Ce să faci dacă nu ai trafic pe site?

Ce să faci dacă nu ai trafic pe site?

Probabil nu există nimic mai frustrant decât să investeşti timp, efort şi resurse financiare într-un site doar pentru a descoperi că aproape nimeni nu ajunge să îl vadă şi că foarte puțini îţi accesează serviciile sau îţi cumpără produsele.

Secretul succesului online stă în trafic, iar când vorbim despre creşterea traficului pe site trebuie să ştii că nu există scurtături. Drumul către reuşită poate fi lung şi anevoios, însă cu răbdare şi dedicare rezultatele vor fi pe măsură.

Să vedem, aşadar, ce e de făcut atunci când nu ai trafic pe site.

Ce să faci dacă nu ai trafic pe site

Pasul 1: Optimizează conţinutul site-ului

Aceasta este fundamentul. Dacă vrei cu adevărat să creşti traficul pe site, trebuie să te asiguri că tot conţinutul tău este atractiv şi pentru Google. Cu alte cuvinte, trebuie să fie optimizat pentru motoarele de căutare.

Cum faci asta?

1. Verifică statisticile

Înainte să implementezi orice acţiune de creştere a traficului pe site, ai nevoie să-ţi cunoşti traficul actual, momentul 0 la care te vei raporta pentru a urmări evoluţia ulterioară a traficului.

Google Analytics formular de contact

sursa foto: pexels.com

Cel mai important tool în cazul de faţă este Google Analytics. Sunt de urmărit:

  • Numărul de vizitatori unici
  • Paginile vizualizate
  • Numărul paginilor vizualizate
  • Timpul petrecut pe site
  • Bounce rate
  • Sursele de trafic (direct, din căutări sau din referinţe)
  • Paginile de ieşire

2. VerIfică regulat traficul pe site

Creşterea traficului pe site implică testarea mai multor strategii şi e important să ştii ce impact au acestea.

Verifică aşadar, de câteva ori pe săptămână, datele de pe Google Analytics. Aşa vei şti ce funcţionează şi ce nu şi așa vei putea pune accent pe acele activităţi de impact pentru a-ţi maximiza traficul pe site.

3. Creează o strategie pentru conţinutul de marketing

Acesta este punctul sensibil al multor site-uri care suferă de pe urma traficului scăzut. Acestea fie nu au o strategie de conţinut, fie o au, însă este ineficientă.

O strategie bună de conţinut trebuie să includă un mix al diferitelor tipuri de conţinut:

  • Articole de blog
  • eBook-uri
  • Video-uri
  • Podcast-uri
  • Infografice

… şi elemente precum:

  • Obiectivul principal (creşterea traficului, generarea de lead-uri etc.)
  • Audienţa (cine sunt cei cărora li te adresezi, care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă, cum îi poţi ajuta prin intermediul conţinutului tău)
  • Aspecte diferenţiatoare (cum vei aduce valoare şi cum te vei diferenţia de competitori)
  • Frecvenţa postărilor
  • Metodele de promovare a conţinutului

4. Scrie (rescrie) titluri cu adevărat bune

Înainte de orice, titulul este cel care vinde conţinutul. Aşadar, dacă vrei ca textele tale să fie citite şi, drept urmare, să determine o creştere a traficului pe site, este esenţial să scrii titluri care culeg click după click.

Practic, există două surse către care trebuie să ţinteşti la nivel de titluri: traficul social media şi traficul din căutări. Iar pentru asta, titlurile tale trebuie să conţină cuvintele cheie potrivite, să aibă lungimea potrivită şi să fie suficient de atractive încât publicul din social media să dea click pe ele.

Ca să identifici cuvintele cheie potrivite, foloseşti Google Keyword Planner. Pentru ca titlurile să aibă lungimea potrivită încearcă să le faci să nu depăşească 70 de caractere, iar ca să fie atractive, ţine cont de următoarele:

  • Pune o întrebare
  • Generează curiozitate
  • Creează impresia de urgenţă
  • Ţinteşte către emoţiile cititorilor
  • Evită aliteraţiile
  • Foloseşte cuvinte de impact
  • Evidenţiază valoarea

5. Scrie conţinut de calitate

Chiar dacă este el însuşi extrem de important, un titlu captivant nu poate înlocui un conţinut bun. Titlul este doar momeala, conţinutul este cel care aduce practic valoarea. În caz contrar, vei constata cu oarece uimire că vizitatorii tăi au stat pe site preţ de doar câteva secunde, cât să-şi dea seama că textul nu se ridică la nivelul titlului şi că nu le oferă informaţiile pe care le caută.

Cum să scrii conţinut convingător care să-ţi aducă trafic pe site? Iată doar câteva sfaturi:

Captează atenţia de la bun început – Dacă primele rânduri ale textului tău nu sunt suficient de atractive pentru cititori, nu se vor mai deranja să citească şi restul. Ţine-i prezenţi şi atenţi cu un mic teasing legat de beneficiile articolului, cu o mică poveste sau cu relatarea unei probleme cu care se confruntă.

Foloseşte paragrafe scurte – Păstrează textul aerisit, cu paragrafe scurte, sub 5 rânduri. Cu cât este mai ”scanabil”, cu atât mai bine.

Spune poveşti – Poveştile implică o conexiune la nivel emoţional cu cititorul şi facilitează acţiunile. Adaugă poveşti în textul tău pentru a argumenta o idee, pentru a explica o problemă sau pentru a-i capta pe cititori.

Află încă şi mai multe despre cum să scrii conţinut pe site-ul tău.

6. Foloseşte imagini atractive

Imaginile pot face minuni la nivel de trafic pe site. Pe lângă faptul că textul devine astfel mai atractiv pentru cititori, este şi mai probabil să fie distribuit pe reţelele sociale.

Exemplu de imagine atractivă 🙂

Pe Facebook, de exemplu, 93% dintre cele mai bune postări (cu cea mai mare rată de interacțiune) sunt cele care conţin imagini.

Un titlu de impact alături de o imagine de impact îţi vor aduce trafic.

7. Folosește link-uri interne

Deseori trecute cu vederea, link-urile interne contribuie semnificativ la creşterea traficului pe site-ul tău.

Fă trimiteri de la un articol la altul pe blogul tău. În acest fel, îi vei ajuta pe vizitatori să navigheze pe site şi te vei ajuta pe tine printr-o creştere a poziției paginilor în motoarele de căutare.

Atenţie doar să nu abuzezi de link-uri (în general, se recomandă maxim 6 link-uri la un text de 1000 de cuvinte) şi să faci trimiteri către texte care vin să completeze articolul respectiv.

8. Efectuează un audit al conţinutului actual

Lumea online este o lume dinamică, iar dacă vrei trafic pe site-ul tău trebuie să ţii pasul cu ea.

Un audit te va ajuta să scapi de conţinutul irelevant sau redundant şi să îţi îmbunătăţeşti ranking-ul, mai ales în cazul în care ai un site cu ceva vechime şi mult conţinut. Surprinzător sau nu, mai puţin conţinut (dar de bună calitate), înseamnă mai mult trafic. Asta pentru că astăzi se pune preţ pe calitate şi mai puţin pe cantitate.

Atunci când iei la periat conţinutul existent pe site-ul tău, fie că e vorba despre articolele de blog sau conţinutul paginilor, pune-ţi întrebări precum:

  • Este uşor de scanat şi citit?
  • Formatul este potrivit?
  • Imaginile sunt SEO friendly?
  • Calitatea textelor este potrivită?
  • Titlurile sunt optimizate pentru motoarele de căutare şi social media?
  • Link-urile afiliate sunt corecte?
  • Există link-uri interne, postările noi sunt legate de cele vechi?

Toate acestea te vor ajuta să separi textul care merită păstrat, de cel care trebuie îmbunătăţit sau, în fine, şters cu totul.

Pasul 2: Promovează-l în social media

Când vine vorba despre cum să creşti traficul pe site, social media este următorul pas esenţial. Deşi poţi crede că totul se reduce la o simplă apăsare a butonului Postează, în realitate lucrurile sunt ceva mai complexe.

Iată ce trebuie să faci pentru a te asigura că beneficiezi la maxim de potenţialul de engagement, share şi trafic al social media:

  • Dacă foloseşti mai multe reţele social media, optimizează postările pentru fiecare din ele, pentru a te asigura că sunt corect afișate. Pe Facebook, de exemplu, o postare bună are nevoie de: o imagine de calitate, o descriere de calitate (postările cu texte de peste 80 de cuvinte se bucură de un engagement de 2 ori mai mare) şi de o descriere atractivă a link-ului existent sub imagine.
  • Realizează un calendar al postărilor care să te ajute să postezi cu regularitate şi fără să îţi plictiseşti audienţa.
  • Nu-ţi reposta conţinutul, vei crea spam, iar spam-ul nu e agreat de nimeni.
  • Adaugă butoane sociale la finalul fiecărui articol şi nu doar undeva prin site.
  • Postează în orele de vârf ca să dai şanse cât mai mari conţinutului tău să fie citit, apreciat şi distribuit.

…și prin newsletter

Unul dintre mijloacele la îndemână care te ajută în diseminarea conţinutului tău este newsletter-ul. Indiferent că este vorba despre un buletin informativ săptămânal sau un scurt conţinut livrat zilnic (ca o pastilă informativă), newsletter-ul este ideal când vine vorba despre a-ţi menţine audienţa angajată.

Iată câteva sugestii interesante de a capta adrese de email în lista ta de abonați.

Pasul 3: Extinde posibilităţile de promovare

Dacă site-ul tău este optimizat iar strategia de promovare completă, nu te opri aici. Tinde să obţii încă şi mai mult trafic pe site prin următoarele metode:

Fă schimb de link-uri

Acesta este un mod foarte bun a atrage noi audienţe şi, desigur, trafic pe site. Pur şi simplu caută online alte bloguri din aceeaşi industrie cu a ta, contactează editorii respectivi şi solicită-le să faceţi schimb de articole, fiecare cu link-uri către celălalt.

Guest posting

Să scrii, în calitate de contributor, pentru alte site-uri (bine cotate) te va ajuta semnificativ la creşterea traficului pe propriul site, oferindu-ţi totodată expunere către noi audienţe dar şi posibilitatea de a-ţi construi sau întări imaginea de specialist în domeniu. Trebuie doar ca, într-un fel sau altul, articolul respectiv să facă o trimitere directă la tine şi site-ul tău.

Republică conţinut

Ca să beneficiezi din plin de articolele tale foarte bune (în materie de trafic), poţi să le republici în mass-media online, alegând publicaţii cu expunere mare. Îţi trebuie puţin curaj, însă, dacă textul tău este cu adevărat bun, niciun redactor nu-ţi va spune nu.

Şi dacă ai ajuns până aici, fără să îţi pui mâinile în cap, înseamnă că eşti suficient de ambiţios să faci lucrurile să meargă şi să aduci trafic organic pe site-ul tău. Da, este nevoie multă muncă, de dedicare şi timp. Păstrează însă în minte obiectivul tău şi vizualizează satisfacţia de a-l atinge. Te va ajuta să mergi înainte.

La cât mai mult trafic pe site!

Despre autor
Ninel Decu

Am 15 ani experienta in marketing si vanzari de servicii. Scriu despre marketing online, WordPress, cum sa pornesti o afacere de la zero. Sunt cofondator al firmei ServHost specializata in servicii de hosting pentru platforma WordPress cat si realizarea de bloguri, site-uri si magazine online pe aceasta platforma. Am fost implicat in peste 400 de proiecte care au pornit de la zero sau pe care le-am ajutat sa creasca de la un anumit nivel.

Lasă un comentariu

shares