Sfaturi pentru bloguri de succes: idei pentru concluzii care convertesc

Sfaturi pentru bloguri de succes: idei pentru concluzii care convertesc

Dacă vrei să ai un blog de succes trebuie să scrii articole care rămân în memoria cititorilor tăi pentru cât mai mult timp.

Pe scurt, este important să te diferențiezi de tot ceea ce există deja online. Și, pentru a face acest lucru, nu este de ajuns să-ți urmezi doar inspirația.

Ai nevoie de un plan bine pus la punct. În plus, ar fi bine să te familiarizezi și cu câteva strategii SEO pentru a putea aduce conținutul online printre primele rezultate Google.

În câteva cuvinte, trebuie să clarifici lucruri precum:

  • Cine ești și ce vrei să comunici.
  • Cine este publicul tău țintă.
  • Care este profilul publicului tău țintă, sau care este profilul de buyer persona.
  • Care sunt cuvintele cheie pe care le ai în vedere – desigur, aici vorbim despre keyword research.
  • Care este planul editorial pe care vrei să îl urmezi.
  • Cum îți structurezi articolele pentru a face conținut pe placul cititorilor tăi.

Găsești informații despre toate aceste etape pe blogul ServHost.

Să presupunem totuși că ești la etapa în care creezi conținut. Ai făcut un research de cuvinte cheie, ai stabilit un plan editorial.

concluzii pentru articole de blog

Ceea ce urmează este însă cel mai greu pas: scrierea articolelor.

Ți-am vorbit deja despre cum să faci introduceri care impresionează. Însă, un articol cu o introducere bine scrisă nu îți garantează succesul. Articolul tău are nevoie de conținut bine structurat pentru a fi pe placul cititorilor tăi. Altfel vei vedea cum traficul organic scade pe măsură ce zilele trec.

Ei bine, în acest context trebuie să vorbim despre concluziile articolelor tale.

Introducerea și concluzia: principalele elemente ale articolelor online

Introducerea articolului determină în mare măsură dacă cititorii vor parcurge și restul informațiilor sau vor alege să părăsească blogul tău.

Să zicem că ai o introducere de impact. Este momentul să analizezi și celălalt element esențial al articolului tău: concluzia.

O concluzie bine gândită convertește.

Ea sedimentează informația în memoria cititorilor și îi determină să revină pe blogul tău. Concluzia încheie experiența online pe care o așteaptă utilizatorii de la site-ul tău.

Așadar, de ce să lași o impresie proastă tocmai la final?

Dacă articolul tău a fost unul documentat, clar și concis însă concluzia a fost una de proastă calitate, impresia generală va fi în defavoarea ta ca editor și a blogului tău ca sursă de informație.

structurarea articolelor de blog

Scopul concluziei trebuie să urmărească următoarele scopuri:

  • Să fie o sursă de conținut generat automat: să determine cititorii să folosească secțiunea de comentarii.
  • Să fie prima poartă către rețelele de social media: să permită viralizarea articolului prin distribuirea lui pe rețelele sociale.
  • Să fie o sursă de back link: cititorii să își dorească să facă trimitere către articolul tău și pe alte site-uri sau forumuri online.
  • Să încheie articolul în același ton cu care acesta a început: să ofere un plus de calitate și de valoare blogului tău și să crească autoritatea autorului sau a editorului.

După cum vezi, pentru un blog de succes ai nevoie de concluzii puternice. Să vedem așadar cum le poți scrie fără efort.

Idei practice pentru concluzii care convertesc

Denumește-o concluzie

O greșeală des întâlnită pe multe bloguri este headline-ul ales pentru secțiunea dedicată concluziilor.

Mulți autori aleg subtitluri precum la final, sau ultimile impresii. Indiferent de cum ai vrea să denumești această parte a articolului tău, eu îți recomand să urmezi soluția eficientă.

Spune-i scurt și la subiect: Concluzii.

În fond, acesta este scopul ei: acela de a concluziona, de a oferi pe scurt ceea ce a rezultat în urma dezbaterii.

Oricine citește headline-ul Concluzii știe cu siguranță la ce te referi. Eviți așadar confuziile și exprimările care pot adăuga ambiguitate articolului tău.

Și, nu uita: algoritmii de indexare știu să interpreteze titlurile și subtitlurile articolelor. Mai mult, ei vor căuta subtitlurile cu valoare predefinită care încadrează conținutul online în structuri familiare.

Află mai multe despre Page Quality Rating.

Și, după cum îți poți da seama, subtitlul Concluzii va fi interpretat eficient de motoarele de căutare care vor ști despre ce este vorba în această secțiune a articolului publicat de tine.

Este, din acest punct de vedere, un meta tag care va ajuta la buna indexare a conținutului website-ului.

Fă-o scurtă

Concluzia trebuie să fie, ei bine, o concluzie.

Așadar, nu te lungi în explicații care nu își au locul. Folosește propoziții scurte, clare și concise.

Nu-i locul să spui povești sau să oferi informații care pot plictisi.

etape blog nou WordPress

Lungimea concluziei nu este însă predefinită. În funcție de subiectul abordat și de lungimea articolului concluzia poate avea de la 2, 3 propoziții la 2, 3 paragrafe.

Oricum ar fi, asigură-te că pui în valoare exact ceea ce trebuie. Dacă un cititor citește doar introducerea și concluzia articolului tău atunci nu vrei să-l plictisești cu date pe care el nu le dorește.

Transmite empatie

Concluzia, alături de introducere, este prilejul în care îți poți arăta latura umană. Aici te poți apropia mai mult de cititorul tău.

Empatizează cu problemele lui. Spune-i pe scurt că și tu te-ai regăsit în situația lui la un moment dat. Încearcă un ton prietenos, sincer și direct. Vorbește la persoana a 2-a singular și 1 plural. În plus, folosește exprimări precum: cei ca noi, știu că, am învățat, putem să, vom ști să, avem posibilitatea să etc.

Dacă cititorul regăsește în vocea din spatele articolului un potențial prieten atunci va reveni cu siguranță să-ți citească și alte articole.

Învață cum poți optimiza conținutul site-ului tău fără ajutorul unui specialist.

Nu include poze

Concluziile nu au nevoie de poze sau de elemente grafice. Acestea țin de expunerea din cadrul articolului propriu-zis.

După cum am zis deja, concluzia este scurtă, clară și concisă.

O imagine nu va face decât să rupă rândurile de final și să distragă atenția de la lucrurile cu adevărat importante.

Dacă ai date sau infografice îți recomand să le introduci fie în introducere fie în argumentele folosite pentru susținerea ipotezei de la care ai plecat.

Rezumă articolul

În Concluzii este recomandat să recapitulezi lucrurile importante/esențiale dezbătute în articol.

Sunt mulți cititori care parcurg textul pe diagonală. Însă, de cele mai multe ori concluziile sunt citite în întregime. Toată lumea se așteaptă ca aici să fie puse lucrurile cu adevărat importante.

Așadar, reia pe scurt informațiile esențiale despre care ai vorbit în articol. Poate vei stârni curiozitatea celui care nu a parcurs textul în întregime.

În felul acesta vei crește timpul petrecut de utilizatori pe pagina web a site-ului tău.

Și, desigur, poți găsi noi metode prin care să convertești – de exemplu, poți include mesaje de tip call to action.

Un final deschis

Finalul articolului tău trebuie să fie unul deschis.

Oferă o continuare pentru a-i readuce pe cititori pe blogul tău. Poți introduce link-uri către alte articole care sunt relevante pentru subiectul discutat și poți face trimitere către alte pagini din site-ul tău.

Desigur, poți încheia cu o întrebare. Aceasta poate fi folosită cu scopul de a crește numărul comentariilor sau pentru a încuraja distribuirea articolului pe rețelele de socializare.

Concluzii

Ei bine, o să închei articolul în care am vorbit despre importanța concluziilor cu nimic altceva decât concluzii.

O să fie și un bun prilej prin care poți observa cum am ales să folosesc sfaturile de mai sus în propriul meu articol.

Așadar, după cum am văzut, concluziile bine scrise pot determina succesul unui blog.

Știu; pot părea multe informații de digerat având în vedere că la mijloc este un lucru atât de simplu: scrierea unui articol de blog.

Însă trebuie să înțelegi că degeaba vei oferi cel mai bine documentat articol dacă impresia de la sfârșit te va pune într-o lumină proastă.

Toți editorii și autorii cu autoritate au trecut prin aceleași provocări. Ceea ce contează este să învățăm din experiența lor și să încercă să oferim conținut online care să conteze. Iar în acest context concluziile articolelor au un rol esențial.

Și, pentru a avea concluzii puternice va trebui să le faci scurte, clare și concise. Nu folosi imagini, rezumă elementele importante din structura articolului și nu uita să empatizezi cu cititorii tăi.

Găsești și alte sfaturi pentru bloguri de succes în articolele noastre precedente. Desigur, dacă ai nevoie de ajutor și asistență nu ezita și folosește pagina de Contact ServHost.

Spune-ne totul despre proiectul tău online; noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil și îți vom oferi tot ajutorul de care ai nevoie.

Între timp îți urez o lectură cât mai plăcută.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares