Trenduri în social media pentru anul 2018

Trenduri în social media pentru anul 2018

Rețelele sociale sunt printre cele mai populare instrumente de promovare online, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru companii. Dacă nu le folosești deja în strategia de promovare a afacerii tale, există o serie de motive importante pentru care ar trebui să o faci.

Prin intermediul rețelelor sociale, ai acces mult mai rapid la categorii de public variate, poți construi nu doar audiențe, ci chiar comunități, ai acces la grupuri specializate și poți interacționa direct cu clienții tăi. Ai de asemenea opțiunea de a-ți sincroniza conturile pe rețelele sociale cu website-urile tale (blog, site de prezentare etc.) sau să postezi anunțuri plătite.

Este indicat să fii la curent cu evoluția rețelelor sociale pentru a-ți putea revizui periodic strategia și a-ți crește numărul de abonați. De aceea, noi îți vom prezenta principalele tendințe în social media pe care ar trebui să le cunoști în anul următor:

Tendințe în social media pentru anul 2018

#1 Realitatea augmentată

Dacă nu ai auzit până acum de acest concept, noi ți-am pregătit și o explicație. În timp ce realitatea virtuală te transportă într-o lume generată pe calculator folosind anumite device-uri, realitatea augmentată aduce imagini generate pe calculator în spațiul tău fizic.

Realitatea augmentată nu va avea un impact doar pentru gaming-ul pe mobil, de exemplu, ci se preconizează că și rețelele sociale vor găsi modalități inovative de a incorpora această tehnologie.

Snapchat sau Twitter vor avea în viitorul apropiat filtre care permit utilizatorilor să facă selfie-uri cu celebritățile prin intermediul realității augmentate. Beneficiile acestei tehnologii vor viza atât persoanele fizice, cât și companiile.

Probabil te întrebi „Cum voi putea folosi această tehnologie pentru afacerea mea?” Pe scurt, dacă ai un brand, vei putea să proiectezi produsele tale și să le aduci în casele utilizatorilor social media folosind diferite filtre speciale. Vei putea să construiești o relație apropiată cu clienții tăi și le vei oferi un nivel de interacțiune mult mai mare cu produsele tale.

Iată un exemplu sugestiv:

#2 Participarea brandurilor pe platforme care permit transmiterea de mesaje

Majoritatea brandurilor se concentrează pe folosirea rețelele sociale pentru a se conecta cu diverse segmente de audiență, însă un trend important este interacțiunea cu aceștia pe platforme sau aplicații care permit transmiterea de mesaje. Brandurile mari vor investi masiv în implementarea inteligenței artificiale sau folosirea asistenților digitali pe Messenger, WhatsApp sau Kik.

#3 Conținutul video

Conținutul video a înregistrat o creștere semnificativă în ultima perioadă, iar aceasta se va menține și în 2018. Rețelele sociale nu se mai folosesc în prezent doar pentru statusuri, distribuirea de poze sau link-uri spre articole de blog. Atât afacerile mari, cât și cele mici au început să folosească tot mai des clipuri de prezentare în strategia lor de marketing pe social media.

51.9% dintre profesioniștii în marketing-ul online de pe glob consideră conținutul video ca având cel mai mare Return Of Investment. De aceea, dacă nu o faci deja, ar trebui să incluzi clipuri pe care să le distribui pe conturile tale de social media. Vei reuși să comunici într-un mod personal cu toți clienții tăi, dar și să obții vizite pe care în timp le poți monetiza pentru a avea profit.

#4 Distribuirea de conținut scurt

Aici ne referim la conținut scurt accesibil pe o perioadă de maxim 24 ore, distribuit pe o anumită rețea de socializare, cum este Snapchat sau Instagram.

Se preconizează că story-urile pe Instagram vor înregistra o creștere spectaculoasă în anul 2018. Peste 200 milioane de persoane le folosesc în fiecare lună iar conținutul grafic și video este în continuă creștere, de aceea brandurile ar trebui să înceapă să le adopte pentru a capta atenția audienței lor, chiar și pentru câteva secunde.

#5 Filtrarea conținutului

Internetul crește și se dezvoltă în fiecare zi, de aceea și cantitatea de conținut creată și distribuită zilnic este din ce în ce mai mare. Probleme ca știrile false, distribuirea de conținut denigrator sau încălcarea legii drepturilor de autor sunt actuale și afectează în prezent și rețelele sociale.

De aceea, o altă tendință importantă preconizată pentru 2018 este filtrarea conținutului, atât de către rețelele de socializare, cât și de către branduri.

#6 Personalizarea mesajelor

Personalizarea mesajelor pentru consumatori este un trend major în content marketing, dar acesta promite să se extindă și în social media în anul 2018. Rețelele sociale evoluează, alături de instrumentele care furnizează informații detaliate despre comportamentul consumatorilor (ex: Facebook Analytics).

De aceea, brandurile trebuie să creeze conținut care să atragă mai multe segmente de audiență, să vorbească pe înțelesul fiecăruia, iar mai apoi să distribuie acel conținut pe rețelele de socializare, încurajând răspunsurile și participarea directă din partea clienților.

#7 Valorificarea oportunității device-urilor mobile

Se preconizează că, până în anul 2020, până la 59% dintre utilizatorii Facebook din SUA vor accesa platforma exclusiv de pe mobil. Deși nu cunoaștem statisticile exacte pentru România, putem afirma cu încredere că din ce în ce mai mulți utilizatori de social media folosesc device-urile mobile în locul desktop-ului pentru a citi noutăți, a vorbi cu prietenii sau a interacționa cu brandurile.

Device-uriMobile

#8 Atragerea generației Z

Generația Z cuprinde persoanele născute între 1995 și 2012. Ei sunt considerați adevărați nativi digitali și sunt din ce în ce mai valoroși pentru branduri și organizații. Cei mai vechi componenți ai generației Z au 22 ani în prezent, abia intră în câmpul muncii și au o putere de cumpărare în creștere.

De aceea, brandurile trebuie să-și revizuiască permanent strategia și să atragă noii cumpărători. Printre rețelele de socializare cele mai utilizate de către generația Z se numără Youtube (în proporție de 31%), Instagram (24%) și Snapchat (14%), conform unui infografic realizat de Social Media Today.

Cum poți folosi aceste informații pentru propria afacere? Dacă majoritatea cumpărătorilor tăi se încadrează în intervalul de vârstă menționat mai sus, poți folosi aceste date statistice pentru a găsi rețelele de socializare cele mai potrivite pentru a interacționa cu aceștia.

#9 Marketing-ul prin influenceri

Conform Social Media Today, 94% dintre cei care au folosit influencer marketing-ul consideră că aceasta este o strategie eficientă pentru afacerea lor.

Probabil te întrebi ce presupune acest tip de marketing. Gândește-te la el ca la varianta mai restrânsă a celebrity endorsement-ului (promovarea plătită a produselor de către celebrități).

În acest caz, însă, un brand alege o persoană cu o anumită autoritate într-un domeniu și care beneficiază de popularitate pe un anumit mediu de comunicare (ex: un gamer popular pe Youtube) pentru a promova un produs specific, de regulă din aceeași nișă în care activează influencer-ul.

În locul modalității clasice de a face publicitate, în care brandul comunică un mesaj de vânzare sau de atragere a clientului, în acest tip de marketing, prin schimbarea sursei comunicării ai ocazia de a atrage un public restrâns și nișat care oferă credibilitate și încredere influencerului. Această credibilitate se va transfera ulterior și produselor promovate.

Dacă ai o afacere online și vrei să fii în pas cu trendurile deja preconizate pentru social media,  ar trebui să ții cont și de această sugestie și să alegi persoana potrivită pentru promovarea brandului tău.

Sperăm că aceste informații ți-au fost utile pentru a-ți actualiza strategia de social media pentru anul următor.

Mult succes și spor la implementat!

Despre autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares