Cum să crești rata de conversie pe site-ul tău

Cum să crești rata de conversie pe site-ul tău

Orice deținător al unui business este interesat de măsurarea succesului său în mediul online. Unul dintre cei mai buni indicatori de care trebuie să ții cont este rata de conversie. Probabil ai auzit de această sintagmă înainte. Dacă nu știi exact ce înseamnă, noi ți-am pregătit o explicație simplă.

Rata de conversie este un raport dintre numărul celor care îndeplinesc o anumită acțiune dorită de tine pe site-ul tău și totalul vizitatorilor pe o anumită perioadă de timp.

Dacă un vizitator acționează așa cum dorește deținătorul website-ului, adică răspunde la un call-to-action, atunci avem de a face cu o conversie.

Câteva exemple de conversii sunt:

  • Click-ul pe un anumit banner de pe site
  • Completarea unui formular
  • Comanda unui produs (în cazul magazinelor online)
  • Abonarea la newslettere
  • Cererea de ofertă (în cazul site-urilor de prezentare)

În continuare îți vom prezenta câțiva pași prin care poți crește rata de conversie a site-ului tău și implicit numărul de abonați sau vânzările (dacă ai un magazin online și comercializezi produse sau vinzi servicii).

Pași prin care poți crește rata de conversie pe site-ul tău

 #1 Folosește propoziții de valoare

Un mod de a crește rata de conversie este includerea unor așa numite propoziții de valoare pe site-ul tău. Fie că ne referim la textul pentru un curs gratuit, la textul unui banner sau formular de abonare, aceste propoziții sunt principalul motiv pentru care un client realizează o conversie.

Ele răspund la întrebări ca “De ce să cumpăr de la tine?”  sau „Care sunt beneficiile pe care le voi avea?”.

Pentru a dezvolta o propoziție de valoare persuasivă, trebuie să te diferențiezi de competiție, să oferi beneficii palpabile, măsurabile și orientate în timp pentru vizitatorii tăi. De exemplu, în cazul unui curs gratuit poți folosi sintagme ca “Află în 5 pași simpli cum îți poți crește afacerea în doar 6 luni”.

Dacă ai un magazin online, te poți concentra asupra beneficiilor unice ale produselor și serviciilor tale față de cele ale concurenței.

#2 Include mesaje personalizate

Această sugestie se adresează în principal magazinelor online, dar poate fi implementată și în cazul altor tipuri de site-uri. Fie că desfășori campanii de e-mail marketing, că formulezi texte pentru reclame plătite pe Facebook sau texte persuasive pentru formulare de descărcare și abonare pentru materiale gratuite, este important să gândești strategic mesajul ales.

Fiecare consumator trebuie să simtă că vorbești doar cu el, că ești atent la nevoile lui și îi oferi soluții personalizate. De aceea, dacă potențialul consumator este atras de mesajul tău și se simte confortabil în legătură cu produsul sau serviciul pe care îl vinzi, atunci îți vei crește rata de conversie și îl vei determina să acționeze în modul dorit de tine (să finalizeze comenzi, să descarce materialele tale etc.)

Un lucru puțin știut este acela că, studiile de marketing au dovedit că e-mailurile personalizate cu numele consumatorului în titlu sunt deschise cu până la 26% mai mult față de cele cu limbaj standardizat.

#3 Gândește un sales funnel eficient

Sales Funnel

Probabil te întrebi ce este un sales funnel. Dacă nu ai auzit de acest termen până acum, fii fără griji, îți vom explica în cât mai puține cuvinte ce este și de ce este important pentru afacerea ta.

Atunci când spunem sales funnel ne gândim la procesul de cumpărare prin care fiecare companie își trece potențialii clienți înainte ca aceștia să ia decizia efectivă de a achiziționa un produs. Accesul la un ghid gratuit sau abonarea la un newsletter, de exemplu, pot fi considerate părți dintr-un sales funnel.

Pentru a crește rata de conversie este important ca tu, ca administator de site, să gândești site-ul astfel încât un vizitator să poată găsi și achiziționa produsul/serviciul dorit în cât mai puține click-uri.

De la caz la caz, un sales funnel poate fi mai lung sau mai scurt.

Iată câteva exemple de sales funnel-uri:

  • Homepage – pop-up cu opt-in – abonare newsletter – email 1 – email 2 – pagină de serviciu – formular cerere ofertă
  • Homepage – pagină servicii – pagină contact

#4 Oferă dovezi

Pentru a-ți crește credibilitatea și gradul de încredere de care te bucuri din partea clienților tăi, este necesar să oferi dovezi care atestă calitatea produselor, serviciilor sau altor resurse pe care le oferi. Trebuie să pleci de la premisa că oamenii sunt sceptici și trebuie convinși nu doar de texte creative, ci și de dovezi palpabile.

De aceea, este important să incluzi pe site-ul tău date statistice, testimoniale de la clienți, studii de caz sau demonstrații practice.

#5 Folosește un design atractiv

Design Site

Fie că ne referim la site în general, la structura unui landing page, pop-up sau formular sau la culorile unui buton de call-to-action, este important să creezi un design atractiv pentru publicul țintă căruia i te adresezi.

Un lucru pe care poate nu îl știai este că oamenii sunt influențați de culorile unui site atunci când fac o achiziție. Dacă nu ești sigur ce culori să alegi pentru site-ul tău, poți încerca mai multe variante și măsura rezultatele.

#6 Află insight-uri relevante despre clienții tăi

Pentru a putea să-ți crești rata de conversie, ultimul aspect de care să ții cont, dar cu siguranță nu cel din urmă este cunoașterea în profunzime a clienților tăi, de la datele demografice (în ce segment de vârstă se încadrează, unde sunt localizați din punct de vedere geografic etc.) la insight-uri relevante (interesele, problemele, nevoile, frământările lor).

Atât textele persuasive, cât și materialele vizuale folosite trebuie să aibă în minte acest public țintă, să îl atragă, să vorbească pe limba lui și să le ofere o soluție rapidă la o problemă pe care acesta o are. Rata de conversie a site-ului tău va crește dacă oferi servicii sau soluții necesare publicului căruia i te adresezi.

Dacă nu știi cum poți afla aceste informații de profunzime, un instrument pe care ți-l recomand cu căldură este Google Analytics. Te invit să afli mai multe despre el din articolul nostru, “Cum folosești Google Analytics și care sunt cei mai importanți indicatori.”

Acestea sunt doar câteva sugestii pe care să le iei în considerare pentru a crește rata de conversie a afacerii tale și a te bucura de mai mult succes în online.

Îți doresc mult succes și spor la implementat!

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares