlu tip H1 și unul tip H2, cel puțin o imagine, respectiv meta titlu și meta descriere. Totuși, Google știe când o pagină de portofoliu a unui fotograf de nunți, de exemplu, are nevoie predominant de poze și poate mai puțin de text. Așa că, nu este obligatoriu să scrii 300 de cuvinte pe fiecare pagină, pentru că uneori riști să vii cu conținut de umplutură.

Gândește-te așa: fiecare pagină din site-ul tău trebuie să răspundă la o anumită întrebare. De exemplu:

  • Cine este George Popescu?
  • Ce afacere are George Popescu?
  • Ce servicii oferă firma lui George Popescu?
  • Ce experiență are George Popescu în domeniu?
  • Cu cine a mai lucrat George Popescu până acum?
  • Ce zice lumea despre George Popescu?
  • Ce părere are George Popescu despre subiectul X?

Nu te mai gândi la structura clasică a unui site, bazată pe pagini precum: Acasă, Despre noi, Servicii, Portofoliu, Contact.

Lumea caută pe Google sub formă de întrebări, nu cuvinte generale specifice (short tail), prin urmare tu trebuie să vii cu răspunsuri și soluții. Bazează-ți conținutul pe topic-uri, nu pe cuvinte.

#4 Informații despre website / autor

Cu toate că nu toate paginile au rolul paginii „Despre noi”, trebuie să oferi măcar o referință cititorului despre creatorul site-ului, persoana sau brand-ul din spate. Fie că te referi la un beneficiu-cheie, un serviciu oferit sau detalii despre experiență, scrie textul din fiecare pagină ca și cum vizitatorul nu a mai văzut niciodată altă pagină din site-ul tău și nu are idee cu cine vorbește.

Scrie conținutul astfel încât cititorii să te cunoască, să știe cu cine au de-a face. Scrie ca și cum mereu te adresezi cuiva care se află pentru prima oară pe site-ul tău. Include peste tot informații despre tine ca autor / despre brand-ul tău, nu te baza pe faptul că oamenii vor căuta ei pagina „Despre”.

La fel ca în orice conversație, este firesc ca, fie la început, fie la sfârșit, să te prezinți, nu-i așa?

Ei bine, tratează fiecare pagină ca și cum ai purta o conversație cu cineva care nu te cunoaște. Asta dacă nu ești Coca Cola sau vreun guru în domeniul tău, cu reputație ridicată.

page quality rating score analytics google seo site

#5 Reputație website / autor

Când vorbim de reputație, nu ne referim doar la ceea ce spunem noi despre noi.

Știi vorba aceea „Lauda de sine nu miroase-a bine”, nu-i așa?

Ei bine, când vorbești despre tine, despre propriul website și despre brand-ul tău, tratează această acțiunea ca și cum ai oferi o informație, nu o laudă. Iar site-ul tău asta trebuie să conțină – informații.

Când vine vorba de reputație, Google măsoară mențiunile pe care le fac alții despre tine. Poate fi vorba de bloguri, site-uri de știri, site-uri de nișă, portaluri, comunități, rețele sociale, orice alte platforme unde se vorbește despre tine de către terțe părți.

Desigur, Google nu știe dacă tu plătești sau nu pentru acele mențiuni, însă recomandăm să le obții, prin orice mijloace, iar apoi să faci referințe către ele din site-ul tău.

Reputația pozitivă este calculată pe baza următoarelor:

  • Premii, certificări, mențiuni pozitive despre tine;
  • Atestate, diplome, documente care îți pun experiența în valoare;
  • Cifre de credibilitate: precum număr de clienți, număr de produse vândute, cifră de afaceri, număr angajați etc;
  • Testimoniale, sub orice formă: foto, video, text;
  • Lucrări de portofoliu reușite, cu link-uri externe către ele;
  • Comentarii sau recenzii pozitive (da, Google înțelege și cuvintele dintr-un comentariu, nu doar numărul de steluțe);
  • Articole, interviuri, mențiuni pozitive despre tine în alte site-uri.

Bineînțeles, această listă nu este menită să te descurajeze. Ține cont că, dacă oferi servicii medicale, de exemplu, este clar că nu se cuvine să adaugi un portofoliu de lucrări cu link-uri externe pe site, ci mai relevante sunt diplomele, certificările. Dacă ești agenție de design grafic, de exemplu, este clar că e nevoie să pui accent pe clienții tăi, proiecte reușite, conținut vizual.

În funcție de domeniul tău de activitate și scopul site-ului, Google va alege ce factori să aleagă pentru a te ridica în topul căutărilor. Sau nu : )

Concret, ce ai de făcut?

Acum că te-am bombardat cu informații despre factorii Page Quality Rating, tot ce trebuie să faci este să verifici dacă site-ul tău îndeplinește criteriile de mai sus.

Din câte am constatat, site-urile în general au probleme mari la factorii #2, #3 și #5.

De aceea, iată câteva lucruri pe care le poți face în continuare:

  • Verifică folosind contul tău de Google Search Console ca site-ul tău să nu aibă erori de indexare sau avertismente; dacă are, vorbește cu programatorul să se rezolve;
  • Selectează cele mai importante pagini din site-ul tău. Poate fi vorba de servicii, produse, landing page-uri etc. Trece acele pagini prin factorii de mai sus și vezi în ce măsură respectă toate cerințele impuse de acești factori;
  • Optimizează acele pagini pe baza factorilor de mai sus (exemplu: completează-le cu informații, creează link-uri din blog către ele, verifică-le meta titlul, meta descrierea, cuvintele și expresiile cheie care se regăsesc în conținut);
  • Gândește-te la măsuri care îți pot crește reputația și pune-le în aplicare imediat; acestea sunt, de fapt, acțiuni de SEO Off Page menite să îți crească site-ul în căutările organice.

Sper că ți-au fost de folos toate aceste sfaturi despre optimizarea site-ului și Page Quality Rating!

Spune-mi, printr-un comentariu, ție în ce măsură ți-a afectat update-ul Google afișarea site-ului în căutările organice?

sursa foto: pxhere.com

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares