<thrive_headline click tho-post-16456 tho-test-18>Realizarea magnetului de lead-uri: Cum scrii și promovezi un ebook?</thrive_headline>

Realizarea magnetului de lead-uri: Cum scrii și promovezi un ebook?

Dezvoltarea afacerii pe care o deții este cu siguranță una dintre prioritățile tale. Iar dacă ai și un website, atunci probabil ești interesat de modalitățile prin care îți poți asigura succesul în mediul online.

Într-un articol anterior, am scris despre Cum să crești rata de conversie pe site-ul tău. Odată ce te familiarizezi cu elementele prin care poți să generezi un număr mai mare de vânzări și abonați, este timpul să descoperi ce presupune scrierea și promovarea unui ebook și cum te ajută acesta.

Înainte de toate, să lămurim puțin ce înseamnă un ebook și de ce este un material important în mediul online.

Magnet de lead-uri ebook

Sursa: pixabay.com

Ebook-ul sau magnetul de lead-uri, după cum ne place să-l denumim, reprezintă o bună oportunitate de a genera noi abonați, de a-ți extinde baza de date și de a obține vânzări (în cazul în care ai un magazin online sau un site pe care îți promovezi serviciile). De asemenea, un ebook este și un instrument util pentru a scrie cu amănuntul despre un subiect conex domeniului tău de activitate și care este în egală măsură interesant pentru publicul tău țintă.

Totodată, înainte de a începe să lucrezi la realizarea propriu-zisă a acestuia, este esențial să ai în vedere faptul că tot procesul implică 3 mari etape: scrierea magnetului de lead-uri, crearea design-ului și promovarea lui. Haide să luăm lucrurile pe rând și să vedem ce pași implică fiecare.

Cum scriu un ebook?

Conținutul ebook-ului este unul dintre aspectele principale care stârnește interesul în rândul oamenilor și îi determină pe aceștia să-l citească. De aceea, îți recomandăm să iei în considerare următoarele sfaturi.

#1. Alegerea subiectului

Ține minte: ebook-ul este o resursă prin care atragi potențiali clienți. Prin urmare, selectează o temă în conformitate cu nevoile pe care le are publicul tău țintă. Bineînțeles, pentru a ști ce-și dorește audiența afacerii tale, trebuie mai întâi să Construiești un profil buyer persona pentru clienții tăi.

Mai mult, alege un subiect care să fie conex sferei tale de activitate, întrucât acela este domeniul pe care îl stăpânești. În acest mod, sporești gradul de încredere pe care oamenii îl au în ceea ce tu le oferi.

Spre exemplu, o firmă care activează în domeniul construcțiilor va scrie cel mai probabil despre cele mai importante elemente pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vrei să-ți construiești o locuință.

#2. Stabilirea ideilor principale

Odată ce selectezi tema ebook-ului, gândește-te care sunt cele mai importante idei pe care vrei să le dezvolți. Ulterior, îți recomandăm să scrii câteva notițe pentru fiecare idee, deoarece te vor ajuta să obții o perspectivă de ansamblu.

În continuare, realizează schița ebook-ului, asigurându-te că respecți structura: introducere – cuprins – încheiere.  

Introducerea reprezintă sumarul informațiilor pe care cititorii urmează să le afle, precum și câteva date despre autorii ebook-ului. Partea propriu-zisă a acestuia este constituită din dezovalterea ideilor pe baza temei alese, iar finalul constă în formularea concluziilor.

Scriere continut ebook

Sursa: pixabay.com

#3. Organizarea conținutului

Modul în care scrii este la rândul său important. Trebuie să te asiguri că redactarea îi ajută pe cititori să-l parcurgă simplu și rapid. În consecință, îți recomandăm să incluzi la fiecare capitol subsecțiuni, fiecare cu câte un subtitlu, fonturi diferite acolo unde îți dorești să subliniezi o anumită idee, precum și liste numerotate sau cu bulinuțe în cazul enumerărilor.

De asemenea, te sfătuim să incluzi și cuvinte cheie specifice domeniului tău de activitate și capitolelor ebook-ului.

Ultimele aspecte cărora trebuie să le acorzi o atenție sporită sunt limbajul și gramatica. Este esențial să folosești o exprimare accesibilă publicului tău țintă și să eviți folosirea cuvintelor tehnice (acolo unde e necesară utilizarea lor, este indicat să apară o explicație în termeni uzuali). În ceea ce privește gramatica, sfatul nostru este să revizuiești textul final măcar de 3 ori înainte de a-l publica pentru a evita greșelile de exprimare, punctuație sau scriere.

#4. Alegerea titlului

Titlul este primul aspect pe care utilizatorii îl citesc și în funcție de acesta aleg dacă descarcă un ebook sau nu. Prin urmare, titlul magnetului de lead-uri trebuie să fie atractiv și relevant pentru tema aleasă.

Iată câteva exemple care îți oferă un punct de pornire:

  • 7 Bune practici pentru a genera vânzări în mediul online;
  • 11 Statistici utile pentru a avea o carieră de succes;
  • Cum să-ți construiești o casă de la zero? – 9 Sfaturi esențiale.

Indiferent de subiectul pe care dorești să-l descrii, titlul trebuie să reflecte ideile principale ale ebook-ului.

Ce trebuie să includ în design-ul ebook-ului?

Aspectul vizual a reprezentat dintotdeauna un element important în tot ceea ce facem. De aceea, uite ce poți să faci ca aspectul ebook-ului tău să fie pe placul utilizatorilor.

#1. Selectarea culorilor

Este o bună modalitate de a sublinia ideile importante și de a crea dinamism textului. Totodată, contribui în acest mod la un proces de citire mult mai eficient, întrucât vei atrage atenția oamenilor asupra celor mai importante informații.

O bună variantă în acest sens este să alegi culorile specifice brand-ului tău, adică cele care se regăsesc în paleta de culori din logo. Astfel menții unitatea în ceea ce privește identitatea vizuală a afacerii tale.

#2. Inserarea imaginilor

Ideile esențiale din ebook pot fi ilustrate cu ajutorul pozelor sau infograficelor. Ele au rolul de a-l ajuta pe cititor să înțeleagă conținutul mult mai ușor și să rețină informațiile respective.

În cazul în care nu dispui de propriile tale imagini, există site-uri precum pixabay.com și pexels.com unde găsești diverse poze stoc pe care le poți descărca și folosi în mod gratuit.

Design ebook

Sursa: pixabay.com

#3. Convertirea ebook-ului

Cea mai utilizată modalitate prin care se distribuie un ebook la momentul actual este formatul PDF. În cazul în care redactezi conținutul într-un document Microsoft Word, convertirea acestuia se face în momentul în care salvezi fișierul și selectezi tipul de format dorit.

Astfel, persoanele interesate pot citi mult mai ușor ebook-ul chiar și de pe dispozitivele mobile.

Cum promovez magnetul de lead-uri?

Există mai multe variante prin intermediul cărora îți poți promova ebook-ul, însă noi ți le vom prezenta pe cele mai importante.

#1. Crearea unei pagini de vânzare

Odată ce ai finalizat ebook-ul, poți crea pe site o pagină dedicată magnetului de lead-uri de unde utilizatorii îl pot descărca. Astfel, poți face o descriere atractivă a acestuia și insera un formular cu date de contact pe care oamenii trebuie să-l completeze pentru a putea descărca gratuit ebook-ul.

În consecință, îți creezi sau mărești baza de date simplu și rapid, adăugând contacte cărora le poți trimite newslettere.

Despre Cum să creezi o pagină de vânzare cu WordPress și Cum să scrii o pagină de vânzare irezistibilă am scris în articolele anterioare.

#2. Campanii de email marketing

Dacă deja deții o bază de date solidă, realizează o campanie de email marketing și trimite ebook-ul acelor persoane care și-au manifestat până acum interesul privind produsele sau serviciile tale.

Pentru a automatiza acest proces și a-l face eficient, îți recomandăm să folosești una dintre cele mai utile instrumente de automatizare: Aweber sau Active Campaign despre care poți afla detalii din lista noastră de resurse.

Postari retele de socializare - promovare ebook

Sursa: pixabay.com

#3. Oferirea unui bonus

O altă modalitate de a promova magnetul de lead-uri este să-l oferi cadou în urma abonării la newsletter. În consecință, utilizatorii vor completa formularul pentru a primi noutăți de la tine, iar ca răsplată pentru interesul lor, le poți trimite pe email ebook-ul.

#4. Postare pe blog și pe rețelele de socializare

Blogul este o resursă utilă pentru a-i informa pe cititori despre noutățile afacerii tale. Astfel, poți scrie un articol în care să anunți lansarea ebook-ului și să adaugi link-ul de descărcare al acestuia.

Varianta a doua este de a scrie un articol despre o temă care are legătură cu subiectul ebook-ului și în cadrul acestuia să adaugi link-ul pentru descărcare.

Paginile de social media sunt și ele eficiente pentru a da de știre comunității care te urmărește în online. Astfel, poți face o postare despre lansarea ebook-ului și adăuga link-ul de unde poate fi descărcat.

Sperăm că toate aceste informații privind scrierea și promovarea ebook-ului te vor ajuta să creezi un magnet de lead-uri de impact.

Până la următorul articol, îți dorim mult spor la realizarea acestuia!

Sursă foto principală

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?

shares