Cum să faci Link Building eficient în 2019

Cum să faci Link Building eficient în 2019

Știm că vrei să aplici cele mai potrivite metode prin care să crești siteul tău în afișările organice. Vrem să te ajutăm să înveți cum să faci acest lucru fără a apela la ajutorul unui specialist. De aceea discutăm astăzi despre un subiect destul de controversat, dar de mare interes. Strategii de Link Building în 2019, sau cum se face optimizarea SEO pentru a promova rapid un website anul acesta.

Este bine să știi că în analiza SEO a unui site perspectiva din care privești lucrurile poate decide înspre ce va înclina balanța la final: salvarea și creșterea afacerii tale în online, sau încercări timide de a fi încă printre rezultatele Google care contează.

Optimizarea SEO off page și on page nu mai ține cont de regulile care au stat la baza sistemului de indexare gândit inițial de Google. O mare parte dintre criteriile de indexare din trecut s-a modificat treptat în funcție de așteptările utilizatorilor finali.

De aceea este bine să-ți aliniezi strategia în raport cu tendințele actuale. Doar în acest fel poți investi inteligent pentru a beneficia de rezultate vizibile și care convertesc.

Strategii de Link Building în 2019: ce trebuie și ce nu trebuie să faci

Dacă apleci urechea la conținutul online scris pe această temă ai să afli că strategiile de Link Building țin de domeniul trecutului. Că trebuie să faci conținut de calitate și că link-urile vor veni în mod natural către siteul tău.

Trimiterile către site cresc autoritatea domeniului și implicit calitatea rezultatelor organice ulterioare. Așadar, fie că ne place, sau nu, Google (prin Page Quality Rating) pune în continuare accent pe legăturile pe care websiteul tău le are cu alte pagini web, dar și pe legăturile interne dintre pagini diferite din siteul tău.
sfaturi link building 2019

Link-uri strânse în mod organic, natural sunt într-adevăr cea mai sănătoasă abordare SEO, însă cine are timp să aștepte după rezultate care s-ar putea să apară? În online, ca de altfel în orice alt domeniu de activitate, rezultatele rapide sunt cele care fac diferența.

Și după cum poate știi deja, un conținut de calitate nu este neapărat un garant al link-urilor externe. Degeaba faci conținut util, dacă nimeni nu îl citește.

Cu cât reușești mai repede să fii între primele rezultate organice, cu atât vei vinde mai eficient. Vânzări multe înseamnă capital din care poți investi pentru promovarea siteului tău și pentru creșterea autorității pe care o ai în online.

Sunt așadar scurtături prin care poți crește natural în indexarea motoarelor de căutare? Cu siguranță da, însă doar dacă știi ce trebuie să aplici și ce trebuie să eviți. Nu o să intrăm acum în polemica White / Black Hat SEO, dar o să punctăm câteva reguli nescrise care sunt mereu valabile.

Ce trebuie să faci înainte de a implementa o strategie de Link Building în 2019

Dacă ești la început de drum e perfect. Dacă ești deja prezent în mediul online o să trebuiască să faci câteva modificări, însă nu te speria, de regulă nu implică prea multă bătaie de cap.
strategii link building 2019

Analiza elementelor de design grafic

Ideea principală constă în oferirea unor servicii pe placul utilizatorilor finali. Pe scurt, trebuie să gândești siteul tău în așa fel încât fiecare informație inclusă să fie ușor accesibilă vizitatorilor tăi online.

Așadar, o analiză a designului și a structurii websiteului este necesară. Doar în urma acestei analize vei ști ce trebuie optimizat din punct de vedere structural și ce câmpuri noi trebuie introduse pentru a găsi un template user-friendly.

Află care sunt tendințele în web design în 2019 și 2020.

Analiza tehnică a platformei online

O analiză tehnică a siteului este și ea necesară. În acest fel te vei asigura de buna afișare a conținutului online pe toate dispozitivele pe care un utilizator le poate folosi. Tot aici trebuie să găsești metode prin care să optimizezi viteza de încărcare a siteului tău.

Nu uita: criteriile de indexare urmăresc cu atenție timpul de încărcare a unei pagini web. În acest sens poate vei fi nevoit să apelezi la ajutorul unui programator care va putea optimiza codul sursă al platformei.

Iată un ghid de optimizare WordPress.

Analiza SEO a conținutului on și off page

O altă etapă esențială pe care trebuie să o urmezi înainte de a urma strategii de Link Building în 2019 este analiza SEO pe conținutul siteului tău.optimizare seo link building

Va trebui să ai în vedere conținutul de tip text, imagini, sau video prezent în paginile media. În funcție de rezultatele pe care le descoperi vor fi necesare optimizări punctuale. Aceste optimizări te pot ajuta să promovezi rapid siteul tău în rezultatele organice, așadar acordă o mare atenție acestui audit preliminar.

Notă: am vorbit despre optimizare texte site într-un articol separat. Consultă-l înainte de a merge mai departe.

Analiza concurenței

Înainte de a aplica sfaturile pentru strategii de Link Building în 2019, analizează-ți concurența. Trebuie să știi pe ce cuvinte cheie mizează principalii tăi concurenți, de unde și pe ce tip de interogări primesc link-uri.

Astfel, vei ști pe ce să insiști în implementarea ulterioară și în jurul căror cuvinte cheie să construiești sistemul de Link Building.

Vei înțelege mai multe de îndată ce vei citi sfaturile de mai jos, dar mai întâi să vorbim despre ceea ce nu trebuie să faci:

Softuri de spinning

Sunt progrămele care pot face mult rău siteului tău. Spre exemplu, dacă ai un articol de blog poți folosi un soft de spinning pentru a-l „rescrie” în zeci de variante diferite. Din păcate însă, variantele obținute nu vor avea niciun sens.

Scopul acestei metode este de a folosi un singur text pentru a obține mai multe articole. Aceste articole sunt publicate în directoare, sau pe bloguri de unde se obțin o serie de link-uri către siteul tău.

Ei bine, evită să faci așa ceva pentru că vei fi depunctat de algoritmii de indexare Google mai repede decât ți-ai imagina.

Spam pe forumuri

Nu utiliza în mod eronat avantajele pe care le oferă un forum de specialitate. Nu face spam de pe aceste platforme pentru că link-urile în masă provenite de pe forumuri sunt considerate practică de tipul Black Hat SEO.

Mai mult, aceste legături introduse forțat pot fi ulterior șterse de moderatori, iar contul folosit pe forum poate fi dezactivat.

Utilizarea directoarelor web

O practică încă des utilizată de agenții de media de la noi în legătură cu strategii de Link Building în 2019 implică utilizarea directoarelor web.

Este poate cea mai greșită abordare pe care o poți avea anul acesta. Link-urile care trimit către websiteul tău de pe astfel de pagini web sunt considerate spam.

Chiar dacă pentru o scurtă perioadă de timp poți observa o ușoară creștere pe anumite interogări, ulterior siteul tău va fi penalizat și scos din principalele rezultate organice (de multe ori vei mai apărea poate doar în a 10-a pagină de rezultate).

Link-uri de la domenii din străinătate

Dacă magazinul tău online este din România, sau dacă limba siteului tău setată este româna, atunci Google se așteaptă să vadă activitate din zona respectivă.

Link-uri care provin din alte țări vor fi văzute ca înșelătoare și siteul tău poate fi penalizat. Desigur, acest lucru se întâmplă în prezența trimiterilor multiple. Dacă reușești să aduci o legătură pe nișă, de la un site de încredere, atunci nu ai motive să te îngrijorezi.

Ok, am vorbit până acum despre ceea ce trebuie să faci și ceea ce trebuie să eviți înainte de a începe să aplici strategii de Link Building în 2019.

Să discutăm așadar despre soluțiile pe care le poți urma pentru a crea un sistem de link-uri sănătos și agreat de algoritmii de indexare Google.

Strategii de Link Building în 2019: cele mai eficiente soluții

Optimizează link-urile care duc către erori 404

O eroare 404 înseamnă o pagină care nu mai este accesibilă pe siteul tău. Poți obține o listă a acestor erori din Google Webmaster Tools – învață cum să înscrii un site în motoare de căutare.

Ceea ce trebuie să faci este să recuperezi link-urile care duc către astfel de pagini. Uită-te atât după legături externe, dar și după trimiteri interne și construiește reguli de redirecționare.

Astfel, te poți folosi în continuare de link-urile existente dar care nu mai erau relevante. Paginile inexistente vor face redirect către zone noi din websiteul tău. Alege aceste noi zone cu grijă: în funcție de sursa link-ului, de ancoră, de informația care era existentă pe pagina care întoarce acum eroarea 404 etc.

Contactează administratorii siteurilor care fac trimitere către pagini care nu mai sunt actuale. Transmite-le noua pagină de destinație și motivul pentru care faci această schimbare.

Creează conținut care atrage link-uri

Link-baits, sau contentul care atrage link-uri este extrem de util. Acest conținut poate fi apoi distribuit partenerilor tăi, sau pe propriile canale media în vederea construirii unui sistem de link-uri adecvat.

Aici discutăm despre articole de tipul evergreen, cele care conțin informație actuală pentru o perioadă cât mai îndelungată. Sunt de regulă articole informative, de analiză, sau de educare.

Folosește studii de piață, diagrame și infografice și alternează conținutul text cu video și imagini relevante.
Asemenea articole vor fi la mare căutare și vor oferi autoritate domeniului tău de activitate. Au o mare prindere la publicul activ pe social media și pot fi ușor de folosit de influenceri sau de publicații media oficiale – fă un plan editorial de social media.

Apelează la serviciile de guest-blogging

Sfaturile noastre pentru strategii de Link Building în 2019 trebuie să includă și ajutorul oferit de articolele de blog. Desigur, deoarece vorbim în speță despre link-uri externe, va trebui să cauți disponibilități pe partea de guest blogging.

Identifică bloguri populare care scriu conținut care are legătură cu domeniul tău de activitate. Doar link-urile care provin din blogurile nișate vor fi relevante, așadar alege cu atenție.

Contactează administratorul blogului și vezi în ce măsură puteți colabora. Dacă îi poți oferi informații cu prindere la public, atunci nu vei fi refuzat.

Deschide un canal de Youtube

Link-urile provenite de pe YouTube sunt foarte apreciate de algoritmii de indexare. Creează conținut video pe YouTube și folosește-l pentru a crea o strategie de Link Building organică pentru a promova websiteul tău.

Poți contacta vloggeri care fac conținut similar și poți dezvolta parteneriate pentru a-ți crește vizibilitatea și autoritatea în mediul online.

Fii activ pe toate canalele media de care dispui și distribuie filmulețele create către câți mai mulți utilizatori. Cu cât creezi mai mult conținut viral, cu atât vei strânge mai multe linkuri către paginile siteului tău.

Publică pe siteuri advertoriale

Mai toate publicațiile online oferă servicii advertoriale. Pe scurt, poți publica conținut relevant pe websiteuri importante de pe piața media din România. Link-urile care vor proveni de la aceste publicații te vor ajuta să urci în rezultatele Google rapid și fără a risca penalizări.

Desigur, ai grijă să introduci link-ul pe o ancoră relevantă: să conțină cuvântul cheie pe care vrei să crești în poziționările organice, să fie relevant pentru cititori, să nu trimită către informații care nu sunt de interes etc.

Identifică alte oportunități

În funcție de domeniul de activitate pe care îl desfășori poți identifica o mulțime de oportunități în vederea implementării măsurilor pentru strategii de Link Building în 2019.

De exemplu, dacă ai un blog cu profil tehnic poți scrie review-uri pentru aplicații mobile. După ce le-ai scris contactează developerii și trimite-le review-ul în cauză. Nu uita să menționezi faptul că orice fel de trimitere către articolul scris de tine ar ajuta – poate proveni de pe websiteul aplicației, de pe canalele de social media, forumuri de specialitate, Wikipedia și multe altele.

Cred că ai reușit să îți faci o idee despre ce fel de oportunități vorbesc. Ideea este că trebuie să fii creativ. Stabilește parteneriate cu publisheri de încredere și evită tehnicile abuzive de creare link-uri.

Nu uita de link-urile interne

Desigur, pentru a promova siteul tău în mediul online trebuie să creezi un sistem de link-uri interne. Dacă este construit corect, îți va aduce rezultate bune într-un timp scurt – ancorele setate inteligent vor îmbunătăți poziționările organice pentru cuvintele cheie cu interes crescut.

Am scris un articol despre cum construim un sistem de link-uri interne pe blog, poate ar fi bine să arunci o privire și acolo.

După cum poate te-ai obișnuit deja, domeniul SEO este unul extrem de instabil. Chiar dacă informațiile prezentate mai sus par generale, ele te vor ajuta să înțelege principiile de bază ale promovării SEO.

Ce-ți rămâne de făcut este să identifici soluțiile care se pretează domeniului tău de activitate și să aplici mai apoi recomandările de mai sus.

Parcurge ghidul nostru despre strategii de Link Building în 2019 și contactează-ne dacă ai întrebări, sau dacă vrei să te ajutăm cu proiectul tău online. Pe blogul ServHost găsești și alte articole care te vor ajuta să înveți cum poți avea succes în online fără a apela la serviciile unui specialist.

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares