Tehnici de SEO Off Page recomandate în 2019 și nu numai

Tehnici de SEO Off Page recomandate în 2019 și nu numai

În lumea aglomerată a internetului, sute de mii de site-uri luptă zilnic pentru pozițiile fruntașe în motoarele de căutare. Pentru că mediul online este din ce în ce mai plin, tehnicile de SEO Off Page și On Page se diversifică, odată cu algoritmii Google.

Cu toții ne dorim să aducem mai mult trafic organic pe site. Totuși, câți dintre noi țin cu adevărat cont de strategiile naturale de SEO pe care le au la îndemână?

Există numeroase criterii pe care Google le ia în considerare atunci când vine vorba de optimizarea site-ului tău. În primul rând, analizează site-ul și conținutul acestuia și pune la punct sistemul tău de SEO On Page.

Criterii esențiale de SEO On Page:

  • Titluri și descrieri;
  • Structura curată a URL-urilor;
  • Structura de link-uri interne;
  • Diversitatea de conținut (text, foto, video, descrieri de produse);
  • Adaptarea site-ului pe dispozitivele mobile;
  • Relevanța conținutului de pe fiecare pagină, dictată de cuvintele cheie folosite;
  • Viteza de încărcare a site-ului;
  • Să nu existe pagini de eroare 404 sau link-uri care nu mai sunt valabile;
  • Codul din spatele website-ului să fie curat, fără erori sau avertismente.

Acestea sunt cele mai populare criterii luate în considerare de Google când vine vorba de optimizarea on-page a site-ului tău.

Dacă vrei să știi cum stai la acest capitol, poți folosi unul din instrumentele online gratuite de analiză. Noi îți recomandăm următoarele:

De asemenea, trebuie să iei în considerare și instrumentele oferite de Google:

*pentru mai multe detalii despre conectarea cu Google Search Console recomandăm articolul: Cum înscrii un site în motoarele de căutare.

Totuși, dacă folosești aceste instrumente pentru analiza SEO a site-ului tău, vei vedea că nu doar la nivel on-site vei primi un raport, ci și la nivel off-site. Aici intervine SEO Off Page.

tehnici seo offpage schema

Ce este SEO Off Page?

După cum îi spune și numele, SEO Off Page este procesul de optimizare al unui site care implică o serie de metode desfășurate în afara acestuia.

Cu alte cuvinte, dacă SEO On Page se poate traduce în… „Fii prezentabil și recomandă-te”, SEO Off Page poate însemna… „Asigură-te că și alții te recomandă”.

Cu cât un site are mai multe recomandări de calitate din partea altor site-uri similare sau din aceeași nișă, cu atât vor crește șansele ca acesta să fie găsit mai ușor în căutările de pe Google și nu numai.

Google, ca orice alt motor de căutare, lucrează de mulți ani să ofere conținut cât mai relevant către utilizatorii săi. De aceea, cu siguranță va prioritiza site-urile care au conținut valoros și recomandări de calitate.

Dacă ai pus la punct site-ul tău din punct de vedere On Page și, în mod evident, ai respectat pașii din ghidul de optimizare WordPress, atunci hai să trecem la treabă.

Metodele pe care le voi prezenta în continuare au fost testate și aplicate de echipa ServHost pentru site-uri WordPress, cu precădere. Totuși, ele sunt eficiente și pentru site-uri create pe alte platforme, însă îți sugerez să te consulți cu un specialist SEO înainte de a le pune în aplicare, mai ales dacă nu ai un site pe WordPress.

Tehnici de SEO Off Page pentru 2019 și nu numai

tehnici seo off page seo marketing servhost

#1 Link Building

Este cea mai populară tehnică de SEO Off Page. Multe persoane chiar asociază link building-ul cu întreg procesul de SEO Off Page, deși este doar o parte semnificativă.

Din definiție, link building-ul este procesul de obținere de backlink-uri de calitate.

Ce este un backlink? Este un link care trimite către site-ul tău, plasat pe un alt website. De preferat, aceste backlink-uri să fie pe site-uri din nișe similare, cu autoritate în domeniu. Dacă acele site-uri sunt, la rândul lor, de calitate și apreciate, atunci cu siguranță link-urile din partea acestora te vor avantaja.

Un backlink trebuie plasat pe un text, preferabil un cuvânt cheie specific site-ului tău, pentru a crește relevanța paginii respective în Google. Acel text se numește ancoră.

Iată un exemplu:

Să presupunem că deții un service auto și ai pe site o pagină de prezentare a serviciului de reparații autovehicule, care are cuvântul cheie principal pe care vrei să apari în Google: „reparatii auto bucuresti”. Pagina poate avea URL-ul: www.service-auto.ro/reparatii-auto

Dacă vrei să crești poziția site-ului tău în motoarele de căutare, pe lângă faptul că trebuie să ai un conținut relevant pe acea pagină, este necesar să obții și câteva backlink-uri din partea unor site-uri cu autoritate.

Cum faci acest lucru? Poți să faci un research să vezi care sunt acele site-uri cu autoritate din domeniul tău. De exemplu, intră pe trafic.ro sau pe t5.ro, ambele platforme cu clasamente ale site-urilor din România în funcție de statistici. Alege categoria Auto & Moto și vezi care sunt top 10 site-uri din domeniu, în România:

top site-uri auto din Romania trafic

Statistici site-uri auto România trafic.ro

Contactează apoi acele site-uri și află care sunt condițiile în care poți beneficia de un backlink.

În cele mai multe cazuri, vei primi o listă cu prețuri și servicii oferite, precum: publicare banner sau publicare advertorial. Alege varianta de publicare advertorial și include în acesta un link către pagina dorită, pe cuvântul cheie „reparații auto bucuresti”.

Repetă tehnica lunar și, în cel puțin 30 de zile, vei observa o diferență.

Tehnici de link building:

  • Guest post: contactează bloguri sau site-uri de știri din domeniul tău și propune-le să scrii un articol interesant pentru audiența lor, cu un link către site-ul tău.
  • Comunicate de presă: contactează publicații media relevante pentru nișa ta și află care sunt cerințele lor pentru publicarea unui comunicat de presă, cu condiția să incluzi link către site-ul tău.
  • Influencer outreach: contactează influenceri din nișa ta, de preferat persoane fizice, și stabilește colaborări care includ cel puțin plasarea unui link pe site-urile lor.
  • Conținut evergreen: creează pagini de conținut general valabil (evergreen), relevante și complete, pe site-ul tău. Contactează bloggeri care recomandă surse similare cu a ta și propune-le să te recomande.
  • Campanii cu bloggeri: desfășoară concursuri care presupun implicarea mai multor bloggeri care vor scrie pro bono pe un subiect dat de tine și vor insera link către site-ul tău, iar în urma concursului vei răsplăti un câștigător (sau top 3 bloggeri aleși de tine) cu premii care constă în produse sau bani. Impune anumite condiții, astfel încât să ai în concurs doar bloguri relevante.
  • Forum-uri: implică-te în conversații pe diferite forum-uri (de exemplu, de pe forum.softpedia.com) și, acolo unde este relevant, poți plasa link către site-ul tău. Însă, niciodată nu plasa link către o pagină de vânzare, ci către una cu informații de valoare oferite în mod gratuit.
  • Comentarii: numeroase bloguri permit ca, în rubrica de comentarii, să inserezi și link-uri. Dacă există bloguri relevante din domeniul tău, folosește această oportunitate dar nu lăsa comentarii SPAM, ci cu informații relevante, care aduc valoare.

#2 Social bookmarking

seo off page social bookmarking

Probabil ai mai auzit acest termen. În engleză, „bookmark” înseamnă „semn de carte”. Sunt sigur că ai folosit un astfel de dispozitiv : )

Din punct de vedere SEO Off Page, social bookmarking înseamnă să te folosești de puterea rețelelor de socializare ca să obții cât mai multe recomandări și reacții pozitive.

Acest lucru nu înseamnă doar să deții pagini și profile pe aceste rețele, ci să profiți la maximum de opțiunile oferite: distribuție de poze, video, text, link-uri, grupuri și comunități, comentarii, mesaje, articole instant etc.

În România, principalele rețele utilizate sunt: Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, YouTube.

De asemenea, mai poți lua în considerare platforme precum: StumbleUpon, Dribble, Digg, Quora și Reddit.

Creează-ți cont sau profile business pe aceste rețele și distribuie conținut relevant, pentru a crea o comunitate în jurul acestuia. Dacă vrei să faci acest lucru în mod profesionist, atunci poți privi acest task ca pe un job full time : )

SEO Off Page – o activitate continuă

Cam acestea sunt sfaturile pregătite pentru tine în articolul de astăzi. Sper că ți-au fost de folos să ai o viziune mai clară asupra acțiunilor de SEO Off Page pe care le poți desfășura.

Nu trebuie să privești această activitate ca pe ceva ce trebuie făcut o dată, intensiv, iar apoi să te oprești. Împarte-ți efortul în task-uri mai mici, desfășurate continuu, în fiecare lună.

SEO Off Page este un tip de promovare pe care ar trebui să îl practici mereu, în mod natural, fără să fii agresiv. Impactul pe care îl au acțiunile tale se va cunoaște pe termen mediu, în câteva luni. Așadar, nu abuza de el și nici nu te opri.

Totuși, backlink-uri și recomandări în social media pot veni cu adevărat în mod natural, dacă ții cont de un singur sfat: creează conținut de calitate, care să aducă valoare. Acest lucru înseamnă… content marketing.

Spor la implementare!

sursa foto: pixabay.com

Despre Autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares