Ce ai nevoie ca să începi propria afacere acasă

Ce ai nevoie ca să începi propria afacere acasă

Trăim vremuri fascinante. Mediul online crește exponențial, job-urile remote au devenit un lucru comun, infrastructura necesară pentru a pune bazele unei afaceri poate fi găsită doar online. Este mai simplu ca niciodată să începi propria afacere acasă.

Te bate gândul să obții o sursă de venit suplimentară în afara celei uzuale de la job? Trebuie să ai, în primul rând, o idee. E nevoie de o viziune în care să creadă și alții, ca să investească în ea timp și/sau bani. Cine știe, poate, cu ideea potrivită, într-o bună zi, vei ajunge departe… de job-ul actual.

Totuși, ca să începi propria afacere acasă, într-un garaj, într-un birou mic sau poate chiar undeva pe o plajă, ai nevoie de multă disciplină și ore de muncă. Ai un job 9-17? Înseamnă că va trebui să lucrezi seara la propria afacere. Pentru cât timp? Poate câteva luni, poate un an, doi sau trei, depinde cât de repede ajungi la independență financiară.

Ca să nu mai lungim vorba, vreau să discutăm astăzi despre ce ai nevoie ca să începi propria afacere acasă. Te voi ghida printr-o serie de articole pe această temă scrise pe blogul nostru. Cu această ocazie, le vom pune cap la cap, în ordine cronologică, astfel încât să îți fie mai ușor și să ai toate informațiile într-un singur loc.

Hai să începem.

Pași de urmat pentru începerea propriei afaceri acasă

#1 Validează ideea

propria afacere acasă validarea ideii de afaceri

Oamenii au, în general, trei etape ale dezvoltării personale. Începerea propriei afaceri presupune să treci prin toate cele trei etape, de la stabilirea obiectivelor până la dezvoltarea personală și spirituală. Trebuie mai întâi să găsești o cale să soluționezi propriile probleme, urmând ca apoi să vii cu soluții pentru a rezolva problemele altora.

Ca să începi propria afacere acasă, ai nevoie de experiență în domeniul afacerii pe care vrei să o lansezi. Dar nu e suficient. Îți trebuie și pasiune, alături de o dorință puternică de a împărtăși această experiență cu alții.

Întreabă-ți apropiații dacă ideea ta este validă, dacă ar cumpăra produsul / serviciul propus de tine. În caz că ei nu se află în publicul tău țintă, atunci întreabă Google, vezi dacă există competitori și căutări pe motoarele de căutare referitoare la ideea ta.

Articole recomandate:

Din experiență personală și sesiunile de coaching pe care le-am susținut, am extras o serie de concluzii despre validarea ideii de afaceri. Sunt pași standard, ca să îi numim așa. Mai multe detalii găsești în articol.

Nu doar la începutul oricărei afaceri, ci și pe parcursul existenței acesteia, este necesar să ai definit un profil de client ideal. Fără el, șansele tale de reușită în comunicare scad semnificativ.

Pentru că este atât de important să ai un profil de client ideal, un avatar sau un buyer persona, cum s-ar mai numi, am scris un articol pe tema aceasta. Te invit nu doar să îl citești, ci și să îl pui în aplicare.

Dacă nu ai găsit încă ideea de afaceri pe care vrei să o validezi, am creat o listă cu 10 idei pentru tine. Sper doar să ți se potrivească cel puțin una din această listă și să o poți pune în aplicare.

#2 Găsește motivația

motivatia incepe propria afacere acasa

Este unul din cele mai importante atuuri de care are nevoie orice antreprenor. Te poți izbi de diferite obstacole, de la lipsa de fonduri, la lipsa de timp, de susținere din partea familiei sau chiar și de lipsa propriei motivații.

Este confortabil să fii angajat, să nu ai grija conducerii unei firme, poate nici măcar grija conducerii propriei persoane. Însă, dacă vrei mai mult de atât, vrei o nouă sursă de venit și să începi propria afacere acasă, atunci ai nevoie, în primul rând, de motivație.

Doar cu motivația potrivită și entuziasm pentru ideea ta, vei avea disciplina necesară ca să te dedici acestei idei.

Articole recomandate:

Ai fost vreodată entuziasmat de o idee, ca apoi să o lași baltă? Cu siguranță orice antreprenor întâmpină blocaje: de la lipsa cunoștințelor tehnice sau de marketing, la lipsa cunoștințelor juridice și contabile, la taxele pe care avem să le plătim statului și multe altele. Dacă ar fi simplu, toată lumea ar avea afaceri.

Am intrat puțin mai adânc în subconștientul viitorului antreprenor român și am creat o listă cu temerile pe care majoritatea le au. Crede-mă, orice temere este un mit și acest articol îți dovedește că e așa pentru 10 din cele mai frecvente „fobii”.

Gândește-te că numărul afacerilor tip start-up este în continuă creștere în România, însă tot suntem pe unul din ultimele locuri din Europa la acest capitol. Avem cele mai puține start-up-uri. Așa că e loc pe piață. Iată 5 motive să începi.

Ca antreprenor, viața ta va fi diferită de cea a membrilor familiei sau chiar a prietenilor. Asta dacă nu cumva faci deja parte dintr-un grup sau o familie de antreprenori. Vei avea alt program față de al lor, riști chiar și să pierzi legătura cu anumiți oameni. Merită să îți transformi pasiunile în afaceri? Dacă mă întrebi pe mine, ți-aș răspunde de 10 ori „da”.

Citește acest articol și spune-mi dacă tu te regăsești în acest profil. Am enumerat 6 caracteristici de bază pe care orice antreprenor trebuie să le aibă.

Chiar dacă nu ai lansat încă afacerea, este bine să începi cu dreptul. De aceea, acest articol este scris special pentru cei aflați la început de drum. Află ce trebuie să faci ca să îți simplifici calea către succes în antreprenoriat.

#3 Alege modelul de afacere potrivit

model de afacere propria afacere acasă

Înainte să treci la pasul următor, trebuie să îți definitivezi mecanismul afacerii tale. Cum vei atrage clienți? Cum vei distribui produsele? Cum vei stabili parteneriatele? Cum te vei promova?

În funcție de produsul / serviciul oferit și de felul cum vrei să îl oferi, trebuie să îți alegi un model de business pe care să îl urmezi.

În acest sens, îți recomand aceste articole:

Ca să îți faci o idee asupra felulul cum va funcționa propria ta afacere de acasă, trebuie să cunoști aceste modele de business online. Fiecare are specificul său și tu trebuie să alegi unul sau două modele conform tipului de produs sau serviciu pe care vrei să îl vinzi.

Dacă dorești să imporți produse fizice pe care să le vinzi în România, vrei să vinzi pe Amazon sau vrei să colaborezi cu un producător ca să devii distribuitorul lui, acest model de business ți se potrivește.

Afacerea ta se bazează pe o platformă online care intermediază servicii, care necesită un abonament sau care oferă servicii gratuit unui anumit tip de utilizatori? Atunci acest model e pentru tine. Această afacere o poți începe de acasă, dat fiind că întreaga infrastructură este online. Însă, în timp, s-ar putea să ajungi să ai nevoie de un birou sau măcar de o echipă remote.

Dacă ești pasionat de mâncare, îți place să gătești și ești bun într-o anumită nișă (deserturi, bucătăria italiană, supe/ciorbe, mic dejunuri etc), este loc suficient pe piață ca să începi un blog și un vlog culinar. Toată lumea mănâncă, nu-i așa?

Acest model cu siguranță poate fi implementat de acasă și nu ai nevoie neapărat de o echipă. Însă, este recomandat să externalizezi anumite servicii precum programarea web și mentenanța tehnică lunară, deoarece un astfel de site trebuie să funcționeze impecabil. Alege un segment de public țintă, identifică o nevoie a lor și creează o soluție care poate fi găsită online, în schimbul unui abonament.

Îți place să scrii sau să creezi materiale informaționale? Ești profesor și poți crea un curs online? Tot ce trebuie să faci este să alegi o nișă profitabilă. Cred că, în acest sens, Amazon te poate ajuta. Pur și simplu trebuie să faci un research amănunțit acolo, să vezi ce fel de conținut vinde – sau să începi de la tine, să vezi ce fel de conținut poți crea tu, iar apoi să te în ce măsură s-ar cumpăra.

Produsele handmade sunt foarte populare în România, în special în rândul publicului feminin. De la bijuterii, haine, accesorii, toate pot fi distribuite cu succes online. Partea frumoasă este că există multe platforme și comunități dedicate pasionaților, așadar nu o să îți fie dificil să ajungi la publicul țintă. Depinde de tine să creezi produsele potrivite pentru ei.

Dacă vrei să începi propria afacere acasă și să te plimbi prin lume, oferindu-ți serviciile online sau offline, atunci modelul de business tip nomad digital ți se potrivește. Află ce presupune, care sunt avantajele și dezavantajele.

#4 Pune la punct mijloacele de comunicare

comunicare in afaceri de acasa

Ca antreprenor, ai nevoie de o serie de unelte ca să comunici cu potențialii tăi clienți. În primul rând, ai nevoie de găzduire web, de un domeniu și de un site web. În al doilea rând, îți trebuie o identitate vizuală, ca afacerea ta să poată fi mai ușor identificată. Drept urmare, o colaborare cu un designer grafic este necesară.

În al treilea rând, ai nevoie de conturi social media create cu numele brand-ului tău. Personalizează aceste conturi cu materialele vizuale primite, și creează conținut pe aceste canale care să atragă oamenii în jurul brand-ului tău.

Nu te aștepta la rezultate pe termen scurt, mai ales dacă ai un site la început de drum sau dacă competitorii tăi sunt de mai mult timp pe piață. Totuși, ca să începi propria afacere de acasă, ai nevoie de un minim buget pentru promovarea în primele 2-3 luni de la lansare.

În felul acesta, testezi piața și afli exact ce feedback îți pot oferi potențialii clienți.

Articole recomandate:

Un nume de site poate fi diferit de numele de firmă. Însă, acesta trebuie să fie relativ scurt, captivant și reprezentativ pentru brand-ul tău. În articol găsești câteva sfaturi utile în acest sens.

Ești pregătit să pornești la drum? Ți-ai ales numele, modelul de business, știi cine e publicul tău și ți-ai pregătit produsele sau serviciile? Atunci hai să începem! Citește acest articol ca treci în revistă ce ai nevoie ca să începi afacerea online de acasă.

Din punctul meu de vedere, ca să ai o afacere online, fie că îți poți distribui produsele sau serviciile pe alte platforme, ai nevoie și de un site propriu. Oricât de mare sau mic este el. Așadar, în funcție de tipul de afacere și tipul de site, poți alege din mai multe variante de hosting. Iată care sunt ele.

Vrei să pornești la drum cu un site WordPress dar nu ai bugetul necesar să apelezi la un programator? Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să înțelegi mai bine ce te așteaptă, dacă vrei să îți faci singur site-ul. Dacă nu ai mai făcut acest lucru până acum, recomand totuși să mai aștepți, până când vei avea bugetul necesar să plătești un programator sau o agenție de web design ca să îți creeze site-ul. Dacă totuși ai curaj și vrei să pornești la drum, iată detalii în acest ghid.

Ai strâns un buget minim pentru realizarea site-ului? Cu siguranță vei găsi persoane sau firme dornice să te ajute. Chiar și pe bani puțini. Totuși, știi cum e cu lucrurile ieftine… te costă mai mult să le repari sau să le schimbi, decât dacă ai fi luat de la început un lucru făcut calumea. Așadar, iată de ce să NU investești într-un site ieftin.

Odată ce ai site-ul pe picioare, e timpul să îi atașezi un blog. Desigur că poți de la bun început să îl faci, din punct de vedere tehnic. Totuși, există o întreagă filosofie despre creșterea unui blog și crearea de conținut. De aceea, în acest ghid complet vei găsi multe sfaturi utile și articole care te vor ghida prin pașii necesari în crearea și promovarea unui blog.

Orice afacere are în spate cel puțin un om. Acest om, în cazul afacerii tale, ești tu. Indiferent de profesionalismul cu care te prezinți în online, tu, ca om și ca specialist, trebuie să prezinți încredere. Așadar, iată câteva sfaturi care te vor ajuta să începi demersul de branding personal. Complet online.

Să zicem că ai lansat site-ul, ai creat paginile de pe rețelele sociale, ai un blog și chiar câteva articole publicate. Provocarea începe de aici. Cum atragi clienți? În primul rând, ai nevoie de notorietate. În al doilea rând… citește articolul să afli mai multe.

#5 Găsește finanțarea

finantare propria afacere acasa

Este un lucru clar: nu ai cum să începi o afacere, oricât de mică ar fi ea, fără să investești. În toate cazurile, ai nevoie de o sumă de bani. Dacă lucrezi deja, trebuie să aloci o parte din economiile tale în scopul creșterii viitoarei afaceri.

Dacă vrei ca afacerea ta să înceapă cât mai curând și într-un mod profesionist, recomandarea mea ar fi să aloci o sumă puțin mai mare de bani decât ai prezis inițial, ca poți lucra cu cel puțin un specialist care îți poate prelua o parte din atribuții. Atât timp cât nu găsești un partener sau asociat potrivit să te însoțească pe acest drum al antreprenoriatului, trebuie să ai măcar un colaborator pe care să îl plătești, să ducă la bun sfârșit anumite task-uri.

Iată ce articole îți recomand:

Deja te numești antreprenor, pentru că ai lansat afacerea. Totuși, este mult de muncă până la succes. Este un lucru normal. Însă, ca să nu te abați de la drumul spre succes, iată cum să eviți o serie de greșeli.

Există mai multe modalități de a obține finanțare pentru afacerea ta. Însă, în fiecare caz, trebuie să oferi ceva în schimb. Poate fi vorba de o serie de condiții pe care trebuie să le îndeplinești, poate fi vorba de o sumă de bani pe care trebuie să o ai la început. Iată câteva exemple de surse de finanțare și detalii despre fiecare.

Nu este un secret faptul că, în antreprenoriat, ai nevoie de multe ore de muncă investite. Ia-ți adio de la programul 9-17. Pentru tine începe programul 24/7. Și nu mă refer fizic, ci mental. Te vei gândi non-stop la afacerea ta. Vei avea impresia că, cu cât lucrezi mai mult, cu atât câștigi mai mult. Însă, nu este vorba de numărul de ore investite, ci de calitatea muncii tale și felul în care te organizezi. De aceea, ți-am pregătit câteva sfaturi care, sper eu, să te ajute să-ți crești productivitatea.

Sper că acest ghid despre începerea propriei afaceri acasă să-ți ofere cel puțin 3 idei valoroase, pe care să le pui în aplicare.

În funcție de tipul de business pe care vrei să-l lansezi, este clar că nevoile tale pot fi diferite. Însă, prin sfaturile de mai sus, am încercat să generalizez lista de nevoi, pentru a fi utilă oricărui antreprenor.

Îți doresc mult succes pe drumul antreprenoriatului! Știu exact prin ce treci, ca dovadă că am trecut și eu prin aceeași situație, când eram la început de drum.

Dacă dorești să stăm de vorbă, bineînțeles, îți stau la dispoziție.

sursa foto: unsplash.com

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares