<thrive_headline click tho-post-15661 tho-test-2>Trenduri în web design pentru anul 2018</thrive_headline>

Trenduri în web design pentru anul 2018

Website-urile sunt cartea noastră de vizită în online, mijlocul prin care ne construim reputația, modalitatea de comunicare vizuală a valorilor brandului nostru sau instrumentele cu ajutorul cărora stabilim legături cu publicurile noastre. A avea un website original, optimizat, bine structurat din punct de vedere al design-ului și al navigației, care reușește să comunice clar mesajul tău de business este un must.

Peisajul online actual este supraîncărcat de o multitudine de website-uri, de aceea este important să cunoști principalele tendințe în web design pentru anul 2018 pentru a te bucura de un site modern, aliniat celor mai noi trenduri care îți va aduce traficul pe care ți-l dorești. Iată câteva dintre acestea:

Tendințe în web design preconizate pentru anul 2018

#1 Pattern-uri și forme geometrice

Elementele vizuale sunt foarte importante pentru construirea personalității afacerii tale și te ajută să te diferențiezi de competitori și să simplifici mesajele tale de business. Folosirea pattern-urilor și formelor geometrice este o tendință care va caracteriza anul 2018 pentru că dau un aspect unitar design-ului, sunt elegante și se pot adapta mai multor tipuri de site-uri.

#2 Culori vii

Având în vedere faptul că majoritatea utilizatorilor nu petrec foarte mult timp pe site-uri, mai ales dacă le vizitează pentru prima dată, scopul tău este de a le capta și menține atenția. O modalitate prin care poți face asta să folosești culori vibrante, vii, care scot în evidență mesajul tău de business. Culorile aprinse, în concordanță cu celelalte elemente grafice și vizuale concură la stabilirea unui design unitar și îmbunățirea experienței utilizatorului pe site.

#3 Mobile friendly

Mobile Friendly

Dacă website-ul tău nu este deja optimizat pentru mobil, ar trebui să incluzi și acest pas în strategia ta de business. Acest trend se menține și în anul 2018 și este poate mai important decât în trecut, în contextul în care majoritatea oamenilor de pe glob folosesc cu precădere device-urile mobile pentru a achiziționa produsele preferate sau a fi la curent cu informațiile care îi interesează.

Conform statisticilor citate de impactbnd.com, 80% din utilizatorii de internet dețin un smartphone. De asemenea, utilizatorii de internet alocă 69% din timpul dedicat activităților media browsing-ului de pe mobil.

Devine lesne de înțeles că orice deținător de website trebuie să se alinieze tendințelor și să devină cât mai mobile friendly, atât în ceea ce privește afișarea site-ului, cât și a compatibilității funcționalităților de pe site cu device-urile mobile.

#4 Mai multe instrumente de marketing integrate în site

Un trend care se va menține și în anul 2018 este integrarea a cât mai multor elemente de marketing pe site. Nu ne referim doar la clasicele butoane social media, ci și la pop-up-uri, formulare de abonare la newsletter, autoresponder etc. Toate acestea cresc gradul de interactivitate al site-ului.

#5 Inteligența artificială

Inteligența artificială deja face parte din componența website-urilor sub forma personalizării mesajelor în funcție de utilizator sau a asistenței computerizate pe chat. Se preconizează că aceasta va fi prezentă din ce în ce mai mult pe site-urile noastre și va revoluționa modul în care comunicăm.

#6 Folosirea mai multor tipuri de fonturi

Un trend semnificativ în 2018 în materie de web design este folosirea mai multor tipuri de fonturi și încălcarea unor reguli clasice de tipografie. Deja observăm site-uri pe care apar două familii diferite de font-uri pe aceeași pagină (ex: Arial amestecat cu Times New Roman) sau în care spațierea clasică nu este respectată.

De regulă, aceste tendințe au rol estetic și este bine să fie mai degrabă implementate în secțiuni descriptive cu puțin text, de exemplu prima pagină, nu în secțiuni mai mari de text (ex: pagina de articol), unde lizibilitatea este importantă.

#7 Animații

Animațiile sunt procedee simple prin care îți poți personaliza mesajul de brand și îți poți suprinde plăcut utilizatorii. Animațiile simple pot ajuta la transmiterea mesajului într-un mod captivant, prietenos sau chiar amuzant, îți pot crește engagement-ul și te pot ajuta să menții treaz interesul utilizatorilor pe tot parcursul navigării.

#8 Schimbarea regulilor de layout tradiționale

Un trend semnificativ în web design pentru anul 2018 este experimentarea cu diferite moduri de a structura layout-ul pentru a-ți surprinde utilizatorii. În locul meniului orizontal tradițional, poți încerca să-ți structurezi design-ul și conținutul într-un mod inedit care îi va conferi utilizatorului o experiență de navigare neașteptată (ex: layout-uri asimetrice, o varietate de tipuri de conținut într-un singur spațiu – video, text, imagini etc.)

#9 Schițe și ilustrații de mână

Un trend din 2017 care se va menține și în 2018 este includerea unor schițe de mână sau a unor ilustrații pentru a atrage atenția audienței. Acestea pot fi integrate pentru a scoate în evidență aproape orice produs sau serviciu, fie că sunt simple sau 3D.

#10 Storytelling

Un alt trend important la care să fii atent în 2018 este storytelling-ul. Majoritatea brandurilor au conștientizat deja importanța creării unei experiențe de brand și de navigare unice.

Principala modalitate prin care poți face asta este prin transmiterea unei povești de impact în jurul produsului sau serviciului tău. Website-ul personal sau de prezentare a devenit mai mult decât o colecție de coduri și de pixeli, este o oportunitate de a construi și a transmite o poveste cu care oamenii pot rezona.

#11 Reinventarea homepage-ului

În 2018 se preconizează că modul de structurare al homepage-ului va avea parte de cele mai multe schimbări. Majoritatea website-urilor noi, dar și a brandurilor deja consolidate cu o deschidere mare spre inovație se îndepărtează tot mai mult de homepage-ul tradițional.

În 2018, prioritatea companiilor va fi să creeze o experiență cât mai personalizată pentru fiecare utilizator în parte, în funcție de istoric, locație sau datele pe care le cunosc despre el.  Astfel, conținutul pe care îl vede și cu care interacționează se va schimba în funcție de specificul fiecărui utilizator.

Noi ți-am prezentat principalele tendințe din web design preconizate pentru anul 2018 pentru ca tu să fii informat și să iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta. Îți recomandăm să le implementezi doar pe cele care crezi că se potrivesc specificului site-ului tău.

Mult succes!

Despre autor
Ninel Decu
Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares