<thrive_headline click tho-post-46569 tho-test-27>Comerț electronic – funcțiile unui site de vânzări online</thrive_headline>

Comerț electronic – funcțiile unui site de vânzări online

Comerțul electronic s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani, iar din ce în ce mai mulți oameni aleg să își dezvolte o afacere în mediul online. Însă, contextul favorabil este doar unul dintre factorii care te ajută să ai un site de vânzări online de succes.

Dacă te numeri printre cei care plănuiesc să-și creeze un magazin online, atunci este necesar să ai în vedere o serie de funcționalități pentru ca acesta să fie pe placul audienței tale.

Pentru început, să lămurim  ce este acela un magazin online. Magazinul virtual este un website care facilitează comerțul electronic, adică îți permite să vinzi produse sau servicii în mediul digital. Pe scurt, este asemănător unui magazin fizic, cu diferența majoră că interacțiunea cu potențialii tăi clienți se realizează din spatele unui laptop.

Magazin virtual - site de vanzari online

Sursa: pixabay.com

Dacă te întrebi cum se poate crea și menține legătura cu publicul țintă în spațiul virtual, te invităm să afli mai multe detalii din articolul E-mailuri obligatorii pentru magazinele online. Te va ajuta să-ți formezi o perspectivă de ansamblu privind modul în care este indicat să comunici cu vizitatorii sau clienții site-ului tău.

Acum că am clarificat noțiunile de bază despre comerțul electronic, te invităm să descoperi în continuare cum poți oferi o experiență satisfăcătoare clienților tăi.

Ce funcții trebuie să includ pe site-ul meu de vânzări online?  

Asemeni oricărui website, și magazinul online trebuie să ofere viitorilor clienți posibilitatea de a întreprinde diverse acțiuni pe site. Prin urmare, îți recomandăm să ai în vedere următoarele aspecte.

I. Funcțiile de bază          

Sunt acele elemente cruciale fără de care afacerea ta virtuală nu poate să funcționeze.

#1. Crearea unui cont                 

Este esențial pentru un astfel de site să le ofere vizitatorilor posibilitatea de a-și face un cont prin înregistrarea unui nume de utilizator și a unei parole.

În acest mod, tu ții evidența persoanelor interesate de produsele sau serviciile tale, iar consumatorul poate să plaseze o comandă mai ușor și să vizualizeze în contul personal diverse informații legate de aceasta.

#2. Coșul de cumpărături

Ca la orice magazin fizic, și clientul virtual trebuie să dispună de un coș în care să își adauge produsele. Astfel, el are posibilitatea de a salva produsele pe care intenționează să le achiziționeze. Totodată, prin această metodă, consumatorul ține și evidența cumpărăturilor.

Cos de cumparaturi - site de vanzari online

Sursa: pixabay.com

Nu în ultimul rând, coșul de cumpărături trebuie să aibă inserat și opțiunea de ștergere a produselor pentru situațiile în care un utilizator se răzgândește în privința unor lucruri înainte de a plasa comanda.

#3. Listă de favorite

Cunoscută și sub denumirea de Wish List, această listă îi ajută pe utilizatori să salveze produsele pe care și le doresc în contul personal, dar pe care nu  intenționează să le achiziționeze în acel moment. Le oferi astfel șansa potențialilor clienți de a finaliza comanda ulterior.

Mai mult decât atât, în acest mod eviți situațiile în care utilizatorii adaugă produsele în coș, dar îl abandonează, adică ies de pe site fără a trimite comanda.

#4. Modalitățile de plată

Modalitati de plata - site de vanzari online

Sursa: pixabay.com

Orice consumator online este obișnuit să dispună de mai multe opțiuni pentru achitarea comenzii. De aceea, este important să te asiguri că și site-ul tău include mai multe metode de plată, precum: cash, card, ramburs, depunere în cont și altele pe care le consideri utile.

#5. Modalitățile de livrare

Modalitatile de livrare - site de vanzari online

Sursa: pixabay.com

Fiind vorba despre un magazin virtual, în mod automat trebuie să ai în vedere variate metode prin care comanda ajunge la beneficiar. Printre cele mai utilizate modalități se numără poșta, curierii sau ridicarea comenzii de la sediul firmei (bineînțeles, în cazul în care deții un astfel de spațiu).

II. Funcțiile avansate

Așa cum menționam la începutul articolului, rata de succes în comerțul pe internet este influențată de numeroși factori. De aceea, te sfătuim să incluzi pe lista ta și elementele de mai jos.

#1. Campanii de marketing

Este insuficient să deții un magazin online dacă nu iei în considerare realizarea unui plan de marketing prin intermediul căruia să atragi noi clienți și să-i fidelizezi pe cei existenți. În acest sens, poți utiliza metode precum:

Campanii de marketing - site de vanzari online

Sursa: pixabay.com

  • acordarea unor vouchere;
  • reduceri de sezon;
  • dăruirea unui voucher pentru prima comandă efectuată;
  • implementarea unui sistem de puncte de fidelizare;
  • postări constante pe rețelele sociale;
  • oferirea unor produse cadou la un anumit număr de comenzi sau la o comandă minimă de x lei;
  • campanii plătite.

#2. Legătura cu rețelele de socializare

Social media sau rețelele sociale îți aduc beneficii pe termen lung, întrucât majoritatea persoanelor au cel puțin un cont. Iată cum le poți folosi:

Legatura cu retelele de socializare

Sursa: pixabay.com

  • posibilitatea ca utilizatorii să se înregistreze și să-și genereze contul prin conectarea directă la profilul lor de Facebook sau Google Plus;
  • crearea unei legături interactive cu pagina de Facebook ori cu Google Plus.

#3. Search Engine Optimization (SEO)

Strategia de optimizare este crucială pentru o bună poziționare a magazinului online în afișările organice. Acestea din urmă se referă la căutările pe care oamenii le efectuează pe Google (cel mai folosit motor de căutare din România) folosind cuvinte cheie. În funcție de cât bine este optimizat site-ul tău de vânzări online, acesta poate apărea în primele afișări.

Search Engine Optimization

Sursa: pixabay.com

Despre SEO și factorii decisivi pentru căutările organice am scris în următoarele articole: Care sunt cei mai importanți indicatori de performanță SEO? – partea I și Indicatori de clasament SEO – partea a II-a.

Sperăm că toate aceste informații îți sunt utile pentru a face primii pași în realizarea magazinului online. Ține minte că indiferent de dimensiunea afacerii tale sau de specificul ei, fiecare detaliu contează.

Până la următorul articol, îți dorim mult spor și succes în tot ceea ce faci!

Sursă foto principală

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares