Cum să aduci mai mult trafic din social media pe site-ul tău

Cum să aduci mai mult trafic din social media pe site-ul tău

Ai o afacere online pe care intenționezi să o crești prin atragerea unei audiențe cât mai mari? Probabil că știi câte ceva despre importanța atragerii de trafic din social media și poate ai început să te familiarizezi cu rețelele sociale sau chiar să implementezi campanii.

Însă, cu siguranță te-ai întrebat și cum ai putea eficientiza rezultatele și atrage mai mult trafic din social media pe site-ul tău. În acest articol, îți voi răspunde la această întrebare și îți voi da câteva sugestii și sfaturi în legătură cu utilizarea rețelelor sociale pentru succesul online al afacerii tale.

Înainte să începem, vreau să menționez ceva: atât content marketing-ul, cât și social media sau SEO lucrează spre îndeplinirea aceluiași scop – câștigarea relevanței în ochii audienței.

Vom discuta punctual despre social media, dar este important să nu le vezi pe cele trei ca pe o serie de componente diferite care nu interacționează deloc una cu alta. Mai degrabă, gândește-te la ele ca fiind trei modalități care te ajută să atingi același scop – creșterea traficului online, dar în moduri diferite.

Cum pot aduce mai mult trafic din social media pe site-ul meu?

#1 Creează o pagină atrăgătoare

Pagina companiei tale în social media este cartea ta de vizită în online, deci este important să fie cât mai atrăgătoare. Ea este primul lucru pe care îl văd vizitatorii tăi iar ei își vor forma o opinie despre tine pe baza acelei pagini.

Îți recomandăm ca, indiferent de rețelele sociale pe care ești prezent, să aloci timp completării informațiilor relevante, datelor de contact și alegerii unei poze de cover atractive. De asemenea, ar fi indicat și să incluzi link-uri spre alte website-uri ale tale.

#2 Fii prezent pe cât mai multe rețele de sociale

Rețeta este relativ simplă – dacă vrei un trafic cât mai mare din social media, trebuie să crești numărul surselor posibile care să-ți aducă vizitatori. Ideal ar fi să ai conturi pe mai multe rețele sociale și să vezi care din ele sunt eficiente pentru afacerea ta pe termen lung, dacă nu ești sigur pe care să o alegi.

Ai putea de asemenea să-ți analizezi audiența, să afli pe care dintre aceste rețele petrece mai mult timp și cum o poți targeta eficient.

#3 Postează cât de des este necesar

Este important să postezi cât mai des pe conturile tale de social media, să introduci link-uri relevante spre articole de pe site-ul tău, să fii activ și consecvent. În acelasi timp, trebuie să eviți să postezi prea mult pentru că vei pierde interesul publicului țintă.

În funcție de specificul afacerii tale, poți alege o strategie care implică postările zilnice sau săptămânale. Trebuie de asemenea să creezi un echilibru în ceea ce privește formatul conținutului – text, link-uri, video-uri sau poze.

#4  Include link-uri către postări de blog

Dacă ai o secțiune blog pe site-ul tău, ideal ar fi să pui câteva link-uri care trimit către articolele tale și pe Facebook. Aceasta este una dintre cele mai eficiente metode pentru a crește traficul din social media.

Important de reținut este că nu este de ajuns să incluzi doar link-ul către articolul tău, ci ar trebui să redactezi mereu și o introducere interesantă care să comunice cu publicul tău țintă, să îi capteze interesul și să îl determine să dea click pe acel link.

Unde este cazul, poți include și un call-to-action și să-ți inviți cititorii să împărtașească păreri legate de articol sau gânduri personale.

#5 Interacționează cu publicul țintă cât mai mult

Secretul oricărei strategii eficiente de social media implică interacțiunea constantă cu publicul țintă. Obiectivul tău este să determini cât mai multe răspunsuri din partea acestuia în legătură cu conținutul pe care îl realizezi și distribui.

Probabil te întrebi cum poți măsura asta. În principal, trebuie să fii atent la aspecte ca numărul de comentarii, like-uri, share-uri, răspunsurile la întrebările puse pe pagina ta etc. și să-ți construiești strategia de comunicare în social media cu scopul de a determina cât mai multă implicare din partea consumatorilor.

#6 Fă-ți cont și pe rețele sociale mai puțin cunoscute

Probabil te gândești că această sugestie nu te-ar putea ajuta cu traficul din social media dar acest lucru nu este nicidecum adevărat.

În afara prezenței pe rețelele de socializare mari ca Facebook sau Twitter, este indicat să-ți faci cont și pe rețele de socializare mai puțin cunoscute, dar de nișă, pentru că de acolo poți atrage categorii de public direct interesate de specificul afacerii tale.

Un exemplu ar fi platforma GoodReads pentru autorii de cărți. La fel poți căuta și tu o rețea socială adecvată produselor și serviciilor tale.

#7 Alătură-te comunităților și grupurilor pe social media

Activitatea paginii tale pe grupuri și comunități de nișă îți poate aduce și mai mult trafic pe social media. Recomandarea noastră este să fii prezent pe grupuri active în care se postează constant. De exemplu, dacă ai o afacere cu jucării pentru pisici, ar trebui să fii activ și pe grupurile iubitorilor de animale.

#8 Folosește hashtag-uri

Hashtag-urile sunt prezente pe rețele sociale ca Instagram, Twitter, Google + sau Facebook. Ar fi indicat să le folosești mai ales pe Instagram și Twitter pentru a beneficia de mai multă viziblitate a postărilor tale.

De exemplu, dacă ai o afacere care se bazează pe vizual (haine, design interior, travel etc.) hashtag-urile sunt foarte utile atunci când postezi pe Instagram. Vei atrage atenția publicului țintă și vei apărea mult mai ușor în căutări.

#9 Postează la momentul potrivit

Momentul în care postezi are un impact foarte mare asupra succesului mesajului pe care îl transmiți. Vrei să fii sigur că transmiți la momentul potrivit pentru ca publicul tău țintă să vadă postarea și să răspundă.

Nu există o rețetă care să se aplice tuturor afacerilor, rețelelor sociale sau tipurilor de public dar poți încerca să postezi în mai multe momente ale zilei și să vezi când ai activitatea cea mai intensă din partea clienților tăi.

Pe viitor vei ști exact când audiența ta este mai receptivă. Dacă nu ai timp să postezi manual, Facebook îți permite să programezi postările pentru anumite ore, iar acest lucru se va face automat.

#10 Adaugă butoane de social media pentru postările de pe blog

trafic din social media

Dacă adaugi butoane de share pe social media pe pagina fiecărui articol de pe blog-ul tău, îți va fi mai ușor să creezi legături între conținutul tău și conturile de social media pe care ești activ.

#11 Măsoară-ți performanța în Social Media

Ca să poți să-ți actualizezi permanent strategia și să știi ce trebuie să faci pentru a obține mai mult trafic în social media, ar trebui să folosești instrumente specializate pentru măsurarea performanței. Noi îți recomandăm Google Analytics.

#12 Optimizează-ți conținutul pentru fiecare rețea socială în parte

Chiar dacă mesajul este similar, modul în care îl structurezi trebuie să țină cont de trăsăturile fiecărei rețele sociale – exemplu: un mesaj mai scurt pentru Twitter față de Facebook.

În comunicare ar fi ideal să profiți de avantajele fiecărei rețele sociale în parte și să adaugi varietate  în conținut pentru a menține trează atenția cititorilor tăi.

#13 Analizează-ți competiția

Cercetarea competiției este printre cele mai cunoscute tehnici de marketing. Îți recomandăm să o aplici și în cazul rețelelor sociale. Cercetează cum răspund consumatorii competitorilor care oferă produse și servicii similare cu ale tale și încearcă să afli cât mai multe informații de profunzime despre ei.

Te poți inspira din ceea ce fac ei, dar nu copia. Analiza competitorilor te poate ajuta să-ți construiești propria strategie.

Acestea sunt doar câteva dintre sugestiile care pot ajuta afacerea ta să-și construiască o prezență puternică, o audiență grozavă dar și să genereze mai mult trafic în social media.

Dacă vei implementa toate aceste sfaturi în strategia ta, te vei bucura cu siguranță de rezultate pe măsură.

Spor la treabă!

Despre autor
Ninel Decu

Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares